~ Sárga könyves út ~

2018. július 18., szerda

Rosie Walsh: Hét nap szerelem - Blogturné


Egy újabb izgalmas és különös történettel bővült a Maxim Kiadó Dream válogatás sorozata. A 7 nap szerelem Rosie Walsh első könyve, és indulásból magasra helyezi a mércét. A Blogturné Klub három bloggerét követve megtudhatod ők hogyan viszonyulnak ehhez a nem mindennapi történethez és versenybe szállhatsz a kiadó által felajánlott könyvért. 

Rosie Walsh 7 nap szerelem című regényét a fülszövege alapján választottam ki, ugyanis rögtön egy rejtéllyel indítja be az ember fantáziáját. Azt reméltem, hogy egy fordulatos, izgalmas romantikus történetet kapok majd, és a reményem be is teljesült, bár annyiban azért csalóka volt a fülszöveg, hogy azt hittem belőle, fiatal szerelmesek lesznek a főszereplői, ezzel szemben egy középkorú párral találtam szemben magam az első oldalakon.

Szóval a történet egy Sarah nevű, negyvenes nőről szól, aki épp válófélben van a férjétől. Hazamegy a gyerekkori otthonába, ahol évekkel korábban történt valami tragédia, és miközben a környéken sétál, belebotlik Eddie-be. A férfival azonnal egymásba szeretnek, és hét tökéletes napot töltenek együtt. Ezután mindkettejüknek vissza kell térniük a hétköznapi életükbe, de megbeszélik, hogy miután elintéztek néhány dolgot, kitalálják, hogyan folytassák együtt az életüket. Eddie azonban se szó, se beszéd eltűnik. Mindenki azt mondja Sarah-nak, hogy a férfi csak szórakozott vele, lépjen tovább, ám a nő biztos benne, hogy Eddie-nek komoly oka van arra, hogy nem jelentkezik.

A történet felépítése

A regény Sarah szemszögével kezdődik. Ide-oda ugrálva az időben elmeséli nekünk, mi történt az Eddie-vel töltött hét nap alatt, valamint azt is megtudhatjuk tőle, mi történik éppen a jelenben, amikor fogalma sincs róla, miért tűnt el Eddie.

A visszaemlékezős jelenetek számomra igazán romantikusak voltak. A környezet, Sarah gondolatai, a párbeszédek, amiket Eddie-vel lefojtattak, és már alapból az is humorosan aranyos volt, ahogyan találkoztak. Egyszerűen jó volt olvasni ezeket a részeket, mert sütött belőlük, hogy Sarah és Eddie között valódi érzelmi kötelék alakult ki.

A fejezetek között található néhány levél is, amiről nem írnék semmit, mert fontos szerepük van a történet nagy fordulatában.

A regény második fele már azután történik, hogy megtudtuk a nagy csavart, és Eddie szemszögéből mutatja be a történetet. Ez leginkább az érzéseiről, az anyja problémáiról és a Sarah-val kapcsolatos gyötrődéséről szól.

Sikerült-e meglepni

Ahogy fentebb is említettem, a hét nap eseményeinek elmesélése során nagyon érezni, hogy Eddie is épp annyira beleszeretett Sarah-ba, akár a nő belé. Épp ezért, amikor a jelenben Sarah azon gyötrődik, hogy valami biztosan történt Eddie-vel, gondolkodás nélkül hittem neki. A hét nap alatti történések után elképzelni sem tudtam volna, hogy Eddie csak megjátszotta magát, kihasználta Sarah-t, azután simán lelépett. Mivel pedig ezt a lehetőséget kizártam, elkezdett munkálkodni bennem a kíváncsiság, hogy vajon miért tűnhetett el.

Igazából két nagyon sablonos lehetőség jutott az eszembe. Az egyik, hogy Eddie megtudta, valami halálos betegsége van, vagy esetleg baleset érte, amputálták a lábát, és úgy érzi, nem varrhat ekkora terhet Sarah nyakába. A másik, hogy Eddie-nek köze van Sarah fiatalkori tragédiájához.

Hála az égnek, a valódi megoldással sikerült meglepni, de persze nem spoilerezek el semmit. A lényeg, hogy van a sztoriban egy csavar, ami meghökkenti az olvasót, mert nem erre számított.

Érdekes mellékszálak

Elsősorban Sarah életében és fejezeteiben vannak olyan mellékszálak, amelyeket izgalmasnak találtam. Egyfelől Sarah egy olyan jótékonysági szervezetet vezet, amely bohócdoktorokat közvetít ki a kórházakba a beteg gyerekekhez. Ezen a szálon megismerhetjük Sarah volt férjét és annak új párját, akinek érdekes az élettörténete és személyisége.

Aztán ott van Sarah egyik amerikai barátnője és annak a férje, akik már évek óta küzdenek azért, hogy saját gyerekük lehessen. Ennek a tragédiája is szépen kirajzolódik annak ellenére, hogy tényleg csak egy mellékszálról van szó.

És persze Sarah két legjobb barátja is nagyon szerethető. Jo egy alapjában véve kemény nő, aki benne ragadt egy rossz kapcsolatban egy rossz férfi mellett. Van egy kisfia, Rudi, aki imádnivaló a nagyon okos, mégis vicces beszólásaival, és aki sokszor sokkal tisztábban látja maga körül a világot, mint maguk a felnőttek. A másik legjobb barát, Tommy pedig mostanra sikeres, jóképű férfi, ám gyerekkorában az iskola lúzere volt, és most azzal a férfival kell együtt dolgoznia egy projektben, aki korábban az iskolában bántalmazta őt.

Itt egyfelől előjön az, hogy mennyire nehéz túltenni magunkat a gyerekkori sérelmeken, és hogy egy pillanat alatt sikeres felnőttből vissza tudunk változni sérült kisgyerekké. Másfelől Jo helyzete is érdekes, és az, hogy miért marad egy rossz férfival, amikor egy jó is ott van az orra előtt. Rudi pedig egyszerűen csak feldobja a történetet, és kimondja a nagy igazságokat, amiket a felnőttek nem tudnak vagy akarnak.

Eddie életében is van egy mellékszál, de erről megint csak nehéz lenne spoilermentesen mesélni, úgyhogy majd meglátjátok, ha elolvassátok a regényt.

A valós probléma

A regény egy nagyon fontos dologra is felhívja az ember figyelmét. Arra, hogy sok probléma abból fakad, ha nem beszéljük meg őket. Persze sokszor nehéz odaállni a másik elé, és elmondani, mi a helyzet, de ha nem tesszük meg, annak mindig sokkal rosszabb a vége, mint ha gyorsan túlesünk a kényelmetlen beszélgetéseken.

Szóval ez a regény lényegében arról szól, hogy legyünk őszinték mind magunkkal, mind másokkal, mert akkor könnyebben megoldódnak a gondjaink, mint ha mindig mindent elfojtunk és elhallgatunk.

A könyvet annak ajánlom, aki kedveli a felnőttekről szóló, de igazán romantikus történeteket, amelyek fel vannak dobva némi titokkal és rejtéllyel.

Kedvenc karakterek: Sarah, Eddie, Rudi

Kedvenc jelenet: a hét napra való vissza emlékezéses jelenetek, valamint Rudi jelenetei.

Kedvenc idézetek:

„Felnevettem, ő pedig megcsókolta az orromat, és azon töprengtem, hogyan lehetséges, hogy az ember heteket, hónapokat – sőt éveket – tölt őgyelgéssel, és igazából semmi sem változik; aztán csupán néhány óra leforgása alatt élete forgatókönyve teljesen átíródik.”

„– Az a helyzet, Jo, hogy te abból indulsz ki, hogy egyetértek veled Sarah-val kapcsolatban. De én nem vagyok benne biztos. – A hangja lágy volt és kimért, mint egy veszély elől kitérő macska.
– Tessék?
– Lázadást jósolok – suttogta Rudi.”

„– „A világ magasba emelte hát korbácsát” – olvastam fel hangosan, amikor rám került a sor – vajon hová fog lesújtani?”
Meglepve megálltam, aztán újra felolvastam a mondatot. Bár az osztálytársaim bámultak és Mrs. Rushby is engem nézett, háromszor aláhúztam a mondatot, mielőtt folytattam, mert ezek a szavak olyan tökéletesen megfogalmazták, hogy éreztem magam az idő nagy részében, hogy megdöbbentett, hogyan írhatta ezt le valaki rajtam kívül.
„A világ magasba emelte hát korbácsát; vajon hová fog lesújtani?”
Ez az! – gondolta tizenhét éves énem. Ez az örökös éberség. Figyelni az eget, beleszagolni a levegőbe, felkészülni a szerencsétlenségre. Ez vagyok én.”

„– Összetörte a szívedet? – kérdezte Rudi. – Az a férfi?
Mindenki elhallgatott. Sem Jo, sem Tommy nem tudott rám nézni. De Rudi igen, Rudi apró mandulavágású szemével és tökéletes gyermeki világlátásával.
– Összetörte a szívedet, Sarah?
– Én… Hát, igen – feleltem, amikor megtaláltam a hangom. – Igen, attól tartok, összetörte.
Rudi hintázott a sarkán és engem figyelt.
– Ő egy gonosztevő – jelentette ki alapos mérlegelés után. – És egy fing.
– Az – értettem egyet.”

Értékelés: NAGYON TETSZETT.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet: KATT  


Nyereményjáték:

Nyereményjátékunk minden állomásán egy-egy olyan könyvet találtok, melynek cselekménye során az egyik szereplő eltűnik, halottnak nyilvánítják, vagy egyszerűen csak hosszú ideje nem lehet róla semmit sem tudni, de a történet végére épen és egészségesen előkerül. A ti feladatotok az, hogy a Rafflecopter megfelelő dobozába beírjátok a könyvben szereplő eltűnt személy nevét.

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

Könyvcím a nyereményjátékhoz:
Jayne Ann Krentz: Zabolátlan szívek


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

07.15. Betonka szerint a világ...
07.17. Spirit Bliss
07.19. Kelly & Lupi olvas

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése