~ Sárga könyves út ~

2021. december 12., vasárnap

Szexoktatás – Útmutató az élethez – Blogturné



A Netflix saját gyártású sorozata a Szexoktatás hihetetlen sikeres lett, főleg azért mert egyenesen beszél a fiatalok hétköznapi problémáiról. Ezt igyekszik könyvbe átültetni ez a Kolibri Kiadónál megjelent kiegészítő kötet, amely szintén igyekszik lekezelés nélkül foglalkozni a fő témával: a szexszel. Tartsatok bloggereinkkel hogy megtudjátok, ez mennyire sikerült és ha velünk játszatok még nyerhettek is egy példányt a könyvből.


Miért választottam ezt a könyvet?

Többször is hallottam már a könyvhöz kapcsolódó Netflix-sorozatról, de őszintén szólva egyetlen részt, részletet sem láttam belőle eddig. Amikor megláttam ezt a könyvet, azt sem tudtam, mire számítsak. Regényre, fiataloknak szóló szexuális felvilágosító könyvre, vagy a sorozatot bemutató kiegészítőkönyvre? Arra gondoltam, bármi is ez, elolvasom a könyvet, hátha kedvem támad megnézni a sorozatot is.


Véleményem a könyvről

Amikor kézbe vettem a könyvet, kiderült, hogy ez egy a sorozatot népszerűsítő érzelmi és szexuális felvilágosítókönyv fiataloknak. Kemény borítós, tele van képekkel, illusztrációkkal, fotókkal. Kivitelezésre kicsit olyan nekem, mint a 10–14 évesen általam lapozgatott ifjúsági magazinok könyvváltozata.

A könyv elején bemutatják nekünk a sorozat karaktereit, ami jó, mert én azt sem tudtam, kik ők. Így kicsit bepillantást nyerhettem a filmbe, megtudhattam, kikről és miről szól, és kevésbé éreztem elveszettnek magam a történet világában, amikor a későbbi fejezetekben eljöttek a filmbeli szereplők és a gondjaik.

Ahogy fentebb is írtam, nemcsak szexuális téren ad át ismereteket a könyv, hanem érzelmileg is megpróbálja támogatni az olvasóit. Olvashatunk a barátságról, a boldogságról, olyan dolgokról, amik esetleg feleslegesen keltenek bennünk lelkifurdalást vagy szégyent, lelki egészségről, szerelemről, önbizalomról és önszeretetről. A sorozatbeli példákkal mutatják be mindezeket, elmesélik, hogy a filmben a karakterek mit éreztek, mit csináltak, hogyan oldották meg a problémáikat, és mit tanácsolnának a könyvet olvasóknak, ha valós személyek lennének.

Tetszett, hogy a könyvben teljesen nyíltan, szégyen nélkül mesélnek, magyaráznak az emberi testről, a szexualitásról. Szerintem ez kell ahhoz, hogy a fiatalok újabb generációja valóban tisztában legyen a fontos, akár életeket mentő ismeretekkel és tényleg hasznos felvilágosítást kapjon, ne pedig csak mismásolást. Másfelől ez kell ahhoz, hogy a fiatalokból egészséges lelkű felnőttek legyenek, akik nem lelkifurdalással, szégyennel telve élik meg a szexualitásukat, hanem boldogan, egészséges lélekkel és testtel.

Olyan témák is előkerülnek, amikről a korábbi generációk nem szívesen vagy csak zavartan, szégyenkezve beszéltek. Amikről a fiatalok sem az otthoni felvilágosítás során (már ha volt egyáltalán ilyen), sem az iskolai felvilágosítás során nem hallhattak. Pedig az ezekről való tudás szükséges ahhoz, hogy valaki tényleg rendben legyen önmagával, a testével, élvezhesse a szexet és közben ne essen semmiféle baja.

Tetszett, hogy a könyv foglalkozik azokkal a tévhitekkel is, amelyek még mindig terjednek az emberek között, valamint sokszor a felvilágosításokon is tévesen elhangzanak, pedig a szakemberek már réges-rég megcáfolták ezeket. A szűzhártyáról, vagináról, teherbe esésről, betegségekről stb. szóló tévhitek csak megkeserítik az emberek szexuális életét, sőt, sokszor nemcsak lelkileg, fizikailag is károkat okozhatnak. A könyv modern tudást ad át a fiataloknak, nem pedig elavult és nagyon káros nézeteket. És ebből a szempontból én nagyon hasznosnak találom.

Bár a könyv kivitelezése szép, nem tudom eldönteni, hogy 16 éven felül kell-e ennyi szleng, szín és kép egy felvilágosítókönyvbe. A kisebb gyerekek figyelmét fel lehet kelteni a vizuális dolgokkal, de 16 éven felül lehet, hogy jobb néhány hajszálnyit visszafogni ezeket. Nem teljesen, mert vizuális segítséggel jobban megmaradnak az infók mindenkiben, csak egy picikét. Az egykori 16 éves énemnek a tartalom nagyon tetszett volna, de a kivitelezést túl harsánynak találnám. A 12 éves énemnek viszont tetszene a kivitelezés, de a tartalomra még nem lettem volna felkészülve lelkileg. Persze lehet, hogy ez csak én vagyok, nem tudom. Meg hát, rég voltam már 16 éves, talán a mostani 16 éveseknek pont erre van szükségük kivitelezés szempontjából is.


Hogy tetszett a könyv?

Nos, kivitelezésben nekem túl harsány, de tartalomban szerintem modern és nagyon hasznos a fiatalok számára. Mind lelkileg, mind a szexualitás terén segíti őket, hogy biztonságosan, egészségesen és boldogan élhessék meg a vágyaikat. Emellett segít megerősíteni az önbizalmukat is, segít tudatosítani bennük, hogy úgy jók, ahogy vannak.

Szóval összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak a fiataloknak, akik úgy érzik, az otthoni és iskolai szexuális felvilágosítás nem adta meg nekik azt, amire szükségük van a boldog és biztonságos (szexuális) élethez.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Mostani feladványunkban a könyv és a sorozat egy-egy szereplőjét bújtattuk el az értékelések sorai közé. A feladatotok, hogy megtaláljátok a kiemelt betűket, és a helyes sorrendbe téve beírjátok őket a rafflecopter doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Állomáslista:

12.12. Spirit Bliss Sárga könyves út
12.14. Csak olvass!
12.16. Nem félünk a könyvektől

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése