~ Sárga könyves út ~

2021. május 23., vasárnap

Agócs Írisz: Rajzolj egy krumplit! 2. – Blogturné



Mindig is szerettél volna aranyos állatkákat papírra vetni, de úgy érezted, neked ez valahogy sehogy sem megy? Vagy csak egyszerűen ötleteket szeretnél gyűjteni egy kellemes esti rajzolgatáshoz? Bármi is a terv, Agócs Írisz második rajzolást segítő kötete, a Rajzolj egy krumplit! 2. garantáltan vidámabbá fogja tenni a mindennapokat! Tartsatok öt bloggerünkkel, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példányt!


Miért választottam ezt a könyvet?

Agócs Írisz munkáival a koronavírus-mizéria elején találkoztam, a nagy bezárkózás idején. A Facebookon lehetett vele közösen állatfigurákat rajzolni, amiket egy krumplialapból alakított ki. Nagyon megtetszett a dolog, mivel őszintén szólva nem vagyok egy nagy rajztehetség, de ezeket az állatokat én is képes voltam felismerhetőre és aranyosra megrajzolni. Mivel az első könyv jó kikapcsolódásnak, szórakozásnak bizonyult, nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy jön a folytatás, és újabb állatok megrajzolását tanulhatom el Agócs Írisztől.


Véleményem a könyvről

Külsőleg majdnem ugyanolyan kivitelezést kaptunk, mint az első könyv esetében. Kemény borítós, nagy alapú könyvről van szó, minőségi papírból, amit akár kisgyerekek kezébe is adhatunk.

De a tartalom a lényeg, nem igaz?

A könyv ismét egy buzdító előszóval kezdődik. Nekem ez nagyon tetszik, mert a biztatástól, hogy mindenki tud rajzolni, és minden rajz értékes a maga módján és helyén, az embernek megjön a kedve és ihlete az alkotáshoz. Akkor is, ha egyébként nem egy rajzművész, ahogyan én sem vagyok az.

Huszonkilenc fejezet található a könyvben. Azért nem azt írtam, hogy huszonkilenc állatot rajzolhatunk meg a segítségével, mert egyfelől nemcsak állatfigurák megalkotásába vezet be a könyv alkotója, hanem embert is rajzolhatunk. Másfelől vannak olyan fejezetek, amelyekben többféle állatot is összehozhatunk, például, ahol bogarat kell rajzolni, ott nemcsak egyfélét tudunk kitalálni, hanem ezerfélét hozhatunk össze ugyanabból az alapból.

Nagyon tetszenek a fejezetek kiegészítő szövegei. Poénosak, könnyedek, néhányból megtudhatunk apró információkat az adott állatokról is. Ezek az infók persze egy felnőtt számára nem újdonságok (pl. hogy a gepárd a leggyorsabb állat, a vakond a föld alatt lakik, vagy hogy a békával időjárást jósoltak), de a könyvet lapozgató gyerekek tanulhatnak is belőle egy keveset.

A rajzok elkészítéséhez lépésről lépésre segítséget kapunk. Az első lépés persze mindig az, hogy rajzolj egy krumplit. Aztán ha a többi lépést is szépen követjük, végül különböző alakokat kaphatunk. Ha pedig még a fantáziánkat is bevetjük, akkor ezeket az alakokat (legyenek állatok vagy emberek) még egyedivé is varázsolhatjuk.

Én személy szerint nagyon élveztem ezt a könyvet is. Ezeknek az figuráknak a rajzolása, az a módszer, amit Agócs Írisz tanít nekünk, nemcsak kikapcsolódást nyújt az embernek, elszórakoztatja őt, hanem sikerélményt is ad. Mert bár ez nem a művészet csúcsa, mégis aranyos, mások előtt is vállalható rajzokat készíthetünk. És ez klassz érzés. Nem mellesleg külön szórakoztató számomra kis jeleneteket, "képregényeket" kitalálni ezekkel a rajzokkal.

Egyetlen apróság volt, amit én másképp csináltam volna. Vannak a második részben olyan állatok is, amelyeket már az első részben is megrajzolhattunk. Én jobban örültem volna, ha csak új állatokat kapunk, mivel az első könyv is itt csücsül a polcomon, szóval abból bármikor megrajzolhatom az ismétlődő állatokat. De ez tényleg csak egy apróság, mert sok új állatot is megtanít nekünk ez a második könyv.




Hogy tetszett a könyv?

Ugyanolyan szórakoztatónak találtam, mint az első részt. Szeretem ezeket a kis figurákat rajzolgatni, mert cukik, könnyen összehozhatók egy egyébként a rajzhoz nem túl tehetséges emberke számára is.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet!


Kiknek ajánlom a könyvet?

Minden fiatalnak és felnőttnek, aki egy kicsit szórakozni szeretne, meg akarja mozgatni a fantáziáját, ki akarja élni a kreativitását.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Mostani játékunkban olyan állatok után nyomozunk, akikkel találkozhattok Agócs Írisz könyvében. Keressétek meg a bejegyzésekben a kiemelt betűket, és a helyes sorrendbe téve őket írjátok be az adott állat nevét a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Állomáslista:

05. 19. Readinspo
05. 21. Csak olvass!
05. 23. Spirit Bliss Sárga könyves út
05. 25. Veronika’s Reader Feeder

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése