~ Sárga könyves út ~

2021. június 22., kedd

Schmal Róza: Nagy folyók haragja (A Ladann könyve 1.) – Blogturné



A Kolibri Kiadó jóvoltából ezúttal egy nagy ívű, összetett fantasysztorit olvashatunk, ám magyar szerzőtől. Schmal Róza a Nagy folyók haragjában igazán érdekes világot alkotott. Ebbe a világba utazott el három bloggerünk, hogy véleményt mondhasson róla. Természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt a könyvből.


Miért választottam ezt a könyvet?

Vágytam egy jó, összetett, felnőtteknek való fantasytörténetre, és a fülszöveg alapján úgy gondoltam, ez a könyv talán megadja nekem ezt. Nem mellesleg magyar író írta, szóval emiatt is kíváncsi voltam rá.


Véleményem a könyvről

A történet a Ladann-völgyben játszódik, ahol volt egy háború, a régi uralkodócsaládot lemészárolták, az új pedig – félig megosztva a hatalmát egy Nagykard tisztséget betöltő befolyásos úrral – évek óta irányítja az országot. Egy szörnyű esemény után a király legfőbb tanácsadójának és családjának el kell bujdokolnia. Közben emberek tűnnek el, falvakat mészárolnak le titokzatos módon, és a király egy régi ellenségre, a hurrogónokra gyanakszik.

Az író nyelvi stílusa nagyon tetszett. Kiforrott, nagy szókincsű, tökéletesen hozta azt a minőséget, amit egy minőségi felnőtt fantasy nyelvezetétől, szövegépítésétől elvárok.

Nagyon tetszettek a könyv mellékletei, a térképek, valamint a családfák és a Ladann Lexikon. Ezek egyfelől feldobják a kötetet, másfelől segítenek jobban átlátni ki kicsoda, merre járunk éppen és hasonlók.

A politika számomra mindig gyűlölt és imádott dolog volt egyszerre. Gyűlölt, mert a valóságban rengeteg rossz dologra használják fel a nem túl jó emberek a politikai tudásukat. Imádott, mert a politikához ész kell, olyan, mint a sakk. Nem elég, hogy ha csak a következő lépést látod előre, még az sem, ha kettőt, egy egész párbajt le kell játszanod fejben, ha győzni akarsz végül. Én pedig imádok mindent, amihez valóban ész és tudás szükséges.

Ez a könyv is tele van politikai sakkjátszmákkal, intrikákkal, és ez nagyon bejött. Kíváncsian vártam, ki mikor mit fog lépni, mi lesz a következménye, vajon összejön-e neki a győzelem végül. Az én agyamat az ilyesmi nagyon izgatja. Az pedig még inkább, amikor egy becsületes átlagember próbálja kijátszani, legyőzni azokat a gonoszokat, akik otthon vannak az intrikában. És bár ebben a könyvben még csak éppen elkezdődött a játék, biztos vagyok benne, hogy a folytatásban szép kis csavarok várnak még ránk.

Ami kicsit zavart, azok a nagy időugrások voltak. Valahogy azt éreztem, lemaradtam egy csomó dologról, amit az író persze összefoglal gyorsan, de az mégsem ugyanaz, mintha történésként követhettem volna végig. Olyan szaggatottnak éreztem így a sztorit, mintha valaki időnként kitépett volna egy-egy fejezetet a kötetemből. Vagy mintha felvillanó képeket nézegettem volna, amik között történtek dolgok, csak azokat nem kapta le a fotós.

Ennek ellenére, sikerült megkedvelnem a történetet és több karaktert is. Nagyon érdekesnek találom a Szürke Álmodó karakterét, akiről nem árulom el, hogy valójában kicsoda, majd a regényből megtudjátok. Érdekel, hogy mi lesz a szerelmi szálával, meg úgy egyébként is az, hogy mennyi köze lesz a királyságban folyó játszmákhoz végül. Kedvelem Akolnát és Neia karakterét, mert nőként nehéz sorsuk van, egyiknek a férje, másiknak az apja miatt, mégis erős nők, akik szerintem mindent túl fognak élni.

Furcsa, mert nem sokat szerepel a történetben, de számomra a legérdekesebb karakter a hurrogónok királya, Kold volt. Az emberek egyszer már legyőzték a népét egy durva háborúban, ő viszont vissza akarja szerezni azt, ami az övék volt. Viszont mindent megpróbál, hogy mindezt ne erőszakkal kelljen. Mivel félvér (anyai ágról ember), ezért a népét nehéz visszafognia, ennek ellenére megpróbálja békésen rendezni a dolgokat. Egyelőre nagyon szimpatikus karakter, remélem, hogy a későbbiekben is megmarad a nehézségek ellenére jóságosnak.


Hogy tetszett a könyv?

Stílusban, nyelvileg nagyon kifinomult, a karaktereket is simán meg lehet kedvelni. Az egyetlen apróság, ami kicsit zavaró, hogy mintha felvillanó képekből állna, és ezért úgy érzem, mintha egy csomó engem érdeklő dologról lemaradtam volna. Ennek ellenére nagyon érdekel, mi lesz a folytatásban, mindenképpen el szeretném majd olvasni.

Szóval összességében NAGYON TETSZETT a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak, akik szeretik a komolyabb fantasyket és a politikai intrikákat.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A Nagy folyók haragjában térképeket találhatunk, amelyek segítenek abban, hogy térben eligazodhassunk a történések között. A játék során mi is könyvbeli térképeket osztunk meg a blogjainkon. A ti feladatotok az, hogy kitaláljátok, melyik regényhez tartoznak, és beírjátok a címét a Rafflecopter megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Térkép a játékhoz:


Állomáslista:

06. 22. Spirit Bliss Sárga könyves út
06. 23. Utószó
06. 24. Könyv és más

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése