~ Sárga könyves út ~

2024. szeptember 25., szerda

Hugh Howey: Műszak (Siló 2.) – Blogturné



A Műszakban visszatérünk Hugh Howey elgondolkodtató és megrendítő világába! A Siló folytatásában újabb sorsok és újabb történetek várnak titeket és bloggereinket. Tartsatok velünk a gyűjtemény blogturnéján, és ne feledjetek el játszani sem, hiszen a turné végén a Könyvmolyképző Kiadónak hála egy szerencsés olvasónk meg is nyeri a Műszakot!


Miért választottam ezt a könyvet?

Imádtam, a Siló-sorozat 1. részét, és nagyon kíváncsi voltam rá, hogy is kezdődött ez az egész. Mi történt az emberiséggel, ki építette a silókat és mi célból, mi van a többi silóban, és mi lesz a már megismert karakterekkel? És úgy gondoltam, hogy talán a folytatásból választ kaphatok egy csomó kérdésemre.


Véleményem a könyvről

A kötetben ezúttal három nagyobb történet (vagyis műszak) található. Mindegyik a múltban játszódik, méghozzá több idősíkon, és csak a könyv végére érünk el odáig az időben, ahol az első könyv véget ért.

Az első műszakban egyfelől visszatérünk abba a világba, amit nagyjából most is ismerünk, pontosan 2049-be. A silók még nem léteznek, az emberiség él és virul, a politikusok pedig ármánykodnak. Végigkövethetjük, mi is történt az emberiséggel, hogyan jöttek létre a silók, és miként tört ki a világvége. Másfelől bepillantást nyerhetünk az 1-es számú silóba 2110-ben, ahol is hosszas hibernálásából felébresztenek egy Troy elnevezésű férfit, hogy átadják neki az ideiglenes műszakja alatt a silók tényleges irányítását.

A második műszak 2212-ben játszódik, a Nagy Felkelés évében. Ez az a felkelés, amelyet az 1. könyvben állandóan emlegetnek, de lényegében senki nem tud róla semmit, amit ténynek lehetne nevezni. Most megtudhatjuk, mi is történt, miért tört ki, hogyan alakult, ahogyan azt is, hogy ez alatt az idő alatt mi történt az 1-es silóban Troy újabb felébresztése során, miként reagáltak a felkelésre, min ügyködtek és ármánykodtak.

A harmadik műszak pedig 2345-ben játszódik már, megismerhetjük belőle az első könyvben is szereplő Solót, megtudhatjuk, az ő silójában mi történt pontosan, hogyan maradt tudomása szerint ő az egyetlen túlélő, és mivel teltek azok az évek, amiket teljesen magányosan töltött a silójában. Valamint persze azt is láthatjuk, mi történt ezen idő alatt az 1-es silóban Troyjal.

Amikor rájöttem, hogy ez a könyv visszarepít a múltba, egy kicsit megijedtem, mert megkedveltem az első könyv szereplőit, és tudni szerettem volna, mi is történt velük az első rész végét követően. De szerencsére annyira izgalmas volt ez a második rész, hogy bár az elején nem nagyon volt karakter, akit igazán a szívembe zártam volna, mégis azonnal beszippantott a történet. Nagyon izgalmas volt látni, hogy milyen is volt a silók előtt a világ. Ahogyan azt is, hogy mi hozta el végül a világvégét. Nagyjából sejtettem, hogy mi is történt, de végigolvasni az eseményeket még durvább volt. A silók ötletgazdáit lényegében pszichopata tömeggyilkosoknak tartom, és az érveik bár logikusnak tűnnek elsőre, mégis embertelenek és lényegében ostobaságok is. Nem akarom lelőni a poénokat, de igen, cseppet sem lepődtem meg, hogy ostoba, istenkomplexusos, ármánykodó politikusok állnak a háttérben, akik azt hiszik, mindent tökéletesen tudnak, és jogukban áll az egész emberiség helyett döntést hozniuk az egész emberiségről.

Donald karaktere az egyetlen a múltból, akivel nem igazán tudtam mit kezdeni. Nem velejéig gonosz, lényegében ő is csak egy bábu, akit átvertek az elején, de közben meg, amikor már valódi döntéseket hozhat önállóan, akkor is egy csomószor kegyetlenül dönt. A feleségével kapcsolatos átverés nyilvánvaló volt számomra, szóval kíváncsian vártam, hogy mit fog majd csinálni, ha rájön az igazságra. És nos, az utolsó két döntésével, ha nem is értek egyet, érzelmileg megértem.

A könyv végéig nem tudtam eldönteni, hogy ő most pozitív karakter lesz-e, avagy negatív. Simán el tudom képzelni, hogy bár átvertként kezdte, ő maga is végül olyanná válik, mint akik megvezették. De azt is el tudom képzelni, hogy szembemegy a rendszerrel, és segíteni fogja majd Juliette-éket és a többi, még működő silót.

Annyi biztos, hogy kiderültek olyan dolgok a kinti világgal kapcsolatban, amiknek egyfelől nagyon örültem, másfelől izgalmas folytatás kilátásával kecsegtettek. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy amit Donaldék megtudtak a drónnak köszönhetően, az tényleg valós-e, vagy újabb átverés. Ebben az esetben is bármelyiket el tudom képzelni.

A Nagy Felkelés története azért volt izgalmas, mert az első könyvből csak annyit tudtunk meg róla, hogy egyáltalán megtörtént. De hogy mi váltotta ki, kik harcoltak kikkel, és pontosan hogyan is végződött, arról semmiféle információnk nem volt. Mission jó főszereplő karakter volt ehhez a részhez, szimpatikus volt, együtt lehetett érezni vele, és az ember izgult miatta olvasás közben.

Solo, vagyis Jimmy története pedig azért volt érdekes, mert valamennyit tudtam arról, hogyan is menekült meg a silójában történt világvégétől, ahogyan azt is tudtam az első könyvből, hogy végül sok-sok év múlva Juliette rátalált, de hogy mi történt Jimmyvel a kettő között, azt elképzelni sem mertem. Őt már az első könyvben megszerettem, úgyhogy megrázó volt végigkövetni a fájdalommal, félelemmel és magánnyal teli éveit. Fájt a szívem a tudattól, hogy lényegében elvették a gyerekkorát, a fiatalkorát, az életének a legszebb időszakát, és hiába találkozott végül Juliettel, ezeket már nem kaphatja vissza. Szívből sajnáltam őt, és mindent, amit át kellett élnie. Nem csoda, hogy kicsit megzakkant szegény, és megmaradt azon a gyermeki szinten, ahány éves akkor volt, amikor az anyja és az apja megmentette őt.

A könyv végére összeérnek a szálak, eljutunk Juliette-ék idejéig, úgyhogy nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz a harmadik részben, és alig várom, hogy elolvashassam.


Hogy tetszett ez a könyv?

Szerintem zseniális. Nagyon érdekes volt bepillantást nyerni a múltba, megnézni, mi is történt pontosan az emberiséggel, látni, mi történt a Nagy Felkelés alatt, valamint Jimmyvel, és az is igazán izgalmas volt, hogy végigkövethettem az 1. siló működését, ahol az egész esemény irányítói és támogatói vannak. Voltak ijesztő, megrázó, megható pillanatok, és az első szótól az utolsóig lekötött a történet.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki egy izgalmas, érdekes disztópiát szeretne olvasni.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Nyomozzatok, olvassatok! Minden állomáson találtok egy kérdést, amire a Könyvmolyképző Kiadó honlapján található beleolvasóban megtaláljátok a választ!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kérdés a játékhoz:

Minek a rövidítése a TárMel?


Állomáslista:

09. 25. Spirit Bliss Sárga könyves út
09. 27. Hagyjatok! Olvasok!
09. 29. Könyv és más

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése