~ Sárga könyves út ~

2024. június 26., szerda

Dr. Nick Crumpton: Minden, amit a dinoszauruszokról tudtál, hamis! – Blogturné



A Móra Kiadónál megjelenő Minden, amit a dinoszauruszokról tudtál, hamis! című könyv jóvoltából végre megtudhatjuk azt, hogy milyenek is voltak valójában a dinoszauruszok. Fedezd fel ezeket a csodás és veszélyes lényeket négy bloggerünkkel együtt, és a turné végén te is nyerhetsz egy példányt a könyvből.


Miért választottam ezt a könyvet?

Általános iskolás voltam, amikor láttam a Jurassic Park első filmjét, és a dinoszauruszok egyszerre tűntek gyönyörű, valamint ijesztő lényeknek. Teljesen elvarázsoltak, úgyhogy igyekeztem minél több érdekességet elolvasni róluk. Persze, hogy ezek az érdekességek igazak-e, akkoriban fogalmam sem volt róla, ezért gondoltam, most megnézem, mi az, amit én is rosszul tudtam a dinókról.


Véleményem a könyvről

A kötet kivitelezése nagyon hasonló azokhoz a fiataloknak szóló tudományos könyvekhez, amiket gyerekkoromban olvasgattam és imádtam. A nagy méretű könyv kemény borítót kapott, a belső oldalak vastagabb papírra vannak nyomtatva. Sok az illusztráció, ami feldobja a kötetet, de közben szövegből sincs hiány.

28 fejezet található a könyvben, mindegyik megcáfol egy-egy olyan dolgot, amiről tényként hallhattunk a dinoszauruszokkal kapcsolatban esetleg itt-ott, de valójában nem igaz. A fejezetek nemcsak a konkrét cáfolatokat tartalmazzák, hanem egyéb apró érdekességekre is kitérnek az adott témával kapcsolatban. Minden fejezet két oldalból áll, ami tartalmaz illusztrációkat és szöveget is.

Olyan áltényeket cáfolnak többek között, mint hogy a dinoszauruszok kihaltak, nem voltak túl okosak, hideg vérűek voltak, vagy épp életre kelthetőek a mai modern világban. Megtudhatunk dolgokat úgy általában véve a dinoszauruszokról, de vannak fejezetek, amelyekben egy-egy dinó kerül előtérbe (pl. a T-Rex vagy a Brontosaurus). Sőt, olyan fejezet is találhatunk, ami a paleontológusok munkájával foglalkozik.

Nagyon örültem egyébként, hogy a nők is helyet kaptak a kötetben, ugyanis van egy fejezet, ami azt a tényt cáfolja, hogy „A dinoszauruszok csak a fiúkat érdekelhetik”, és bemutat nekünk egy csomó nőt, akik dinoszauruszok kutatásával és tanulmányozásával töltötték az életüket paleontológusként. Szerintem klassz, hogy ez helyet kapott a kötetben, mert így talán több kislány lesz, aki meg meri majd élni azt az álmát, hogy paleontológiát tanuljon.

Voltak a könyvben olyan áltények, amikről már régebb óta pontosan tudtam az igazságot. Például nyilvánvaló volt, hogy nem egyszerre élt az összes dinoszaurusz faj. Ahogy azt is tudtam, hogy a dinók nem haltak ki teljesen, csak az evolúciónak köszönhetően átalakultak olyan általunk is ismert fajokká, mint például a galambok. Azt is tudtam, hogy nem csak hatalmas példányok éltek, hanem egészen aprócskák is, valamint, hogy a szárazföld mellett a vízben, a föld alatt és az ágakon is élten különböző dinófajok.

De azért akadtak újdonságok is számomra, többek között olyan dinoszauruszok is, akikről korábban még sosem hallottam. Sok dinót ismerek, főképp a Jurassic Parkból és különböző filmekből, de ez a kötet tele volt olyanokkal, akiknek a létezéséről fogalmam sem volt.

Szóval a kötet tudott számomra új információkat nyújtani a témával kapcsolatban, aminek igazán örültem.




Hogy tetszett ez a könyv?

Gyönyörű a kivitelezése, tele van tudományos érdekességekkel, és persze különböző dinoszauruszokkal.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom ezt a könyvet?

Azoknak a fiataloknak és felnőtteknek, akik odavannak a dinoszauruszokért.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A bejegyzéseinkben ott rejtőzik egy-egy dinoszaurusz. Találjátok meg őket, és írjátok az adott dinó fajtájának a nevét a Rafflecopter megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Állomáslista:

06. 26. Spirit Bliss Sárga könyves út
06. 27. Veronika’s Reader Feeder
06. 28. Szembetűnő
06. 29. Könyv és más

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése