~ Sárga könyves út ~

2023. április 17., hétfő

Avatar: A víz útja (Képes útmutató) – Blogturné



A Kolibri Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent az Avatar: ​A víz útja című képes útmutató. A kötet bemutatja a különböző szereplőket, tárgyakat és helyszíneket, a csodás és részletgazdag illusztrációk segítségével pedig elmerülhetünk a filmek világában. Tartsatok velünk, merüljetek el a szuperhősök univerzumában, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet.


Miért választottam ezt a könyvet?

Az Avatar első filmje nagyon tetszett, olyan volt, mint egy modern Pocahontas-történet, csak éppen sokkal összetettebb, kidolgozottabb, és talán átérezhetőbb is egy 21. századi ember számára. A második filmet sajnos még nem láttam, de amint legálisan felkerül a Disney+-ra (azt hallottam, ott lesz megtalálható), megnézem majd. Nagyon kíváncsi vagyok rá. Úgy gondoltam, hogy nem árt, ha előtte azért elolvasom ezt a könyvet, és reméltem, hogy nagy spoilerek a cselekménnyel kapcsolatban nem lesznek benne.


Véleményem a könyvről

Egy nagy méretű, kemény fedeles, színes, gazdagon illusztrált, gyönyörű könyvről van szó, amiért első látásra odavan az ember. Tetszik, hogy minden egyes oldal ad valami pluszt, még az első, általában üres, vagy kiadási infókat tartalmazó oldalakon is találhatók illusztrációk és információk.

A könyv hét fejezetre van osztva, ezekből megismerehtjük a Sully családot, a klánjukat, az Omatikaya klánt, az emberek alkotta RDA szervezetet, az általuk működtetett Rekom-programot, amely továbbfejlesztve az avatár módszert, ember-na'vi hibrideket hoz létre, az második filmben lévő új klánt, a Metkayina klánt, valamint az óceán élővilágát.

Voltak ismerős információk a kötetben, amikről már az első filmben is hallhattam, de a fejezetek többsége, mivel a második filmhez kapcsolódott, új dolgokkal is megismertetett. Lényegében olyan volt ez a könyv, mint egy természettudományos lexikon, csak éppen nem egy valós bolygót mutatott be, hanem egy kitaláltat. Ettől függetlenül, vagy talán épp ezért, nagyon érdekes volt megismerni a Pandorát.

Tetszett, hogy nemcsak általános dolgokat tudhattam meg a könyvből, hanem apró részleteket is. A karakterek öltözékéről, fegyverzetéről, a lakhelyeikről, táboraikról, a sátorszerű maruikról, arról, hogy miket esznek, hogyan tálalják, milyen eszközöket használnak a hétköznapi dolgokhoz (pokróc, függőágy, vízhordó, kosár, teáspohár stb.), a biolabor felszereléséről, az RDA új létesítményéről, annak felépítéséről, felszereltségéről, a járműveikről, fegyvereikről és egyéb érdekes dolgokról, amikre a filmben valószínűleg nem térnek ki részletesen, vagy az embernek fel sem tűnnek. Én például nem igazán szoktam megfigyelni egy filmben a szereplők által viselt kiegészítőket és egyéb apróságokat, ha elsodor a cselekmény, pedig sokszor nagyon érdekesek, és pluszüzenetet közvetítenek. Ez a könyv jó arra, hogy ezek a pluszdolgok eljuthassanak hozzánk.

A legérdekesebb fejezetek számomra a Metakayina klánt és az óceán világát bemutató részek, mert ezekről korábban, a második film ismerete híján még nem hallottam. Nem éreztem úgy, hogy spoilereket kapok általuk, inkább csak úgy, hogy megismerhetek valami újat, ami miatt még inkább meg akarom nézni az új részt.

A legérdekesebb a tengeri na'vik szellemfája volt, ugyanis nekik is van a víz alatt. Én azt hittem az első film alapján, hogy csak az az egy valódi fa létezik a bolygón, ami az Omatikaya klán területén volt, úgyhogy ez igazi újdonság volt számomra.

A víz alatti élőlények azért érdekesek, mert lényegében nem tudnám megmondani, hogy valódi, földi növényekről vagy állatokról van-e szó, vagy kitalált pandorabeliekről. A mi óceánjaink is annyi titokzatos, általam nem ismert lényt rejtenek, hogy simán elhinném, a könyv lapjain lévők tényleg léteznek. Elsőre az iluk lesznek a kedvenceim a történetből, mert a leírás alapján olyanok lehetnek, mint a delfinek, és külsőleg is cukinak tűnnek a maguk módján.





Hogy tetszett a könyv?

Gyönyörűen kivitelezett könyvről van szó, amit jó érzés lapozgatni. Tele van klassz illusztrációkkal, és megismerhetünk belőle érdekes, a filmeket kiegészítő információkat. Nem éreztem, hogy nagy spoilereket tudtam volna meg belőle, de azt igen, hogy a könyv után még inkább várom, hogy megnézhessem a második filmet.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak, akik szeretik az Avatar-filmeket, és elvarázsolta őket a Pandora világa.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A mostani játékunk az Avatar világához kötődik. Minden oldalon találtok egy kérdést, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni a választ.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kérdés a játékhoz:

Mi a neve az Alfa Centauri-rendszerben található bolygónak, ahol az Avatar játszódik?


Állomáslista:

04.15.: Csak olvass!
04.17.: Spirit Bliss Sárga könyves út
04.19.: Dreamworld

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése