~ Sárga könyves út ~

2024. szeptember 25., szerda

Manon Fargetton: Tíz nap a világvége előtt – Blogturné Extra



A Könyvmolyképző Kiadónak és Manon Fargettonnak köszönhetően igazán megrázó, érdekes és izgalmas 10 napot követhetünk végig a Tíz nap a világvége előtt című könyvben. Éljétek át bloggereinkkel a sötét, mégis tanulságos napokat új turnénk keretében, és a végén ti is nyerhettek egy példányt a könyvből.


Ezúttal is tíz kedvcsináló idézetet hoztam nektek extraként. Jó olvasást hozzájuk!


1.

Mert eltökélte: ha törik, ha szakad, befejezi. Akkor is, ha soha senki nem fogja olvasni. Ha ez az utolsó, amit csinál, mielőtt megdöglik, akkor is véghez viszi. Muszáj. Nem teheti félre a szereplőit, nem hagyhatja sorsukra, nem hagyhatja cserben őket, tudnia kell, mi történik velük.
Ha elkezdünk egy könyvet, kutya kötelességünk befejezni.


2.

– Látom, nehéz megérteni. Annak ellenére, ami most történik, számomra még mindig van értelme az írásnak. Nem tehetek róla, ez van. Tudom, hogy nem fogja megállítani a robbanásokat, nem fogja megmenteni a világot. Engem viszont – valamiképpen – megment, kamaszkorom óta megment. És ez ma is így van, és holnap is így lesz. Én ilyen vagyok, sosem titkoltam ezt előtted, Sara, ezerszer figyelmeztettelek rá, hogy ez soha nem fog megváltozni, hogy soha nem fogok megváltozni, legalábbis ebben nem. És te mindig elmosolyodtál, a szemed forgattad, és azt mondtad, hülye vagyok. És azt, hogy olyannak szeretsz, amilyen vagyok.
Sara megtörli az arcát.
– Hazudtam.
– Tudom.
– De attól még szeretlek.
– Tudom.


3.

Agyalágyultak, gondolja Valentin, olyanok, mint az a sok ezer fanatikus, akik tegnap óta émelyítő bejegyzésekkel árasztják el a közösségi oldalakat: „ Isten megbüntet minket, el kell fogadnunk az Ő akaratát.” Hát, ha ez az ő akarata, elmehet a büdös francba, és bele együtt a hívei is!


4.

– Hát, ami engem illet – szólal meg széles mosollyal Brahim –, én bizony nagyon örülök, hogy itt vagyok veletek! Úgy igaz, ahogy mondom, sokkal rosszabb is lehetne!
– Annál is rosszabb, hogy az ember tudja, kilenc nap múlva meghal, és közben be van szorulva a dugóba? – kérdi kajánul Valentin.
– Igen. Ha az ember tudja, hogy kilenc nap múlva meghal, és közben hülyékkel van beszorulva a dugóba.


5.

– Bármi történjék is, ne kezdjetek el szaladni.
– Miért? – kérdezi Valentin.
– Mert mindenki ösztönösen utánatok vetné magát. És a szemkontaktust is kerüljétek. Lefelé nézzetek.
– Katona vagy?
– Nem – fúj nagyot a férfi, és most először mosolyodik el, lemondó mosollyal. – Csak meleg, és olyan közegből jövök, ahol ezt nem csípték.


6.

– Vicces, korábban azt gondoltam, ha ilyesmi történik velem – na nem pontosan ez, hanem, mondjuk valami gyógyíthatatlan betegség –, sajnálni fogom azokat a napokat, amikor csak döglöttem, és sorozatot néztem az ágyban.
– És?
– Hát nem. Még a legócskábbakat sem bánom, hogy megnéztem.
– Én sem!


7.

– Hiszel istenben, Brahim? – kérdezi hirtelen, ahogy az utat szegélyező fák alatt baktatnak.
– Igen. – Mielőtt folytatná, a férfi néhány másodpercre eltűnődik. – De azt nem hiszem, hogy minden egyes pillanatban figyel minket, és ítélkezik felettünk. Úgy értem, látszik, hogy nincs ideje mindenkivel egyenként törődni, épp elég, ha csak azt a rengeteg embert nézzük, aki szerte a világba gürcöl. Tudod, épp ezért kell az embereknek egymást segíteni, mert Ő nem bír mindent egyedül elvégezni. Nem kellene lépten-nyomon hozzá fohászkodni, csak akkor ha valami igazán fontosat kérünk. Különben csak összezavarjuk a jeleket, és nem tud azoknak válaszolni, akiknek igazán szüksége lenne a beavatkozásra.
– Szóval másoknak segíteni neked kicsit azt jelenti, mint elvégezni azt a munkát, amire Istennek nem jut ideje?


8.

– A szüleid megoldást keresnek, hogy megvédhessük magunkat.
– Te nem keresel?
– Én... nem.
– Miért?
– Mert ha valaki megoldást tud találni, az az anyukád. Mindig is nagyon értett hozzá, hogy megoldást találjon.


9.

Homokvárat akarsz építeni? Nem hiszem, Sara, hogy ez segíthetne a robbanásokkal szemben...
– Honnan tudod? Lehet, hogy pont ez a kulcs, ezzel lehet megállítani őket. Azok az eszelősök, akik elindították, csak arra várnak, hogy valahol valaki homokvárat építsen, hogy leállítsák az egészet. És persze erre senki nem gondol! Ez semmivel nem abszurdabb, mint ez az egész kurva helyzet, nem?


10.

– Nézz rám, Lili, nézz rám! Az lehetek, akit csak akarsz a hátralévő napjainkon. Mit szeretnél, ki legyek?
– Te.


Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Ezúttal a turnéállomásokon világvégefilmekkel kapcsolatos kérdésekre kell majd válaszolnotok. A helyes válaszokat írjátok be a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kérdés a játékhoz:

Milyen fajta kutyája van az egyetlen New York-i túlélőnek a Legenda vagyok című filmben?


Állomáslista:

09. 25. Spirit Bliss Sárga könyves út – Extra
09. 27. Könyv és más
09. 29. Kelly és Lupi olvas
10. 01. Spirit Bliss Sárga könyves út

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése