~ Sárga könyves út ~

2021. február 19., péntek

Ecsédi Orsolya: Meleg a helyzet (Pokkernapló 1.) – Blogturné Extra



Ecsédi Orsolya egy újabb vidám, szerethető és remek nyelvi játékokkal megbolondított történettel jelentkezett! A Meleg a helyzetről a Blogturné Klub bloggerei mesélnek, tarts te is velünk!

Hoztam nektek néhány klassz idézetet ebből a humoros, egyedi és "ördögi" kis meséből. :)


1. 

Apja mindenkinek van.
Nem mondom, hogy mindegyik főnyeremény.
Van köztük, aki sosincs otthon. Van, aki lusta elmenni a gyereke meccseire. Sőt, olyan is van, aki egyáltalán nem is kíváncsi a gyerekére. És van olyan is, aki túrja az orrát a szülői értekezleten. Az első sorban.
Az enyém viszont a pokol fejedelme.
Szerinted?
Aha. Szerintem is.



2.

Papi azt mondta, elmegy beíratni, és ne parázzak, nem fog lebukni.
Nagyon-nagyon aggódom.



3.

– Véletlenül kicsúszott a számon, hogy Goni, és onnan már nem volt visszaút. Amikor megkérdezték, hogy minek a becézése, csak nem árulhattam el nekik az igazságot. Hogy a gonosznak. Helyette kimondtam az első nevet, ami eszembe jutott. Muszáj volt! Érted?! Ott volt ez a szörnyű nő a szörnyű kérdéseivel... Ő lesz az osztályfőnököd amúgy.
Egyre jobb. Csak félve kérdeztem meg, hogyha már Egon, akkor milyen Egon. Papi nem nézett a szemembe, úgy válaszolt.
– Eördögh. Ők kérdezték, hogy így írják-e, én csak hagytam magam meggyőzni. Szerintem menő.
Eördögh Egon. Pokker!
Létezik ennél bénább név a világon?



4.

Erről jut eszembe, nekem is sürgősen kell egy kutya. Hátha Papi megengedi. Végül is tuti azért emlegetik az emberek a sátán kutyáját, mert minden sátánnak jár egy kutya. A gyereksátánoknak meg pláne.



5.

Nem is a családom a gond. Hanem az, hogy ma suli után elmentünk Ágóékhoz.
Ott még sose jártam, és Gyöngy sem. Már a hely gyanús volt, mert templom mellé épült a házuk. De a valódi borzalmak csak akkor kezdődtek, amikor kiderült, hogy Ágó papája lelkész.
Pokker! Nagyon durva volt!
Nem mertem hozzáérni semmihez, mert féltem, hogy elfüstölök.
Csak ültem, mint a jó gyerek, és meg sem szólaltam. Vacsit se kértem. Mert ki tudja, mi van benne. Egy pohár vizet sem mertem elfogadni. Mert ki tudja, lehet, hogy szentelt.



6.

Ma megint kísértettem. Nem úgy, hogy hú-hú, hanem rendesen.
A lustaságot vettem sorra.
Na, hát ez sem volt valami nagy meló.
Krizsa néni nyilvánvalóan megőrült. Úgy adott fel szorgalmit egy lyukasórára, hogy nem ígért cserébe semmit. Nyilván nem hagyhattam ki a lehetőséget, és azonnal sugalmazni kezdtem szanaszét, mint egy bűnre csábító rádióadó. Hogy mennyivel jobb lenne csak úgy dögleni és dumálni, nem pedig jókodni ész nélkül.
Hát mit mondjak, MINDENKIBEN azonnal szárba szökkent a gondolat.
Csak Lipiben nem. Ő megírta.
A hülyéje!



7.

Valami szörnyűség készülődik. A szarvam hegyén érzem.
Pontosabban a szarvam helyének a hegyén.



8.

Elmeséltem Papinak az első sikeres megkísértésemet. Nem volt elragadtatva. Azt mondta, komolyabb bűnökben gondolkodjak, a falánkság ovisoknak való.
Kösz! Pedig már úgy örültem.



9.

Én odahaza is a legcsököttebb és legbozontosabb kisördögnek számítottam. Most is az vagyok. csak éppen szarv és pata nélkül. Döglött pulival a fejemen.
Nincs igazság. A Földön sem.



10.

A beiratkozás tragikusan sikerült. Persze nem Papinak, hanem nekem.
Minden jól ment, míg meg nem kérdezték, hogy mi a gyerek neve. Azaz az enyém.
Akkor Papi bepánikolt, mert ennyire furfangos kérdésekre nem készült.



Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:



Nyereményjáték:

Ecsédi Orsolya napló stílusban megírt könyve hamar belopja magát az ember szívébe. A nyereményjátékunk során olyan gyerekkönyvek fülszövegéből találtok részletet, amik hasonló stílusban íródtak. A feladatotok, hogy beírjátok a Rafflecopter-doboz megfelelő sorába az adott könyv címét.

(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)


Idézet a játékhoz:

SZIA ÉN ROWLEY JEFFERSON VAGYOK, ÉS EZT A KÖNYVET ÉN ÍRTAM. MOST MÁR NEKEM IS VAN NAPLÓM, NEM CSAK GREGNEK, A LEGJOBB BARÁTOMNAK.
– EMLÉKIRAT, NEM NAPLÓ!
– AZÉRT AZ A CÍME, HOGY EGY BITANG JÓ FEJ SRÁC NAPLÓJA”, MERT APUKÁM MINDIG EZT MONDJA RÓLAM.
– ROWLEY, TE TÉNYLEG EGY BITANG JÓ FEJ SRÁC VAGY!


Állomáslista:

02. 19. Spirit Bliss Sárga könyves út – Extra
02. 22. Hagyjatok! Olvasok! Blog
02. 25. Spirit Bliss Sárga könyves út

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése