~ Sárga könyves út ~

2023. június 11., vasárnap

Jennifer Lynn Barnes: Az örökség kulcsa – Blogturné



Nemrég megjelent Jennifer Lynn Barnes trilógiájának 3. része, Az örökség kulcsa. Ezúttal öt bloggerünk játszik együtt élet-halál játékot Averyvel és a Hawthorne fiúkkal, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt a könyvből.


Miért választottam ezt a könyvet?

A sorozat első két része nagyon izgalmas volt, szeretem a rejtélyeket, rejtvényeket, úgyhogy mindenképpen tudni akartam, mi lesz a történet folytatása.


Véleményem a könyvről

Kiderült, hogy az öreg Hawthorne fia, Toby életben van, de a múltbeli tettei miatt továbbra is rejtőzködnie kell. Rátalált a valódi lányára, Eve-re, és rátalált Averyre is, aki olyan, mintha a lánya lenne. Egy nap Eve azzal jelenik meg a Hawthorne-villánál, hogy Tobyt elrabolta valaki. Averyék segítségét kéri, hogy megfejtsék az emberrabló rejtvényeit, és még időben rátaláljanak Tobyra. Közben az öreg Hawthorne is újabb játékba kezd. De talán a két játék valahogyan összefügg...

Mindig is imádtam a rejtvényeket, rejtélyeket, úgyhogy ez a történet azonnal beszippantott. A harmadik résszel sem volt ez másképp. Averyvel és a fiúkkal együtt próbáltam rájönni a rejtvények megfejtésére, arra, hogy ki állhat az emberrablás mögött, kiben lehet bízni, és kiben nem. Tetszett, hogy nemcsak egy, hanem több rejtély is van a történetben, így ha az egyik kiderült, még mindig ott volt jó pár, amin elmélkedhettem.

A rejtvények, rejtélyek izgalmasak voltak. Akadt, amit olvasóként is meg lehetett fejteni, de maradt így is elég meglepetés és titok sztoriban, hogy fenntartsa a figyelmet.

Bár az első könyvben annyira nem kötöttek le a Hawthorne fiúk, mostanra már nemcsak hogy meg tudtam különböztetni őket, de meg is kedveltem mindegyiküket. Főképp Xandert, aki imádnivalóan vicces. Az ember azt gondolná róla, hogy egy bolondos kölyök, de ebből a részből kiderült, hogy vannak igazi mélységei a srácnak.

– Lehet, hogy nem vetted észre, de fenomenálisan tudok titkot tartani. Tudom, hogy ne szólj szám, nem fáj szám!
Max felnevetett.
– Szerintem ez a szólás nem így van. Nem inkább „Ne szólj szám, nem fáj fejem!”?
– A fejem az néha fáj, mert úgy érzem, mintha egy hullámvasúton lenne egy labirintusban, egy M. C. Escher-festményben, amit egy másik hullámvasúton szállítanak. – Xander megvonta a vállát. – De a szám is fájna, mert bevernék, ha szólnék, ezért soha nem szólok. Kérdezd csak meg, mennyi titkot tudok!
– Mennyi titkot tudsz, Xander? – kérdezte Max engedelmesen.
– Nem mondom el! – És diadalmasan leszúrta a pitét a villájával.

Grayson és Jameson esetében örültem, hogy nem volt igazi cívódás köztük Avery miatt. Az első két könyv alapján féltem, hogy igazi testvérháború tör majd ki, amiért ugyanaz a lány tetszik nekik, de Avery végül döntött, és határozottan ki is tartott a döntése mellett szerencsére. Nem szívatta a srácokat, ahogyan sok más könyvben történik ilyen szerelmi háromszögek esetében. Épp ezért tetszett Avery és Jameson szerelmi szála, mert valóságos volt. Ők egyszerűen eldöntötték, hogy egymást választják, és ennyi.

Grayson esetében viszont aggódtam, hogy Eve miatt megint sérülni fog. Eve ugyanis rokon lévén nagyon-nagyon hasonlít Grayson volt szerelmére, aki meghalt. Kíváncsi voltam, mi lesz ezzel a szállal, hogyan tudja Grayson végre feldolgozni a múltat, ledobni magáról a lelkiismeret-furdalás terhét.

A történet vége érdekes volt, bár őszintén szólva, sajnálom, hogy elvileg ez volt az utolsó rész, mert kíváncsi lettem volna még néhány dologra. Pl. Toby szála most kezdett igazán érdekesen alakulni. És a könyv végén Avery döntése és tévébeli bejelentése is izgi volt. Nem tudom... talán később az írónő meggondolja magát, és folytatja majd a sztorit. Akár egy spin-offal.


Hogy tetszett a könyv?

Izgalmas és rejtélyes volt, imádtam a karakterekkel együtt nyomozni, rejtvényeket fejteni.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki szereti az olyan sztorikat, amik az agyát is megmozgatják.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Averynek és a Hawthorne fiúknak különböző rejtvényeket kell megfejteniük a regény során, úgyhogy ezúttal rátok is rejtvények várnak. Írjátok be a helyes válaszokat a Rafflecopter megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Találóskérdés a játékhoz:

Ki tud minden nyelven beszélni?


Állomáslista:

06. 11. Spirit Bliss Sárga könyves út
06. 12. Könyv és más
06. 13. Kelly és Lupi olvas
06. 14. Fanni’s Library
06. 15. A Szofisztikált Macska

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése