~ Sárga könyves út ~

2014. május 8., csütörtök

Gyermekkorom kincsei


A napokban nosztalgiáztam egy kicsit arról, mi (a húgom és én) milyen játékokkal játszottunk anno, mikor gyerekek voltunk. Miért őrültünk meg teljesen, mivel volt menő játszani a suliban… Gondoltam, megmutatom nektek is, főleg azért, mert kíváncsi vagyok, hogy a fiatalabb korosztály ismeri-e még ezeket a játékokat, vagy tényleg már csak nosztalgiatárgyaknak számítanak manapság. Szóval, melyiket ismeritek fel, esetleg melyikkel játszottatok már ti is? 

1. Gumi:

Bár gyerekként kis vékonyka voltam, sosem mondhattam magam sportos típusnak. A gumizást mégis imádtam. Alig vártam, hogy végre szünet legyen az iskolában, kimenjünk az udvarra, és ugrálhassunk. A játékot 3-an kell játszani, ketten beállnak a gumi egy-egy végébe, a harmadik pedig különböző figurákat ugrik a gumin. Néhány figuránál az a cél, hogy ráugorjunk a gumira, néhánynál az, hogy ne. Ha valaki ront, akkor ő áll be a gumi egyik oldalára, és az eddig ott álldogáló kezd ugrálni. A különböző ugrásfiguráknak neveik is vannak, de nekem egyedül a „hal” maradt meg, a többit elfelejtettem. A mostani gyerekeknek is ajánlom, jó szórakozás és játékos testmozgás. :)
 

2. Színes, üveg cumik:

Az üveg cumik tényleg azok, aminek hangzanak, egyszerű, üvegből készült, különböző színű, méretű és formájú cumik. Játszani nem nagyon lehet velük, mi mégis órákig elvoltunk néhány cumival. Egyfelől összehasonlítottuk, kinek milyen van, és kié a legszebb, másfelől cuminyakláncot készítettünk belőlük, vagyis felfűztük őket egy madzagra, aztán büszkén viseltük őket, mint őslakos a legyőzött vadállatok fogaiból készült dicsőségnyakláncát. :D
 

3. Lépcsőjáró:

Ez egy színes spirál, amelyet egyfelől a két kezünk között lehet mozgatni (hogy minek, azt ne kérdezzétek), másfelől le lehet gurítani a lépcsőfokokon. Mi azzal versenyeztünk anno, hogy a lépcső tetejéről kinek jut a leglejjebb egyetlen lendülettel a spirálja. Így utólag furcsa, de élveztük. :D
 

4. Sütibaba:

Sosem voltam babázós típus. Míg a húgom jól elvolt a Barbie-jaival, addig én inkább olvastam. De a sütibabákért még én is odavoltam. Nem igazán tudtam mit kezdeni velük, viszont olyan finom illata volt a szoknyájuknak (mindegyik baba szoknyája illatosított volt), hogy mindig azt szagolgattam.
 

5. Magic Babies:

Ezekkel sem nagyon tudtam játszani, pusztán két okból érdekeltek. Az egyik, hogy gyűjthettem őket, és ugyanúgy összehasonlítottuk a barátaimmal a gyűjteményeinket. A másik, hogy ha mélyhűtőbe tettük a babákat, csak akkor derült ki, hogy melyik fiú, melyik lány, ugyanis a hideg hatására a pelenkájuk vagy kék vagy rózsaszín lett. Szóval izgalmas volt mindig meglesni, hogy az új baba fiú vagy lány-e, és számolgatni, hogy melyik nemből van több darabunk.
 

6. Takonylabda:

Újabb játék, amiről fogalmam sincs, miért élveztük. Egy nyálkás, ragadós labda, amit, ha az ablakhoz, falhoz, ajtóhoz vágtunk, szétplaccsant rajta, és zsíros nyomot hagyott. Nyomorgattuk, dobálgattuk, és élveztük, hogy egy olyan labdával játszhatunk, aminek a nevében szerepel a takony szó. XD
 

7. Tetrisz:

Mikor divattá vált, iszonyatosan drágán lehetett kapni, és nekünk nem futotta rá. Egy osztálytársamnak volt, behozta a suliba, szünetekben pedig mindenki ott kuncsorgott nála, hogy hadd játsszon vele egyet. Persze, én is. Akkoriban ez egy csoda volt, hiszen még számítógépet sem láttam soha, ennek meg volt kis képernyője, gombjai, és a gombok mozgatták a képernyőn a kis formákat, hát, hű meg ha! Kis szívem másra sem vágyott, minthogy legyen egy sajátom. Aztán szép lassan kiment a divatból, olcsóbb is lett, és anyu tudott venni nekünk egyet. Életem egyik legjobb ajándéka volt.
 

8. Tamagotchi: Ugyanaz játszódott le a Tamagotchival, mint a Tetrisszel. Drága volt, osztálytársnál kuncsorogtunk érte, hogy csak egy kicsit hadd nyomkodjuk. Aztán mégis kaptunk egyet anyutól, és pár nap alatt rájöttem, hogy ennél idegesítőbb játék nincsen a világon. Én, mint lelkiismeretes Tamagotchi gazda, tényleg rendesen ápoltam elektronikus állatkámat, ami folyton csipogott. Foly-ton! Hol éhes volt, hol szomjas, hol játszani akart, hol aludni, hol pedig épp felkelni. A végére már alig vártam, hogy meghaljon, és nem is támasztottam fel. Csak örültem, hogy soha többé nem csipog. :D

7 megjegyzés:

  1. Mi műtakonynak hívtuk azt a trutymót :D Tamagochira (asszem még pokemosnos is volt nekem) és Tetrisre emlékszem, valami ezekről a babákról is rémlik, és mintha az egyik barátnőmnek lett volna sütibabája. Vagy másod unokatestvér lett volna? Nem emlékszem. Meg amikor én alsó tagozatos voltam, akkor a matricák mentek nagyon :) Mindenkinél ott volt mindig a speckó gyűjtőfüzet, szünetben pedig ment az üzletelés :) Meg én pont abban az időszakban voltam gyerek, mikor sorozatban jöttek be ezek a végtelenített, gyerekeknek szóló animék (1992-es vagyok), úgyhogy mindenki tazózott, voltak Yu-Gi-Oh kártyái és BayBlade pörgettyűi :)

    VálaszTörlés
  2. nálunk a gumi, az "stipi-stopi" volt :D

    VálaszTörlés
  3. Nem is emlékeztem már nagyon sok mindenre! Én ugyan fiatalabb vagyok nálad (1994), mégis sok a közös ezekben a játékokban. Azt hozzáfűzném, hogy mi is műtakonynak hívtuk a takonylabdát, de a tamagotchi, tetrisz, lépcsőjáró nálunk is nagyon "menőnek" számított. A Magic Babies egyáltalán nem volt ismerős addig, amíg meg nem láttam a kép jobb felső sarkában a babát a pelenkás kiskutyával. A kutya nekem is megvolt. Nem tudom honnan, de nagyon szerettem! És a matricagyűjtés nálunk is nagyon sikeres volt. Valamint mikor már általános iskolás voltam, akkor tényleg mindenki tudta, hogy mi az a Yu-Gi-Oh és Bay Blade. Szerintem Japán térhódítása már egy jó pár évvel ezelőtt megkezdődött, és még biztosan nem járunk a végénél.

    VálaszTörlés
  4. A műtakony kifejezést én a sima műtakonyra hallottam csak, nem a labda változatára, és a gumi esetében sem ismerős a stipi-stopi, de érdekes látni, hogy ugyanazt a dolgot, hol, minek nevezték. :)
    A japánból jött játékokról én már lemaradtam, kb. pont akkor kerültem gimibe, amikor bejöttek ezek, és ott már nem gyűjtöttük őket. :) De hallani hallottam róluk. :)

    VálaszTörlés
  5. A Magic Babies kivetelevel mindet ismerem es volt is nekem. Sok szep emlek idezodott fel most bennem. Koszonom! Ami meg nagy kedvencem volt az matricas fuzet es imadtam gyujteni a szalvetakat valamint a turbo ragoban megtalalhato kocsik kepeit. Ha mar megvolt az adott kocsi akkor csereltunk. Szep emlekek!

    VálaszTörlés
  6. En 18 eves vagyok, nalunk a kagylos babahaz vagy mi a neve volt nagyon meno. A gumizast van, hogy noveremmel meg egy szekkel a mai napig uzzuk :)
    A spiralt apammal szerettuk nagyon :)
    Jaajj a matrica. :) erettsegi miatt kerestema konyveim es megtalaltam. A kis szoros kutyara a mai napig emlekszel hol es mikor csereltem el egy Barbie-s matricaval :)
    A tetris is megvolt. :) de szerintem anyum tobbet jatszott vele, nint en :) voltak ilyen zenelo allatkak, amiknek a labat osszeertettuk enekeltek. Engem az nagyon szorakoztatott anyuek elmondasa szerint.meg a bugocsiga vagy mi. :)
    Szep kis emlekek :)

    VálaszTörlés
  7. Nekünk két matricás füzetünk volt, egy Barbie-s és egy állatos. Azokat is szerettem, köszi, hogy eszembe juttattátok őket. :)

    VálaszTörlés