~ Sárga könyves út ~

2024. január 22., hétfő

Megan Rix: Winston és a kis Houdini – Blogturné



Megan Rix tüneményes meséjében megismerkedhetünk egy jószívű, bátor kisfiúval, Harryvel, akinek az élete örökre megváltozik, amikor megmenti a kíváncsi, csupa szív kiscicát, a kis Houdinit. Ismerjétek meg ezt az aranyos, kisiskolásoknak szóló történetet öt bloggerünkkel, tartsatok velünk a nyereményjáték állomásain, és nyerjétek meg a Manó Könyvek által felajánlott példányt!


Miért választottam ezt a könyvet?

Inkább kutyapárti vagyok, de olyan cuki volt a borítón lévő kiscica, és valahogy vágytam egy aranyos állatos történetre. Úgy gondoltam, jó kikapcsolódás lesz a kórházban töltött hetem után. Végül is, így is lett. Amikor vissza kellett mennem cukorterheléses vizsgálatra, és két vérvétel között 2 órát kellett várnom, nagyon jól elterelte a figyelmemet ez a kis történet.


Véleményem a könyvről

A történet főszereplője egy Harry nevű kisfiú, aki szabadidejében egy állatmenhelyen dolgozik. Egyik nap megment egy apró, vörös kiscicát, és bár meg akarná tartani, az apukája bizonyos okok miatt nemet mond. Ám a cica, Houdini másnak is kéne, szülinapi ajándékként akarják adni Winston Churchill brit miniszterelnöknek. Harry vállalja, hogy elviszi a miniszterelnök vidéki rezidenciájához Houdinit, de a szíve mélyén még mindig abban reménykedik, hogy megtarthatja új barátját.

Houdini méltó a nevéhez, ugyanis állandóan szabadulóművészt játszik, és megszökik. Így keveredik már a történet elején bajba, amikor elkeveredik a családjától. Nagyon cuki kiscica, de azt hiszem, pont azért maradnék a kutyáknál, mert egy fürge, mindenre felmászó macskát nehezebb kordában tartani, mint egy kutyát. Ettől függetlenül olvasni nagyon szerettem róla, mert megmosolyogtatott.

Annak ellenére, hogy megértettem az édesapja indokait, teljesen együttéreztem Harryvel. Tudom, milyen ragaszkodni egy állathoz, és el tudom képzelni, milyen lehet, hogy nem te döntesz arról, veled maradjon-e. Nagyon drukkoltam neki, hogy valamilyen módon vagy megtarthassa Houdinit, vagy pedig a közelében maradhasson, gyakran meglátogathassa.

– Az ő neve Tommy őrmester – mutatta be a cicáját Ned, ahogy felvette és Winny kezében adta.
– Miért nevezted Őrmeszternek? – kérdezte a kisfiú, és a cica puha bundájához dörgölte az arcát. Tommy őrmester dorombolt.
– Mert egy napon, ha nő még egy kicsit, olyan bátor lesz, akár egy katona, és rengeteg patkányt fog fogni – felelte Ned, mert ezt mondta neki az apukája.
– Szok patkány van errefelé? – pillantott körbe aggodalmasan Winny.

Érdekes volt egy fiataloknak szóló regényben bepillantást nyerni a történelem egy kis részébe. Churchill fiatalkorába, abba, milyen volt miniszterelnökként a vidéki rezidenciája, az állatszeretetébe. És persze, kíváncsian vártam, vajon ő maga is felbukkan-e ténylegesen a regényben, vagy csak mások beszélnek róla.

A könyv végén találhatunk egy kis szórakoztató kvízt a történettel kapcsolatban, valamint egy pogácsareceptet, amit a gyerekek is elkészíthetnek (természetesen felnőtt felügyelete mellett). Végül pedig még több információ vár ránk Churchill-lel kapcsolatban az utolsó oldalakon.


Hogy tetszett ez a könyv?

Nagyon aranyos kis történet volt, amit biztosan élveznek majd a gyerekek, mert engem is lekötött és kikapcsolt úgy két órára. És egy csomó történelmi érdekesség van benne, szóval az olvasók tudást is szedhetnek fel magukra olvasás közben.

Vagyis összességében TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Elsősorban kisebb gyerekeknek, ők nagyon szórakoztatónak és aranyosnak fogják találni. Nagyobbak és felnőttek is elolvashatják, szerintem nekik is tetszeni fog, csak számukra talán túl egyszerű lesz a sztori.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Megan Rixnek már több állatos története jelent meg a Manó Könyvek gondozásában, most ezeknek a nyomába eredünk. Minden állomáson találtok egy-egy idézetet, a ti feladatotok pedig, hogy a regény címét beírjátok a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Idézet a játékhoz:

„Jól vagyok. Hisz ismersz. Kemény vagyok, mint a téli fagy.”


Állomáslista:

01. 16. Csak olvass!
01. 18. Dreamworld
01. 20. Szembetűnő
01. 22. Spirit Bliss Sárga könyves út

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése