~ Sárga könyves út ~

2021. szeptember 25., szombat

Guillaume Musso: Regényélet – Blogturné



Az ősz kezdetével a Park kiadó egy újabb csodás Musso-kötettel örvendeztet meg bennünket. A Regényélet (La vie est un roman) főszereplője (vagy főszereplői) is írók, akik egy igazán speciális szakmai dilemmával küzdenek meg a történetben. A szerzői háttérmunkába belelátni önmagában is egy élmény a könyvmoly számára, hát még ha ez épp Musso különleges stílusában van tálalva. Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, mit gondolunk a regényről!


Miért választottam ezt a könyvet?

Mussótól sok könyvet olvastam már, talán csak két regénye nem került eddig a kezembe. Az ő esetében vagy valami zseniálisat kapok, vagy legalábbis olyat, amin jól tudok szórakozni. Ezért mindig kíváncsian veszem kézbe a műveit, és várom, hogy ezúttal vajon mi sül ki a legújabb regényéből.


Véleményem a könyvről

A történet elején megismerhetünk egy titokzatos írónőt, Carrie Conwayt, akinek a saját, zárt lakásából eltűnik a kislánya egy bújócska közben. Amikor elkezdtem olvasni a könyvet, nagyon úgy tűnt, hogy ez egy krimi lesz (vagy fantasy, hiszen olyan rejtélyes a gyerek eltűnése, elvontak Carrie álmai), de mivel már jól ismerem Mussót, ezt egyáltalán nem vettem készpénznek. Más könyve esetében is megtörtént már, hogy pl. azt hittem, időutazós fantasyt olvasok, aztán kiderült, hogy mégsem.

Vagyis ezek a mussói váltások a sokadik könyv után már nem okoznak olyan nagy meglepetést, mint az elején, de ezáltal nem okoznak csalódást sem. Korábban, más könyveinél kicsit zavart, hogy nem azt kaptam, amit az elején beígért nekem, olvasónak, most viszont, mivel számítottam erre, törés, megakadás és előzetes elvárások nélkül siklottam át a váltásokon. Ami sokkal élvezhetőbbé tette az olvasást. Egyszerűen csak elfogadtam, hogy Musso kezében van az irányítás, és utaztam vele, amerre vitt.

Ahogy az előző bekezdésből rájöttetek, Carrie kislányának eltűnése csak egy része a történetnek. A másik szálban ott van a francia Romain Ozorski, aki szintén író. A felesége elhagyta őt, és a közös kisfiúkkal el akar költözni New Yorkba, vagyis el akarja a gyereket szakítani az apjától. Romain ugyanúgy éli meg a gyermeke elvesztését, mint Carrie. De nem csak így kötődik a két szál egymáshoz. A poénokat nem akarom lelőni, de amikor már azt gondolod, tudod, hogy a két sík miképpen kapcsolódik egymáshoz, Musso mégiscsak képes egy utolsót csavarni a dolgokon.

Engem egyébként a sok szál közül Carrie-é érdekelt a legjobban. Nem bántam volna, ha kicsit többet kapunk a vele kapcsolatos nyomozásból. Érdekelt, hová lett a kislánya, miképpen tűnhetett el a zárt lakásból. Kicsit sajnáltam, hogy Musso egy olyan megoldást választott a rejtélyre, amit egy korábbi könyvében már ellőtt egyszer. Ennek ellenére megkedveltem Carrie-t, és reméltem, hogy nem úgy lesz lezárva a története, ahogyan a könyv közepén hisszük.

Romain is rendes fickó volt, izgalmas ötlet volt az az átfedés, amit Musso kitalált vele és Carrie-vel kapcsolatban. Az olvasók ezáltal kicsit bepillantást nyerhettek az írók kissé skizofrén, zavaros, ám varázslatos világába.

A történet lezárását, a harmadik fejezetet egy kicsit elkapkodottnak éreztem az első két fejezethez képest. De összességében jól szórakoztam a történeten.


Hogy tetszett a könyv?

Carrie szála nagyon lekötött, és igazából Romain családi gondjait is teljesen át tudtam érezni. Azt, ahogyan először összeért a két szál, izgalmasnak találtam, az utolsó fejezetbeli szálat viszont elkapkodottnak. Ennek ellenére élveztem a könyv olvasását.

Szóval összességében TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak, akik már több Musso-regényt olvastak. Akiknek ez lenne az első, azok inkább kezdjék a Holnappal, az Éjszaka és a lánykával vagy az Egy párizsi apartmannal, aztán azok után jöhet ez és a többi Musso-könyv is.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A játékunkban olyan könyvekről lesz szó, amelyekben szintén írók a főszereplők. A feladatotok mindössze annyi, hogy az állomásokon megadott fülszövegrészletekből kitaláljátok, melyikre gondoltunk, és a címét bepötyögitek a Rafflecopter doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Fülszövegrészlet a játékhoz:

Azon a végzetes novemberi napon, amikor olyan boldogtalannak érzi magát, mint még soha, a Szent Lajos-sziget kis könyvesboltjában különös könyvre bukkan: A nő mosolya című regény egyik helyszíne nem más, mint az ő vendéglője, a főhősnő pedig mintha…
Nem, ilyen nincs!


Állomáslista:

09.19. Readinspo
09.25. Spirit Bliss Sárga könyves út

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése