~ Sárga könyves út ~

2023. február 2., csütörtök

Bálint Erika: És ott lesz majd a szeretet – Blogturné Extra



Bálint Erikának, A nap csókja és az Adj esélyt! című kötetek írójának most egy újabb regényét ismerhetik meg a magyar olvasók. Az És ott lesz majd a szeretet című regény egy bántalmazó kapcsolatot mutat be és azt, hogy mennyire el tudja veszíteni a másik fél önmagát, ha a bántalmazó fél mindent megtesz annak érdekében, hogy uralma alá hajtsa a párját. Tartsatok velünk, ismerjétek meg Zita és Andor történetét, ha pedig nektek kedvez a szerencse, nyerhettek is egy példányt a kötetből.


A könyvajánló mellett ezúttal is egy rapid, feleletválasztásos interjút hoztam nektek a könyv írójával extraként. Köszönöm szépen Bálint Erikának az érdekes válaszokat! :)


– Férj vagy gyerek?

– A gyerek, habár hozzáteszem, én szerencsére soha nem kerültem ilyen választás elé, úgyhogy minden együttérzésem azoké, akikben a (sokszor nem legyőzhető és nem kontrollálható) szenvedély egy olyan élethelyzetben támad fel, amelyben ilyen döntésre kényszerülhetnek.


– Segítségkérés vagy magad megoldani a gondokat?

– Én alapvetően nagy „magánzó” vagyok, az a típus, akire a családja és a hozzá közel állók mindig úgy referáltak: ő egy erős nő. Ilyennek lenni egyébként nem annyira szuper, sokszor jó lett volna valaki vállán elsírni a bánatom, de nem voltam rá képes. (Ki tudja, mi teszi az embert ilyenné…) Úgyhogy ennyi év után úgy gondolom, igen, néha kérni kell (sőt, szükséges is) a segítséget.


– Csendben tűrni vagy ordítani?

– Ritkán ordítottam életemben, de (amolyan „lassú víz partot mos”-módon) mindig elértem amit akartam, sosem hagytam, hogy huzamosabb ideig bántsanak. De igen, vannak helyzetek, amikor ordítani kell, ahogy a torkunkon kifér! 😊


– Megcsalás: megbocsátható vagy megbocsáthatatlan?

– Huhh, ez egy fogós kérdés, de épp a napokban mondta valaki egy interjúban ezzel kapcsolatban: meg kell fontolni, hogy kiöntsük-e a zsák egész tartalmát, ha egy lyuk keletkezik rajta. Ebből következik: mindenkinek magának kell mérlegelnie, mekkora az a lyuk. (Habár úgy gondolom, olyan, hogy pici hűtlenség, nincs, a megbocsátás viszont alapos mérlegelés után lehetséges.)


– Esélyt adni vagy azonnal menekülni?

– Erre könnyű válaszolni: mindenkinek jár egy esély, sőt adott esetben egy második is. De tudni kell, hol a határ, amikor én csak adok és adok, és nem kapok cserébe semmit.


– Traumatikus gyerekkor: mentség vagy ok?

– Nyilván mindkettő. De ha valaki örökké erre hivatkozik, és nem mutat jeleket arra, hogy meg akar ettől a tehertől szabadulni, akkor futni kell tőle, jó messzire, és vissza sem nézni, mert őt sem mi, sem más nem fogja megszabadítani önmagától. Persze, nem egyszerű dolog ez.


– Egy barát bűnét megbocsátani vagy sosem feledni?

– Egy Müller Péter idézettel válaszolnék: „Ha valakinek nem tudtam megbocsátani, az mindig számomra volt kellemetlen. Nagyon kellemetlen. Olyan karmos érzéseket hurcoltam magamban, melyek elsősorban engem sebeztek. Az én lelkemet mérgezték meg, s állandóan kizökkentettek a nyugalomból. Nem kellemes haragban, sértettségben, tompa bosszúvágyban, bármiféle fojtott indulatok tüzében élni.”


– Feláldozni magunkat másért vagy a saját boldogságunkat választani?

– Egész életünkben apróbb-nagyobb áldozatokat hozunk, de amíg mindezt (a szívünkre vagy az értelmünkre hallgatva) önként tesszük, addig ez nem akadálya, hanem eszköze lesz a saját boldogságunknak. A baj akkor kezdődik, amikor (félelem, erőszak, hamis elvárások által) ránk kényszerített dolgokat kezdünk megtenni, mert ettől óhatatlanul áldozattá válunk. És ezt nem szabad hagyni, akkor menekülni kell.


– Egyedül élni vagy rossz társaságban?

– Nem egyedül lenni rossz, hanem társas magányban élni. Ennél lélekölőbb dolog talán nincs is a világon.


Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Bálint Erika legújabb regénye egy bántalmazó kapcsolatot mutat be, így ebben a játékban olyan idézeteket találhattok minden bejegyzés végén, melyek témája a bántalmazás, családon belüli erőszak. Nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni a regény íróját és címét.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Idézet a játékhoz:

– Az emberek nem mindig olyanok, mint amilyennek először látszanak.


01. 27. Csak olvass!
02. 02. Spirit Bliss Sárga könyves út (extra)

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése