~ Sárga könyves út ~

2016. december 31., szombat

Évzáró TAG


Melyik könyvvel kezdted 2016-ot?

José Saramago: Káin című könyvével.

Mi volt a legjobb könyv, amit 2016-ban olvastál?

Robert Galbraithtől (J. K. Rowling) a Gonosz pálya. A sorozat első két részét is nagyon szerettem, de ez a harmadik tetszett a legjobban. Amikor a végére értem, muszáj volt megölelgetnem a könyvet, és alig várom a folytatást. :)

Mi volt a legrosszabb könyv, amit 2016-ban olvastál?

A Harry Potter és az elátkozott gyermek. Csalódás volt számomra, de erről majd nemsokára bővebben is írok egy könyvkritikában itt, a blogomon.

Melyik volt az idei legjobb könyves esemény, amin részt vettél?

A Könyvfesztivál és a Könyvhét is klassz volt, de természetesen a decemberi Csillagszóró Könyvkarácsonyon a könyvbemutatóm. Nagyon klassz élmény volt Deszyvel beszélgetni a színpadon, megismerhettem néhány érdekes embert, és ihletet is kaptam az íráshoz az élménynek és Róbert Katának köszönhetően. :)

Melyik volt az a kiolvasott ajándékkönyv, aminek a legjobban örültél 2016-ban?

A Kimondhatatlanul című novelláskötet, amit a Betűtészta kiadótól kaptam recenziós példányként. Egyfelől, mert ez volt az első recenziós példányom, másfelől, mert nagyon tetszett az összes benne lévő novella.

Ki volt a kedvenc férfikaraktered 2016-ban?

Cormoran Strike. Nem egy tökéletes pasi, van ezer hibája, de bele vagyok szerelmesedve. :)

Ki volt a kedvenc női karaktered 2016-ban?

Robin Ellacott. Tökéletes párost alkotnak Cormorannal, úgyhogy remélem, hamar kidobja a fenébe a hülye vőlegényét véglegesen. :D

Melyik volt az a könyv, amit ajánlásra olvastál el idén, én nagyon tetszett?

Saramagótól a Káin című könyv. Az egyetemről ajánlotta egy ismerősöm, és szerencsére egy nagyon jó akción potom áron be tudtam szerezni. Nagyon érdekes volt, úgyhogy örülök, hogy elolvastam.

Melyik volt az az idei kölcsönkönyv, amit elolvastál, és tetszett?

Dan Brown A megtévesztés foka. Anyutól kaptam kölcsön, és nagyon izgalmas, agymozgató történet volt.

Melyik könyv volt idén az, amiről nem hitted volna, hogy tetszeni fog, mégis tetszett?

Az éhezők viadalát filmen láttam először. Az első rész hidegen hagyott, a másodikba beleszerelmesedtem, és onnantól imádtam. A könyvet viszont sokáig nem mertem elolvasni, mert féltem, hogy nem tetszik majd a stílusa. Aztán mégis belekezdtem, és nagyon élveztem. Nem mondom, hogy hibátlan, egyáltalán nem az, de jól kiegészítette a filmeket, és kellemes szórakozást nyújtott.

Melyik volt az a teljes sorozat, amit idén végigolvastál?

Az éhezők viadala és Az emlékek őre sorozat.

Mesekönyvet is olvastál 2016-ban?

Igen, többet is. A kis herceget (sokadszorra), a Micimackót és az Alice Csodaországbant. Az elsőt évente minimum egyszer elolvasom, a második nagyon tetszett, a harmadik érdekes volt, de annyira nem jött be.

Melyik volt az idei legrövidebb könyved?

Oscar Wilde-tól a The Importance of Being Earnest című angol nyelvű, rövidített dráma, ami 54 oldal.

Melyik volt idén a leghosszabb könyved?

J. R. Wardtól a Fekete tőr testvériség sorozat 13. része, Az árnyékok. Összesen 688 oldal.

Melyik volt idén a legmegrázóbb történet, amit olvastál?

Anna Frank naplója. Az a kislány nagyon sokban hasonlított rám, és előhozta a dédimamámmal kapcsolatos emlékeket is.

Melyik volt idén a legvidámabb történet, amit olvastál?

A. A. Milnétől a Micimackó. Jókat mosolyogtam rajta.

Melyik volt a könyv, ami a legjobban tetszett, de nem regény?

Salvador Dalítól a Salvador Dalí titkos élete. Ez lényegében egy önéletrajz, amelyből kirajzolódik Dalí zsenije és őrültsége is.

Olvastál idén idegen nyelvű könyvet?

Igen, méghozzá életem első idegen nyelvű könyvét, amit végig is olvastam. A fent emlegetett Oscar Wilde dráma rövidített változata volt az, de a rövidsége ellenére is büszke vagyok rá, hogy végigrágtam magam rajta.

Milyen könyveket olvastál idén, amelyekből film is készült?

Csillagainkban a hiba, Az éhezők viadala és Az emlékek őre.

Melyik könyvvel zárod 2016-ot?

Ha olyan könyvet kell írnom, amit végig is olvastam még idén, akkor Jandácsik Páltól az Állatok maszkabáljával zártam az évet. Ha olyat, amit elkezdtem még 2016-ban, de csak 2017-ben fogom befejezni, akkor Grecsó Krisztián Mellettem elférsz című könyvével.

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése