~ Sárga könyves út ~

2020. október 3., szombat

Max Seeck: Boszorkányvadász – Blogturné

 


 

Az Animus kiadó legfrissebb skandináv krimije ezúttal Helsinki városába kalauzol bennünket, ahol egy híres bestseller író feleségét holtan találják. A gyilkosság kísértetiesen hasonlít az áldozat férjének regényében leírtakhoz. A nyomozók, élükön a múltját gondosan titkoló Jessica Niemivel nem is sejtik, milyen ördögi ügybe tenyereltek. Tartsatok a Blogturné Klub bloggereivel és nyerjetek egy példányt a kötetből!


Miért választottam ezt a könyvet?

Régóta hallom azt másoktól, hogy mennyire izgalmasak és egyediek a skandináv krimik. Az egyik kolléganőm is odavan értük. Én viszont emlékeim szerint korábban még egyet sem olvastam közülük. Szóval most már kíváncsi voltam, vajon miért is szeretik az emberek ezeket a regényeket. A könyv címe és fülszövege elég érdekesnek tűnt, ezért választottam ezt a könyvet az első skandinávkrimi-élményként.
 

Véleményem a könyvről

Egy híres író feleségét pont olyan módon gyilkolják meg, ahogyan azt a férje a könyvében megírta korábban. Amikor a rendőrség nyomozni kezd, hamar rájönnek, hogy nem a feleség az egyetlen, akit egy regénybeli módszerrel végeztek ki. Megkezdődik a nyomozás, a csapatot egy Jessica Niemi nevű rendőrnő vezeti. Az ügy akkor lesz még zavarosabb, amikor rádöbbennek, hogy a tettesek direkt nekik, elsősorban Jessicának üzengetnek a tetteikkel.

Nos, most már értem, hogy miért szeretik ennyien a skandináv krimiket. A történet összetett, csavarokkal teli. Mindig, amikor már azt hittem, tudom, mi fog történni, előkerült egy újabb titok, fordulat, ami meglepett és felizgatta a fantáziámat. Olvasás közben folyamatosan kirakóztam az információkkal, próbáltam rájönni, kik lehetnek a gyilkosok, mi motiválja őket, mi a céljuk.

Nagyon tetszett, hogy tényleg senkiről nem tudhattuk biztosan, hogy áldozat vagy tettes, jó vagy rossz. Még magával a főszereplővel, Jessicával kapcsolatban is voltak kétségeim. Ugyanis néhány rész bepillantást engedett a múltjába, ami alapot adott a gyanúra, hogy a személyisége nem teljesen ép a vele történtek miatt.

De gyanús volt Jessica legközelebbi nyomozótársa, Jusuf is, hiszen sokszor Jessica mellett volt, így manipulálhatta a nyomokat. Valamint a főnökük, Erne is elgondolkoztatott. Ugyanis súlyos beteg, vagyis nincs vesztenivalója. Ha akadt múltbéli sérelme, azt most következmények nélkül torolhatná meg. Emellett Jessica alkalmi partnere is gyanús volt, mert simán el tudtam képzelni, hogy pl. csak megjátszotta a részegséget, amikor felment a nő lakására, valójában pedig valamilyen céllal volt ott (és az nem a szex). Az íróról sem tudtam sokáig eldönteni, hogy most manipulált áldozat vagy ő is benne van az egészben. Bár én inkább az áldozatra tippeltem végig.

Nagyon tetszett, hogy teljesen össze tudott kavarni az író. Sikerült is meglepnie néhány karakterrel kapcsolatban, hiszen olyanokról is kiderült, hogy valamilyen módon benne vannak a gyilkosságokban, akikről egyáltalán nem gondoltam volna. A fő elkövető kiléte egyedi volt, sajnos mégsem ütött úgy igazán. Nekem egy kicsit túl elvont volt a gondolkodásmódja, és nem is igazán értettem, hogy mi a végső célja neki és a társainak. Szóval a végével kapcsolatban azt éreztem, hogy az írónak volt egy kiemelkedően jó ötlete, amit a könyv háromnegyedéig tökéletesen kivitelezett, de a végét nem gondolta át annyira, amennyire kellett volna.

Ami a legzavarosabb volt számomra, az a történet legvége. Igyekszem spoilermentes lenni és virágnyelven megfogalmazni... Értem, hogy Jessica ugyanazzal küzd, mint anno az anyja, de akkor most ez azt jelenti, hogy ő megteszi azt, ami elől az anyja menekült? És mi volt azzal a balesettel? Miért tette az anyja azt, amit? Azt hitte, csak így szállhat ki bizonyos dolgokból a családjával együtt, vagy pont hogy már benne volt ezekben a dolgokban, és ez volt a küldetése? Valahogy nem tudtam összerakni az egészet, képtelen voltam értelmezni, mi is van most...
 
A másik, amin elgondolkoztam, hogy a könyv tele volt karakterekkel, mégsem tudtam egyiket sem úgy igazán megkedvelni. Talán még Erne volt az, aki némi együttérzést elő tudott csalni belőlem, de vele kapcsolatban is csak haloványan éreztem azt a kötődést, ami karakter és olvasó között létrejöhet. Nem tudom, mi volt ennek az oka, de így alakult.
 

Hogy tetszett a könyv?
 
Alapvetően izgalmas és fordulatos volt. Sajnos a karakterekhez érzelmileg nem tudtam kötődni, de az agyamat megmozgatta a történet. A gyilkosok motivációja számomra nem volt elég meggyőző, és a Jessicával kapcsolatos dolgokat nem értem a legvégén, ez kicsit zavar.

Szóval összességében TETSZETT ez a könyv. 
 

Kiknek ajánlom ezt a könyvet?

Azoknak tökéletes lesz, akik még csak most ismerkednek a skandináv krimikkel. Minden apró hiba ellenére jó első olvasmány volt ebben a témakörben.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT 
 

Nyereményjáték:

Az Animus kiadó az évek során elhozta nekünk a skandináv krimik színe-javát. Játékunkban ezúttal skandináv krimik borítóinak részleteit találjátok, ezek alapján kell kitalálnotok, melyik könyvre gondoltunk. A Rafflecopter dobozba a könyv címét és szerzőjét is várjuk.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kép a játékhoz: 
 


 
Állomáslista:

10. 01. A Szofisztikált Macska
10. 03. Spirit Bliss Sárga könyves út
10. 05. Könyv és más
 

a Rafflecopter giveaway

 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése