~ Sárga könyves út ~

2020. augusztus 8., szombat

Sara Shepard: A perfekcionisták – Blogturné

 

A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában egy újabb lebilincselően izgalmas és borzongató regény érkezik a Pretty Little Liars könyvek szerzőjétől.
A Perfekcionistákról a Blogturné Klub bloggerei mesélnek, és ha szerencsés vagy, a könyv egy példányát is megnyerheted.


Miért választottam ezt a könyvet?

Nos a Hazug csajok társaságát nagyon bírtam sorozatként, és a könyvváltozata is tetszik, szóval kíváncsi voltam, hogy milyen lehet Shepardtől egy teljesen új történet. Érdekelt, mennyire tud nekem újat adni az írónő.


A sztori

A középiskola menő srácát, Nolant meggyilkolják a saját otthonában, egy házibuli kellős közepén. Sokan utálták, mert nem volt túl kedves ember, de öt lány, Ava, Caitlin, Parker, Julie és Mac kerül az ügy középpontjába. Eltervezték, hogyan tehetnék el láb alól Nolant, de azt nem gondolták volna, hogy valaki felhasználja majd az ötletüket, és megpróbálja rájuk kenni a gyilkosságot.


Véleményem a könyvről

Kicsit tartottam tőle, hogy azt érzem majd, Shepard koppintotta saját magát, és túl sok lesz a hasonlóság a PLL-sorozat és az új történet között. Nem mondom, hogy nem volt semmi párhuzam, de szerencsére nem annyi, hogy az zavaró vagy unalmas legyen. Úgyhogy a félelmeim feleslegesek voltak. Az alap hasonló (egy kisvárosban titokzatos gyilkosság történik, amelybe belebonyolódik öt diáklány), de a megvalósítás teljesen eltérő.

Nyelvileg és stílusban azt kaptam, amit az írónőtől már megszoktam, bár úgy érzem, egy hajszállal jobban tetszett A perfekcionisták kivitelezése. Valahogy csiszoltabbnak tűnt, érezni rajta, hogy ez már nem az első története az írónőnek.

Ugyanezt éreztem a karakterekkel kapcsolatban is. Mindegyiküknek külön kis története van, ami jól ki lett dolgozva. A PLL-t olvasva akadt olyan karakterszál (pl.: Ariáé), ami kevésbé kötött le, itt viszont mind az öt lány életét, problémáit izgalmasnak találtam. Egyikük esetében sem éreztem azt, hogy jó, gyorsan legyünk túl a fejezetén, mert a többi lányra sokkal kíváncsibb vagyok. Itt mindenkire kíváncsi voltam.


Ez csak részben volt azért, mert ebben az esetben nem láttam a sorozatot, és semmilyen előzetes infóm nem volt a cselekményről. Nagyrészt viszont annak köszönhető, hogy a karakterek problémáit, vágyait, félelmeit át tudtam érezni.

Parker és Julie legjobb barátnők. Nincs könnyű életük, de egymásra mindig számíthatnak mindenben. Mindkettejük családja távol áll a tökéletestől. Julie anyja mániákus gyűjtögető, a lakásuk úgy néz ki, akár egy szeméttelep, Julie pedig attól fél, hogy ha ez kiderül az iskolában, ki fogják közösíteni őt. Parker apja épp börtönben van, mert az egyik dührohama közepette súlyosan bántalmazta a lányt. Az anyja pedig szóba sem áll vele, mert őt vádolja azért, hogy széthullott a család. Nagyon tetszett az az erős kötelék, ami Parker és Julie között feszült, és amit egyelőre úgy tűnik, a legnagyobb gondok sem tudnak széttépni. Ők olyanok, mint az igazán jó testvérek, még ha nem is ugyanaz a vér csorog az ereikben. Kíváncsi vagyok, hogy a pszichológusos szálból mi fog kisülni. Van valami titok a háttérben, amire nem tudtam még rájönni. Fogalmam sincs róla, kicsoda valójában Parker pszichológusa, mit akar, mit miért csinál, de valamiért úgy érzem, nem rossz ember.

Caitlin együtt jár egy sráccal, Josh-sal, de az egyetlen közös bennük az, hogy mindketten fociznak. A szüleik azt akarják hinni, hogy ők ketten összetartoznak, de Caitlin szép lassan rájön, hogy valójában Josh öccsébe szerelmes. Vele sokkal több közös pontjuk van, többek között az, hogy mindkettejüknek hiányzik Caitlin öccse, aki nemrég öngyilkos lett az őt ért iskolai bántalmazások miatt. Ebben a szálban is sok izgalmas dolog van. Egyfelől ott van az öcs szála. Hogyan lehetséges, hogy szeretünk valakit, de észre sem vesszük, hogy ilyen szinten el van keseredve? Meg lehet bocsátani annak, aki a halálba kergette egy szerettünket? Aztán persze ott van az a kérdés, hogy hogyan éljük az életünket... Feleljünk meg a szüleinknek, cselekedjünk úgy, ahogyan ők elvárják, vagy pedig az a fontos, hogy mi mitől lennénk boldogok?

Mac zseniális zenész, akárcsak a legjobb barátnőjének tartott Claire. Állandóan versengenek egymással, most éppen azon, hogy ki kerül be kettejük közül a Julliardra. Mac szerelmes Claire fiújába. Valójában ő volt az, aki először belezúgott a srácba, Claire pedig csellel és hazugsággal szerezte meg magának. Az ő történetük megmutatja, hogy mennyire meg kell válogatnunk a barátainkat. Simán megeshet, hogy valakit a barátunknak tartunk, de csak lehúz minket, átver, manipulál.

És végül ott van Ava. A lány nagyon élvezi a filmes órákat, egészen addig, míg a tanára körüli titkok felszínre nem kerülnek. Talán az ő családjáról tudtam meg a legkevesebbet. Az anyja meghalt, az apja újranősült, a nevelőanyja elég gáznak tűnik, de igazából csak egyetlen komolyabb jelenete volt, így nem vagyok biztos a motivációiban. Valamiért gyanús nekem, hogy távol akarja tartani Avát a fiújától. Mintha tudna a srácról valamit. Vagy szimplán csak szemét mostoha. Talán a második könyvből majd kiderül...

A lányok magánélete mellett persze ott van a krimiszál is, ami nagyon izgalmas. Így, hogy nem voltak előzetes infóim, igazán élveztem a lányokkal együtt folytatott nyomozást. Van egy-két gyanúsítottam, de Shepardet ismerve, aki most gyanús, arról kiderül, hogy valójában totál más titka van. A gyilkos pedig olyan lesz, akire nem is számítottam.

Ami egyébként hasonlított még a PLL-hez, hogy a rendőrök ebben a történetben is ugyanolyan ostobák és bosszantóak. Ahelyett, hogy a valós nyomokat követnék, amiket a lányok derítenek fel helyettük és tálcán nyújtják át nekik, vádaskodnak, és baromira nem csinálnak semmi értelmeset. Ha tényleg ilyen az amerikai rendőrség, akkor sok ártatlan lehet börtönben, és sok bűnös rohangálhat szabadon.

Akárcsak a PLL-lel, A perfekcionistákkal is úgy vagyok, hogy most azonnal tovább tudnám olvasni a történetet. Szóval remélem, hogy hamarosan megjelenik majd a második rész is. Biztosan el fogom olvasni, mert nagyon érdekel, ki ölte meg Nolant, és miért akarja tönkretenni a lányok életét.


Hogy tetszett a könyv?

Izgalmas, fordulatos volt. A karaktereket megkedveltem, mindegyikük szála ugyanannyira érdekelt és lekötött. És alig várom a következő részt.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Minden PLL-rajongónak, és azoknak, akik kedvelik a jól kidolgozott ifjúsági krimiket.


Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT 

Nyereményjáték:

A Könyvmolyképző Kiadónál hagyományosan filmes borítókkal jelentek eddig meg Sara Shepard regényei. De ismered az eredeti borítókat is?

A mostani játékunk egyszerű: minden állomáson találsz egy borító-részletet az írónő valamelyik művéből, a feladatod, hogy beírd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába, hogy melyik regény borítójából vágtuk ki a képet. Ne feledd, a google mindig segít ;)

(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)


Kép a játékhoz:

 

a Rafflecopter giveaway

 

Állomáslista:

Blogturné

08. 07. Sorok Között

08. 08. Spirit Bliss

08. 10. Dreamworld értékelés

08. 12. Sorok Között extra állomás

08. 14. Dreamworld extra állomás

08. 16. Könyv és más

 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése