~ Sárga könyves út ~

2022. augusztus 14., vasárnap

Jennifer Lynn Barnes: Az örökség ára – Blogturné



Az Animus Kiadó kistestvére, azaz a Lampion Könyvek égisze alatt jelent meg Jennifer Lynn Barnes Örökösök viadala-sorozatának várta várt folytatása. Tartsatok velünk és a Blogturné Klub bloggereivel, akik mesélnek Az örökség ára című folytatásról. A turné végén neked is lehetőséged van megnyerni a regény egy példányát, ha te is ügyes vagy a szórejtvényekben, mint regények főszereplője, Avery! Nyomozásra fel!


Miért választottam ezt a könyvet?

Az első rész nagyon érdekes, rejtélyes volt, imádtam, ahogyan Avery és a srácok próbálják megfejteni a rejtvényeket, kitalálni, mit akar velük közölni az öreg Hawthorne a halála után, valamint azt, hogy miért pont Averyt tette meg az örökösének a saját vérrokonai helyett. Azt reméltem, hogy a folytatás is hasonló lesz, újabb titkok derülnek ki, és újabb rejtvények kerülnek elő.


Véleményem a könyvről

A történet onnan folytatódik, ahol az első rész befejeződött. Avery rádöbbent, hogy Toby (az öreg Hawthorne fia) mégsem halt meg, sőt, ismeri őt, ugyanis a hajléktalan, akivel éveken át sakkozott a parkban, valójában az elvileg elhunyt férfi. Újabb rejtvények kerülnek elő, Avery pedig rájön, hogy az anyja egész életében titkolózott előtte.

Az első könyvben is elsősorban a nyomozás, a rejtélyek és rejtvények érdekeltek, és ez most is így volt. A szerelmi szál, jobban mondva szerelmi szálak nem igazán kötöttek le, főképp, mert a két Hawthorne fiú, aki Avery kegyeit keresi, nagyon hasonló egymáshoz. Még a nevük is hasonlít, szóval sokszor meg kellett állnom olvasás közben, hogy helyre tegyem a fejemben, most épp melyikük is van a színen.

A legfiatalabb Hawthorne, Xander volt számomra a legérdekesebb, mert cuki és vicces volt. Jókat derültem a beszólásain.

– Maxine. – Xander bevetette a legelbűvölőbb Hawthorne-mosolyát. – Tudod, mit csodálok a legjobban kerek e világon? Egy nőt, aki ilyen bátran és szabadon használja a levegőbe rajzolt idézőjeleket. Hadd kérdezzem meg: mi a véleményed a robotokról, és zavar-e, ha néha felrobbannak?

Ebben a könyvben is előtérbe került az a színjátszás, ami a gazdagok életére jellemző. Játszaniuk kell az emberek, a kamerák előtt, nem mutathatják ki a valódi érzéseiket, nem mondhatják el a valódi gondolataikat, vagyis nem lehetnek teljesen önmaguk. Averynek is így kell élnie, és ezért őszintén sajnáltam őt. Szörnyű, mikor olyan környezetben élsz, ahol állandóan álarcot kell viselned.

Sejtettem, hogy újabb titokként előkerül az a lehetőség is, hogy Avery valójában Toby lánya, de a történetre, amit köré kerítettek, nem számítottam. Nem igazán tudom, hogy mit érezzek ezzel kapcsolatban. Egyfelől megértem Tobyt is, Avery anyját is, másfelől nem hiszem, hogy így kellett volna cselekedniük. Tobynak felelősséget kellett volna vállalnia a tetteiért, aztán pedig Avery anyját választani és megvédeni. Szóval nekem Toby gyenge jellemnek tűnt, Avery anyjával kapcsolatban pedig azt nem értettem, hogy miért kezdett aztán Avery apjával (vagy legalábbis azzal a férfival, akit Avery annak hisz, de hogy valóban az-e, az kiderül a könyvből), amikor nyilvánvalóan s*ggfej. Aztán meg, ami kiderül a könyv végén Tobyról, az megint csak kicsit túl van bonyolítva nekem.

Viszont maga a nyomozás nagyon érdekes volt. Talán néhány hajszállal még érdekesebbek is voltak maguk a rejtvények, mint az első részben. Tetszett, hogy új (vagy régi, de eddig ténylegesen nem aktív) szereplők is bekerültek a sztoriba többek között a fiúk apjai, valamint Avery állítólagos apja által. Ennek köszönhetően sokkal több gyanúsítottam volt, mint az első könyv esetében. Annak is örültem, hogy Max, Avery barátnője is ténylegesen visszatért a történetbe, főképp, hogy úgy tűnt, Xanderrel alakulgat valami közöttük.

Segítettem neki felállni a székből. A botjára támaszkodott, és mind az ötünket végigmért.
– Hát ez meg kicsoda? – mordult fel, amikor meglátta Maxet.
– Ő a barátom, Max – válaszolt Xander.
– A te barátod? – tátottam el a szám.
– Megígértem, hogy építek neki egy droidot – közölte vidáman a fiú. – Azóta nagyon jóban vagyunk.

Jó ötlet volt, hogy a nyomozásnak köszönhetően Avery kiszabadulhatott néhány napra a megszokott börtönéből, a Hawthorne-házból, ezáltal új helyszíneken járhattunk, ez felfrissítette a történetet. A Valódi Északos részeknél kifejezetten irigykedtem, klassz lehet egy ilyen helyen tölteni az idődet, ha éppen senki nem akar meggyilkolni, vagy hasonlók.

A borítón azt írják, hogy lesz még harmadik része is a történetnek, aminek igazán örülök. Nagyon kíváncsi lennék még egy-két dologra, és szerintem van még potenciál a folytatásban. Remélem, izgalmas lesz az utolsó nagy nyomozás, ami mindent és mindenkit helyre tesz végül.


Hogy tetszett a könyv?

A romantikus szerelmi háromszög még mindig nem kötött le, mert valahogy a két férfikarakter nem fogott meg. De a rejtélyekkel, rejtvényekkel teli nyomozós szál nagyon izgalmas volt. Engem ez fogott meg igazán a történetben, és örülök, hogy még egy könyvön keresztül fejtegethetem majd a titkokat Averyvel.

Vagyis összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, akinek a lelke mélyén ott él egy nyomozó, aki szereti a rejtvényeket, a titokzatos nyomozásokat.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Avery az örökségével együtt kap egy NFL csapatot is, így mostani játék is ehhez kapcsolódik. Minden blogon találsz néhány betűt egy-egy hiányzó NLF csapat nevéből. A te dolgod az lesz, hogy beírd a helyes csapatneveket a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. Készen állsz a játékra? Aki az összes helyes csapatot eltalálja megnyerheti Jennifer Lynn Barnes Az örökség ára című regényét.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Betűk a játékhoz:

_ew Y_ _k _iant_


Állomáslista:

08. 14. Spirit Bliss Sárga Könyves út
08. 16. Fanni’s Library
08. 18. Readinspo
08. 20. Könyv és más

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése