~ Sárga könyves út ~

2019. október 7., hétfő

Böszörményi Gyula: Lúzer Rádió, Budapest! – A Béla-irtó hadművelet – Blogturné Extra


A Blogturné Klub és a Könyvmolyképző Kiadó őszi retró turnéjában Budapest hírhedt VIII. kerületébe kalauzolunk Titeket. Tartsatok bloggereinkkel Józsefvárosba, és ismerjétek meg a csendes vidékről a zajos fővárosba költöző Kukec családot. Fedezzétek fel Marcellal a szomszédságot és hallgassátok a Lúzer Rádiót! Ne feledjétek, a turné végén egy szerencsés olvasó meg is nyerheti a könyvet a Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából!

Böszörményi Gyulának van egyfajta egyedi humora, amely eddig minden általam olvasott könyvében (Kucó, Lúzer Rádió, Rontásűzők) megjelent. Épp ezért gondoltam úgy, hogy hozok nektek extraként néhány idézetet a könyvből, amelyek által megismerhetitek kicsit ezt a vicces, szórakoztató, sokszor mégis mély tartalommal bíró stílust.


Szóval íme a top 10 kedvenc idézetem a könyvből:

 
1.


„Ne tudjátok meg, miféle lyukban élek! Az egész alig öt lépés hosszú, három lépés széles, a plafon viszont legalább négy méter magasan van, ablakról pedig ne is álmodjatok! Ráadásul az ajtóm pont szemben található a lakás bejáratával, így aztán a családmészáros betörő (ha jön) elsőként majd tutira engem tesz hidegre a szolgálati baltájával, és csak aztán keres rá a többiekre.”


2.


„– Ezért még megfizetsz, te kis szutyok! – sziszegte ekkor Monyó.
– Te is meg fogsz kifizetni, te nagy... nagy... Trutyok! - csikorgatta a fogát Pet.”

3.

„– Sárkányok! – jelentette ki Pet, sánta kutyát ábrázoló, túlméretezett papírcsákója alól. – Sárkányokat és pónikat akarok oda, szembe, különben mind a falra pöpködöm majd a paradicsomfőzeléket!
– Ne beszélj úgy, mintha óvodás volnál! - szólt rá anya.
– De hisz óvodás vagyok! – hökkent meg a húgom.
– Csak voltál, töpszli! - vigyorgott gúnyosan az ajtókeretnek támaszkodva Monyó (...) – Ősszel suliba mész. Vagy talán már elfelejtetted, hogy nemrég volt az óvodai ballagásod?
– Akkor majd visszaballagok bele! - kiáltotta Pet, s hogy lássuk, komolyan beszél, a kezében lévő ecsetet teljes erőből a legközelebbi festékesflakonba vágta.”

 
4.


„A csövi fazon legalább olyan tájékozott a józsefvárosi ügyekben, mint amilyen büdi – az utóbbit viszont senki ne rója fel neki, akinek van fürdőszobája! Könnyű dumálni az illatosra toalettkacsázott fajansztrónusról, de próbálnátok csak az utcán mosakodni...!”


5.


„– Csak annyit mondanék, hogy én NAGYON szeretem a csendet! - bugyborékolta teste legmélyéből a szomszéd. – Annyira szeretem, hogy ölni is képes vagyok egy kis csendért! Annyira szeretem, hogy tán már öltem is érte!
Ezzel katonás-csosszanós hátraarcot csinált, s már-már visszavonult volna a saját lakásába, ám sajna ekkor Csumpi megugatta. Pet válogatott kapus módjára vetette rá magát az ebre, és befogta a száját, ám túl későn. Olga nyanya ugyan csak a válla fölött nézett vissza ránk, de amit mondott... és ahogy mondta... húh!
– Ha nem lesz CSEND, a farkánál fogva kapom el és lógatom ki a gangról!
A 3/3-as lakás ajtajának csapódására tértünk magunkhoz, s én azóta is azon gondolkodom, hogy Olga nyanya vajon Csumpira vagy apára gondolt-e, mikor a kilógatásról beszélt.”


6.


„(...) – Sosem leszek igazi pesti nő!
– Naná! - lunkorodott elő a szobájából zombirajongó nővérem. – Előtanulmányok nélkül tuti nem! Hallgass rám, anyu: az életmódváltásra tudományosan kell felkészülni! Azt hiszed, én talán egyenesen Bella Swan nyaki ütőeréből szívtam a menő darkosságomat?
– Á, dehogy! - motyogtam közbe, mert ezt a magas labdát képtelenség volt kihagyni. - Te már előtte is totál sötét voltál, nővérkém!”


7.


„(...) Hogy vannak cukorkát kínáló bácsi, akiket bokán kell rúgni, aztán jó messze futni, és vannak cukorkát kínáló nagybácsik, akiket viszont meg kell ölelni, s aztán órákig tűrni az idióta jópofizásukat... Hogy a felnőttek folyton hazudnak, simliskednek, csúsztatnak, mellébeszélnek, átvernek, megvezetnek, kamuznak, ám jobb, ha mégis bőrt húzok a fogamra, és úgy teszek, mintha mindent szépen elhinnék, csak mert néhány centivel alacsonyabb vagyok...”


8.


„– Na, tessék, máris megtörtént! - mondta álszent módon sápítozva. - Az én szeretett öcsikém rossz társaságba keveredett!
– Ezt meg honnan veszed? - horkant fel jó apánk, ölébe gyűrve a napilapot, ami mögött egészen addig rejtezett.
– Egyértelmű, csak nézzetek rá: kapkodó lélegzet, idegesen rebbenő tekintet, verejtékes homlok! Tisztára, mint Törpilla, mikor megkérdezik tőle, hogy ki a papája Törpicurnak!”

9.

„ – Csak semmi erőszak! - figyelmeztettem. - Nem vagyunk barbárok! Mi az ész fegyverével fogunk győzni!”


10.


„(...) – A hazugság olyan, mint celeb csajokon a smink: ideig-óráig jól néz ki, de előbb-utóbb úgyis jön az eső!”

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet: KATT


Nyereményjáték:

Mivel Marcel elég sokat nyomoz a történetben, úgy gondoltuk, hogy mostani játékunk is nyomozósdi lesz. Az a feladatotok, hogy megkeressétek az egyes állomásokon elrejtett szavakat/neveket, és azokat a Blogturné Klub oldalán található keresztrejtvénybe beírva kitaláljátok, hogy melyik szóra gondoltunk! A dobozba csak a MEGFEJTÉST kell beírnotok!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

10. 05. Könyvvilág
10. 07. Spirit Bliss Sárga könyves út (extra)


Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése