A 21. Század Kiadónak köszönhetően ezúttal három izgalmas kvízkönyvvel is megismerkedhetünk, játszhatunk, a Géniusz 2. részével, valamint juniorváltozatával és a Dr. Kvízzel. Hat állomáson keresztül követhetitek velünk ezt a játékos turnét, és a végén ti is nyerhettek az egyik könyvből egy példányt, hogy a három közül melyiket, azt ti választhatjátok ki.
Miért választottam ezt a könyvet?
Gyerekként nagyon szerettem kvízjátékokat játszani, csak nehéz volt megfelelő nehézségűt találni. A korombelieknek szánt kérdések számomra túl könnyűek voltak, a felnőtteknek szólók viszont túl nehezek. Szóval kíváncsi voltam, hogy egy mostani, fiataloknak szóló kvízgyűjtemény vajon milyen kérdéseket tartalmaz.
Véleményem a könyvről
A kötet elején itt is található egy útmutató ahhoz, hogyan is használd a könyvet, de van egy nagy különbség a felnőttváltozathoz képest. Mégpedig az, hogy ebben a kötetben nem írják le az eredeti Géniusz játék játékszabályait. Amit én kicsit hiányoltam, mert bár a felnőtteknek való kötetből megismerhettem ezeket, ha valaki azt nem vásárolja meg, csak a juniorváltozatot, és ugyanúgy nem ismeri a tévéműsort, mint én, akkor esélye sincs az eredeti játékszabályok alapján játszani. Persze kitalálhat magának új szabályokat, csak épp nem biztos, hogy mindenki szeretne ilyesmivel foglalkozni. Szóval én ennek a könyvnek az elejére is leírtam volna az eredeti játékszabályokat.
A kötetben 10 témakör található: Digitális kultúra, Élővilág, Zene, Tudomány és technika, Film, stream és televízió, Nyelv és irodalom, Földrajz, Történelem, Sport és Mindennapok. Mint láthatjuk a legtöbb kategória egyezik a felnőttkategóriákkal, de nem teljesen. Egyfelől itt a Történelem kategóriából kivették a közéletet, eltűnt az Életmód és a Bulvár kategória, valamint a film és televízió mellett bekerült a stream is. Pluszként megjelent egy Mindennapok kategória, és ennek a kötetnek a végén nincsen Vegyes kategória sem. Én ebből azt látom, hogy próbálták kiszedni azokat a témákat, amik szerintük nem feltétlenül valók (még vagy egyáltalán) a tiniknek, mint pl. a bulvár, és betettek olyasmit, ami viszont hozzájuk közelebb áll, pl. a stream.
A fejezetek felépítése is kicsit változott. Minden kategória 15 kérdéssort tartalmaz, és minden kérdéssor 10 kérdést. Viszont míg az 1–13-ig tartó kérdéssor kérdései témájukat tekintve vegyesek az adott témakörön belül, addig a 14. és 15. kérdéssor egy-egy specifikus altémakör köré van felépítve. Például a Digitális kultúra kategórián belül a két alkategória kérdései a számítógépes játékok és a netes hírességek köré rendezőnek.
Itt sincsenek a., b., c., d. válaszok, amik közül választani lehet, hanem teljesen saját kútfőből kell tudni a válaszokat, és a kérdésekhez tartozó helyes válaszok egy oldallal arrébb találhatók meg. Így aki felolvassa a kvízkérdéseket, az is részt tud venni a játékban, nem láthatja a helyes választ, csak ha lapoz egyet a könyvben.
A kérdések nagy része direkt a tinédzserek érdeklődésére és tudására van szabva, láthatóan figyelembe veszik, hogy miket tanulnak az iskolában, vagy mi érdekelheti őket a szabadidejükben. Viszont szerintem egy felnőtt számára is szórakoztató ezekkel a kérdésekkel kvízt játszani. Biztos vagyok benne, hogy a felnőttek esetében is lesz, amit tudnak, és lesz, amit nem. Szóval ezt a könyvet nemcsak akkor lehet felhasználni, ha tinédzserek játszanak egymás között, hanem mondjuk családi játékhoz is, amikor a szülők játszanak a gyerekekkel. És egy jó kis közös kvízjáték mindig klasszul összehozza a családot.
Érdekes volt látni, hogy mennyi mindent elfelejtettem már az iskolai tanulmányaim során, és hogy mennyi dolgot tanultam azóta az internetről és az életből csak épp más területekről. De azt is, hogy mennyi minden visszajött a gimis emlékeim közül, amiről azt sem tudtam, hogy még tudom.
Hogy tetszett ez a könyv?
Szerintem ugyanolyan jól lettek összerakva a kérdések, mint a felnőttváltozatnál. Figyeltek arra, hogy a fiatalok tanulmányaihoz és érdeklődéséhez passzoljanak a témák, viszont egy felnőtt számára is érdekes lehessen a játék.
Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.
Kiknek ajánlom a könyvet?
Fiataloknak egymás közötti, valamint családi játékokhoz is.
Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
Nyereményjáték:
Vegyetek részt velünk egy gyors kvízjátékban. A turné állomásain egy-egy kvízkérdést találtok majd a három könyvből. A dolgotok az, hogy a helyes választ írjátok be a Rafflecopter megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
Kérdés a játékhoz:
Mit jelent Azahriah művészneve?
Állomáslista:
10. 21. Spirit Bliss Sárga könyves út
10. 23. Könyv és más
10. 24. Spirit Bliss Sárga könyves út
10. 25. Könyv és más
10. 26. Spirit Bliss Sárga könyves út
10. 29. Könyv és más
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése