~ Sárga könyves út ~

2023. június 24., szombat

Bauer Barbara: Találkozások – Az idegen




Miért választottam ezt a könyvet?

Több regényt olvastam már Bauer Barbarától, és mindegyiket érdekesnek találtam, az író stílusa pedig kifejezetten tetszik, szóval úgy véltem, ideje megkukkantani a kisregényeit is.


Véleményem a könyvről

A történet tényleg rövidke – kevesebb mint 130 oldal –, de annál velősebb. Lényegében több élet is bele van sűrítve ebbe a kötetbe egy izgalmas reinkarnációs utazás keretében. Ennek a kisregénynek a stílusa nagyon más, mint az író regényeié volt, sokkal spirituálisabb, filozofikusabb, elmélkedőbb, de az nem változott, hogy Bauer Barbara gyönyörűen használja fel a magyar nyelvet arra, hogy elmondja, amit akar.

A történet főszereplője egy egyedülálló, a munkájában viszonylag sikeres nő, aki autóbalesetet szenved, és majdnem meghal. Miközben az orvosok az életéért küzdenek, ő egy időn és téren túli világban négy különös alakkal találkozik. Egyikük végigkíséri őt egy karmikus utazáson, megmutatja neki a múltbeli életeit. Jézus korától egészen a megérzéseim szerint II. világháborúig (bár nincs kimondva, hogy melyik háborúról van szó...) végigkövethetjük, hogyan is élt ez a nő, mire vágyott, kit szeretett, mitől szenvedett és mitől volt boldog.

A történet jelene valójában már jóval a baleset után játszódik, ugyanis a balesetre és a reinkarnációs utazásra a nő egy terapeutánál emlékszik vissza. A terapeutának elmeséltekből tudhatjuk meg valójában, hogy mi is történt a balesetnél ténylegesen, az újraélesztése alatt átélt karmikus utazás során, valamint a kórházban.

Bár nem sokat szerepel a terapeuta a sztoriban, mégis érdekes karakter, mert nem lehet eldönteni, hogy valós személy-e, avagy a nő életeken keresztüli kísérője emberi alakban. De a nő életét megmentő orvossal is hasonló a helyzet, keveset szerepel a sztoriban, ám az a minimális szerep, amit kapott, elgondolkoztató és jelentős.

A történet elején kellett egy kis idő, míg rájöttem, hogy mi is történik. Először csak sejtettem, hogy a főszereplő mégsem haladt el biztonságban a fa mellett, hanem balesetet szenvedett, de idő kellett, míg ezt biztosra vehettem. Félelmetes belegondolni, hogy lényegében tényleg egyetlen pillanaton múlhat az életünk. Az egyik percben még csináljuk a mindennapi dolgainkat, a csip-csup problémáinkon aggódunk, aztán bumm, véget érhet minden egy ujjcsettintésnyi idő alatt. Azt hiszem, a könyv legfőbb üzenete az, hogy ne azon keseregjünk, hogy a sors miért nem adott meg nekünk bizonyos dolgokat (vagy mikor adja már meg végre őket), hanem merjük élni az életünket. Mert lesz, ahogy lesz. Ha úgy van megírva, hogy megkapjunk valamit az élettől, akkor majd megkapjuk.

Ha nem fájt még a lelked, nem marcangolt bűntudat, nem szaggatott keserűség, akkor nem hoz mosolyt az arcodra a végtelen nyugalom, és nem áraszt el az elégedettség.

A legjobban egyébként a reinkarnációs karmikus utazás tetszett a történetben. Érdekes volt, hogy az adott korokban hogyan is élt a főszereplő nő, ki volt, mire vágyott, milyen hibákat követett el, mit tapasztalatokat szerzett. Olvasás közben végig kíváncsian vártam, hogy vajon ezúttal milyen életbe is nyerünk betekintést. Főképp azért, mert mindegyik nagyon érdekes volt, és mindegyiknek megvolt a maga tanulsága. Nekem egyébként a hajótöréses élet tetszett a legjobban, mert az igazán szomorú és romantikus volt.

A történet végén az utazás, a sorsszerű találkozás a tengerparton és a repülőn (könyvmolyként imádtam az ötletet, hogy egy közös olvasmány az a bizonyos jel!) szépen lezárta azt a gondolatmenetet, ami az egész sztorin átívelt.


Hogy tetszett a könyv?

Őszintén bevallom, hogy az író regényei közelebb állnak hozzám. Már csak azért is, mert nem vagyok egy spirituális ember. Ennek ellenére igazán élveztem ezt a kis kirándulást a komfortzónámon kívülre. Mert a történet képes volt érzéseket és gondolatokat kiváltani belőlem. És nagyon kedvesnek találtam, hogy Bauer Barbara dedikálta nekem, ez igazán személyessé tette számomra a könyvvel való barátkozást.

Szóval összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak, akik szeretik a spirituális utazásokat, vagy ugyanúgy képesek néha élvezni a komfortzónájukon kívül eső sztorikat, ahogyan én.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése