~ Sárga könyves út ~

2022. január 27., csütörtök

Laura Barnett: Variációk egy párra – Blogturné



Ti is krónikusan végigveszitek magatokban a különböző variációkat arra, “Mi lett volna, ha…”, egy rossz döntés után? Laura Barnett könyve épp ennek a gondolatnak a mentén született. A Variációk egy párra két ember kapcsolatának több különböző lehetséges alakulását veszi végig, így tulajdonképpen három különböző történetet olvashatunk ugyanazokkal a szereplőkkel. Tartsatok velünk, ha érdekel, mit gondolunk a Park Kiadó ősszel megjelent könyvéről.


Miért választottam ezt a könyvet?

Azóta el szerettem volna olvasni, hogy a NIOK Facebook-csoportjában Szabados Ági ajánlotta, mert érdekesnek tűnt az alapkoncepció, kíváncsi voltam, hogyan lehet alternatív valóságokkal játszani egy regényben.


Véleményem a könyvről

A regény lényegében ugyanazon két ember életét meséli el háromféle változatban, ahogy a fülszövegében is írják, egy amolyan "mi lett volna, ha" könyv. Eva és Jim egy biciklibaleset miatt találkozik. Az első esetben azonnal egymásba szeretnek, és összeházasodnak. A második esetben a lány érez némi vonzódást Jim iránt, de továbbmegy, és az éppen aktuális barátjához megy feleségül. A harmadik esetben szintén megtörténik az egymásba szeretés, de Eva rájön, hogy terhes az előző barátjától, és úgy dönt, elhagyja Jimet, hogy a gyermeke apjával maradjon. Ezen három alapesetet követhetjük végig egészen Eva és Jim időskoráig, megnézhetjük, mik lesznek a különböző döntéseik következményei.

Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, először nagyon nehéz volt nyomon követni, hogy melyik szál is melyik, mert nagyon sok átfedés volt az események között. Aztán, ahogy a különböző döntések elkezdtek különböző következményekkel járni, már könnyebben váltottam át egyik alternatív valóságból a másikba.

Először azt hittem, hogy az első szál lesz a boldog szál, hiszen abban a két szerelmes azonnal egymásra talál, együtt maradnak, közös életet kezdenek. Aztán rájöttem, hogy amit túl könnyen megkapunk, azt nem igazán értékeljük. Ebben a szálban bejött a megcsalás témája, az, hogy Jim nem tudott kiteljesedni, Eva viszont igen, és ez a férfi részéről irigységet és önértékelési zavarokat okozott, és hasonló problémák. Őszintén szólva, nekem ebben a szálban volt a legunszimpatikusabb Jim, bár be kell ismerni, hogy Eva sem volt szent, de ő csak egyszer hibázott, Jim meg vagy ezerszer. Ennek ellenére kíváncsi voltam, mi sül ki ebből a szálból, mert Eva és Jim ebben is szeretik egymást. Érdekelt, hogy vajon képesek-e kijavítani a hibáikat, és végül együtt boldognak lenni.

Ahogy a férfi arcát figyeli, elméjébe villan – bár semmiképpen nem tudná, sőt még csak nem is kívánná megmagyarázni, miért biztos benne –, hogy ez az a pillanat, ami után többé semmi sem lesz ugyanaz.

A második szál azért volt izgalmas, mert Eva és Jim szinte végig idegenek voltak egymás számára, egy megérzés miatt mégis ott húzódott közöttük a láthatatlan kötelék. Eva első házasságának alakulását előre éreztem, Jimé viszont meglepett. Lényegében azt vártam, hogy végül majd mégis összetalálkoznak az útjaik, de sikerült meglepni a végén, mert mégsem úgy alakult minden, ahogyan én azt előre hittem. Nagyon szimpatikus volt egyébként Eva második férje, ha a könyvből választhattam volna magamnak férjet, biztos, hogy nem Jim lett volna az, hanem Ted. Még úgy is, hogy ismerem a házasságuk történetének a végét.

A harmadik szál az első ellentéte volt számomra. Míg az azt bizonyította, hogy amit nagyon könnyen megkapunk, azt nem értékeljük, addig ez a harmadik azt, hogy amiért meg kell küzdenünk, amire várnunk kell, azt igazán értékelni és szeretni fogjuk. Először kicsit untam ezt a szálat, mert Eva első házassága lényegében hasonlóan alakul benne, mint a második szálban, de aztán amikor kezdett egyedivé válni, talán ezt a szálat szerettem meg a legjobban.

Lényegében mindhárom történet vége ugyanaz (ha kicsit más módon is), ami kicsit elszomorított, de közben meg megfelelő lezárása volt Eva és Jim háromféle élettörténetének.

A könyvben egyébként kaphatunk egy kicsit a szerelmi drámákból, a szülő-gyerek konfliktusokból, abból, hogyan lehet kezelni a saját sikereinket vagy sikertelenségeinket, valamint a párunk sikerét és sikertelenségét.


Hogy tetszett a könyv?

Az elején szoknom kellett az alternatív valóságok közötti ugrálást, nehéz volt nyomon követni, hogy mikor melyik szálban is járok éppen, de ahogy elkezdett mindegyik szál egyedivé válni, ez a probléma megszűnt. Érdekes volt látni, hogy az a szál, amiről úgy gondoltam, a legboldogabb lesz, végül boldogtalanságba torkollt, ami meg elsőre szomorúnak tűnt, az (a lezárás ellenére is elmondhatjuk, hogy) boldogsággal végződött.

Vagyis összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki szeretne egy egyedi ötleten alapuló, egyedi kivitelezésű amolyan romantikus családregény-féleséget olvasni.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Mivel a Variációk egy párra Londonban játszódik, ezért a játékunkban Londonban játszódó szerelmes regényeket keresünk, az idézetek alapján. A könyvek címét írjátok majd be a Rafi megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Idézet a játékhoz:

Mert nem akarok úgy járni, hogy megöregszem, magányos vagyok, és semmi másra nem tudok gondolni, mint hogy mi lett volna, ha más utat választok.


Állomáslista:

01.27. Spirit Bliss Sárga könyves út
01.29. Utószó
01.31. Readinspo

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése