~ Sárga könyves út ~

2020. január 30., csütörtök

Csin Jung: A felbontott kötelék (A sasíjász legendája 2.) – Blogturné


Csin Jung A Sasíjász legendája-sorozatát a "kínai Gyűrűk Urának" nevezik. Az első rész után megérkezett Magyarországra a folytatás is, melynek címe A felbontott kötelék. Négy bloggerünkkel követhetitek végig Kuo Csing és barátai kalandjait, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt a könyvből. 

Miért választottam ezt a könyvet?

Olvastam a Sasíjász legendája-sorozat 1. részét, ami bár teljesen más stílusú regény volt, mint amihez hozzá vagyok szokva, és ismerkednünk, küzdenünk kellett egymással, mégis valahogy megfogott, és érdekelni kezdett a folytatás is.


Első gondolatok

Amikor belekezdtem a második könyvbe, pozitív meglepetésként ért, hogy már sikerült megszoknom az egyedi stílusát. Azok a dolgok, amik az első részben furcsán hatottak számomra (lassú, animeszerűen bizarr harcjelenetek, vontatott cselekmény stb.), mostanra ismerőssé váltak. Sokkal könnyebben és gyorsabban bevonzott a történet, mint az első könyv esetében.


Történet

A sztori pontosan ott folytatódik, ahol az első könyv véget ért. Kuo Csing és Lótusz éppen szökésben van Jang Kang nevelőapjának a palotájából, ám nem tudnak olyan könnyen meglógni, ahogyan azt várnánk. Konkrétan 90 oldalon keresztül tart az első harcjelenet, aminek ezúttal furcsa módon sikerült lekötnie.

Már csak azért is érdekesnek találtam, mert a harc közben kicsit jobban beleláthatunk Ciklon Mej életébe és lelkébe, akit gonosz karakterként ismerhettünk meg az első könyvben. A férjével együtt, valami pokoli teremtményként, sorozatgyilkosként írta őt le a többi karakter. Ám a róla szóló visszaemlékezésből megtudhatjuk, hogy azért ez a leírás nem teljesen igaz. Én kicsit meg is sajnáltam őt, mert eredetileg nem volt gonosz lélek, csak olyan körülmények között nőtt fel, olyasmik történtek vele, amik miatt rákényszerült erre az útra. Most már persze, hajtja a bosszú, hiszen az előző könyvben megölték a szerelmét, de mások tehetnek arról, hogy így alakult a sorsa.

A hosszadalmas kifejtés nemcsak az első harcjelenetre vonatkozik, utána is minden egyes történésnek legalább ennyi oldalt szentelt az író.

Szóval ez egy lassú, vontatott történet. Még ahol harc, izgalom, kaland van, ott is számíthatunk erre a csigalassúságra. Ez vagy bejön valakinek, vagy nem. Esetemben változó volt, mit éreztem épp. Hangulattól függően volt, hogy nagyon élveztem ezt a számomra újszerű történetvezetést, volt, hogy szívesen felpörgettem volna inkább a dolgokat. De összességében sokkal jobban élveztem most az olvasást, mint az első könyv esetében.


Karakterek

Kuo Csing olyan kis kedves, mamlasz jófiú továbbra is. Nehezen tanul, nem túl okos, de lelkes, jószívű, becsületes és hűséges. Nagyon bírtam, hogy kettejük közül Lótusz az, aki irányítja a dolgokat. Ésszel, cselesen, de ő dönti el, hogy mikor mi legyen. Ő az, akinek köszönhetően Kuo Csing harcművészként is fejlődhet, és olyan tudást kaphat, amelynek köszönhetően valódi ellenféllé válhat más képzett harcosokkal, mesterekkel szemben.

Jang Kang karaktere is érdekes. Az előző könyv végén fény derült a származására. Megtudta, hogy akit eddig az apjának tartott, az valójában a valódi apja és valódi népe ellensége. A kérdés csak az volt, hogy vajon érdekli-e ez. Képes-e a változásra... Mert az előző könyvben elég önző, beképzelt, egoista alaknak tűnt, és ebben a második könyvben is bizonytalan volt számomra, milyen jellem is valójában. Ahogyan az is, hogy tényleg képes-e beleszeretni Könyörület Múba, vagy csak testi vágyat érez, és mikor úgy adódik, kihasználja, cserben hagyja majd a lányt.



„– Nekem nem számít, koldus-e vagy herceg, kedves vagy kegyetlen, az én szívem már mindörökre az övé…”

A mellékszereplők közül úgy igazán Ciklon Mej volt az, akit érdekesnek találtam. A múltja, a kettős személyisége miatt valahol sajnáltam őt annak ellenére, hogy volt pár kegyetlen és eszement tette.

A többi mellékszereplő viszont annyira nem fogott meg. Annyi név, annyi mester és harcos bukkant fel a sztoriban, és annyira nehéz volt megjegyezni ezeket a furcsa kínai neveket, hogy sokszor azt sem tudtam, kiről van éppen szó. Igazából ez nem zavarta az olvasást, mert sokszor mindegy is volt, épp kivel harcolnak, melyik mesternél vannak, kitől tanulnak, kivel beszélnek Kuo Csingék. Csak a velük és Jang Kanggal meg Könyörülettel kapcsolatos szálak és történések érdekeltek, viszont az ő szálaik nagyon. Az hajtott az olvasás során, hogy megtudjam, mi történik majd ezzel a négyessel végül.


Hogy tetszett a könyv?

Egy nagyon nehéz olvasmányról van szó, amely olyan stílusban íródott, amihez mi, európai olvasók nem vagyunk hozzászokva. Ennek ellenére találtam olyat a történetben, ami miatt tovább akartam olvasni.

Szóval összességében TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom ezt a könyvet?

Azoknak, akik elég türelmesek beleszokni egy olyan stílusba, amely lassan csobogó patakként meséli el a történetét, és szeretik a kihívásokat.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT 


Nyereményjáték:

A történetben nagy szerepet játszik a harcművészet. A játék során minden állomáson találhatok egy képet, amely egy harcművészettel foglalkozó filmből van. A feladatotok annyi, hogy a rafflecopter megfelelő rublikájába beírjátok a film címét.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Kép a játékhoz:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

01. 30. Spirit Bliss Sárga könyves út
01. 31. Könyv és más
02. 02. Nem félünk a könyvektől
02. 04. Ambivalentina

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése