~ Sárga könyves út ~

2022. november 10., csütörtök

Marvel Studios – Kérdések és válaszok – Blogturné



A Kolibri Kiadó legújabb Marvel-kötetének a segítségével elmerülhetünk a Marvel-moziuniverzum világában. Az alapoktól kezdve, filmről filmre haladva jobban megérthetjük és megismerhetjük a különböző karaktereket és mozifilmeket. Tartsatok velünk, merüljetek el a szuperhősök világában, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet.


Miért választottam ezt a könyvet?

Nagyon szeretem a Marvel-univerzumot, a Marvel-filmek többségét igazán élveztem. Imádom Pókembert, Vasembert, Lokit, Wandát, a Hangyát, Fekete Özvegyet. A képregények terén nem igazán vagyok otthon, de a filmek és sorozatok közül szinte mindegyiket láttam (a kötetben szereplő összes film megvolt már), amelyiket pedig még nem, azt is biztosan meg fogom nézni a jövőben. Kíváncsi voltam, hogy egy ilyen kérdés-válaszos könyv tud-e valami újat mondani nekem, ezért szerettem volna elolvasni.


Véleményem a könyvről

A kötet elején egy általános áttekintést kapunk a Marvelről, az univerzumról, amit létrehoztak, a képregényekről, a filmekről, a főszereplőkről és egyéb érdekességekről. Ezek között találtam olyan információkat, amik számomra újak voltak, lévén én elsősorban a filmeket és sorozatokat ismerem, a stúdió háttértörténetét és a képregényeket nem.

Az is tetszett, hogy kaptunk egy ajánlott sorrendet arra nézve, hogy hogyan nézzük meg az eddigi filmeket. Emlékszem, anno, amikor először bekapcsolódtam a Marvel-univerzumba, már kint volt jó pár film, és fogalmam sem volt, hogy akkor most melyikkel is kéne kezdenem, mi az időrend, a logikai sorrend. Szóval, ha valaki csak most kezdi el felfedezni ezeket a történeteket, akkor ez a rész nagyon jól jön majd neki a könyvben.

Ebből az első részből megtudhatjuk, hogy mi is az a fázis, és hogy az eddigi filmek (A Bosszúállók: Végtelen háborúval lezárulva) három ilyen fázisba, vagyis sztoriszálra oszthatók. Ez a három fázis adja a kötet következő három nagy fejezetét.

Az első fázishoz az Amerika Kapitány: Az első Bosszúálló, a Vasember, a Vasember 2. a Thor és a Bosszúállók első filmje tartozik. A második fázis a Vasember 3., A Thor: Sötét világ, az Amerika Kapitány: A Tél Katonája, A Galaxis Őrzői, a Bosszúállók: Ultron kora és A Hangya. A harmadik pedig az Amerika Kapitány: Polgárháború, a Doktor Strange, A Galaxis Őrzői Vol. 2., a Thor: Ragnarök, a Fekete Párduc, valamint a Bosszúállók: Végtelen háború.

A fejezetekben lényegében végigveszik röviden az adott film sztoriját, bemutatják a főbb hősöket és antihősöket. Kiemelnek és elmagyaráznak néhány érdekesebb tény is, és mindezt nagyon klassz illusztrációkkal, rajzokkal, filmből vett jelenetképekkel színesítve teszik. Úgy alapvetően gyönyörű a kötet kivitelezése, látszik, hogy nagyon sok munkát fektettek bele, és szívből csinálták.

Annak, aki már az összes filmet látta, ez a három nagy fejezet nem fog sok újat mondani, de nosztalgiázni tökéletes. És az illusztrációk, képek, fotók, vagyis a kivitelezés miatt élvezet végignézni az oldalakat. Az viszont, aki még nem látta a filmeket, szerintem először nézze meg mindegyiket, mert a kötet olyasmiket is elmesél, amiket jobb először filmen látni. Úgyhogy én ezt a könyvet igazából nosztalgiázásra ajánlom azoknak, akik már túl vannak a filmeken, mint például én is.


Hogy tetszett a könyv?

Nosztalgiaként nagyon jó volt, a kötet kivitelezése igazán gyönyörűséges. Én azoknak, akik még nem látták a filmeket, nem igazán ajánlanám, mert lelő egy csomó fontos infót, és hát, azokat mégiscsak a filmekből kéne megtudni. De utólagos olvasásra kiváló időtöltés Marvel-rajongóknak.

Szóval összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Olyanoknak, akik már látták az összes a kötetben szereplő filmet, és szeretik a Marvel-univerzumot.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek a Marvel-univerzum szereplőit. Minden állomáson találtok egy kérdést az adott karakterről, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter-doboz megfelelő sorába beírni mindegyikre a helyes választ.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kérdés a játékhoz:

Ki az egyetlen emberi tagja a Galaxis Őrzőinek?


Állomáslista:

11.08. Dreamworld
11.10. Spirit Bliss Sárga könyves út
11.12. Hagyjatok! Olvasok!
11.14. Sorok között

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése