~ Sárga könyves út ~

2022. június 29., szerda

Holden Rose: A lapátos fickó – Blogturné



Holden Rose ezúttal egy szellemes-parázós ifjúsági regénnyel jelentkezik a Móra Kiadónak köszönhetően. Borzongj együtt három blogturnésunkkal, és a turné végén nyerj te is egy példányt a könyvből.


Miért választottam ezt a könyvet?

Olvastam az írótól a Nyomozás a Pipacs utcában című sorozat első két részét, és nagyon tetszik a stílusa, a humora, az, ahogyan gyerekeknek, fiataloknak való történeteket ír. Szóval úgy gondoltam, ez a története is jó szórakozást nyújt majd.


Véleményem a könyvről

A történet egy Timo nevű fiúról szól, aki éli a gyerekek mindennapi életét, iskolába jár, imádja a kvízversenyeket, és a húga éjszakánként hozzá szökik be, ha fél valamitől. Elsőre ez átlagosan hangzik, ám Timóék bejárati ajtaja előtt egy lapátos férfi szelleme ácsorog éjszakánként. Valóban létezik, vagy Timo csak képzeli őt, és mi történik, ha már nemcsak látja a szellemet, hanem az beszél is hozzá, ő pedig válaszol neki?

Először is, stílusra, humor tekintetében pont azt kaptam, amit Holden Rose-tól elvártam. Nagyon jól szórakoztam olvasás közben, jókat kuncogtam Timo ironikus-vicces gondolatain. Együttéreztem vele, mikor rájött, hogy a legjobb barátja, valójában nem is olyan jó barát, akkor is, amikor az egész iskola rajta nevetett és gúnyolódott. Bár nem szellemek miatt, de pontosan tudom, milyen kitaszítottá válni, szóval drukkoltam neki, hogy valamiképpen sikerüljön kitörnie ebből a helyzetből.

Ekkor jelent meg Owen a szétvigyorgott arcával.
– Csak nem szellemet látsz most is?
Nem tudtam mit mondani erre. Piszkosul sértett, ahogy viselkedett, közben meg igen, éppen egy szellemet láttam. Ott állt Owen mellett, és őt nézte.
– Semmi közöd hozzá – böktem oda, mert nem akartam, hogy megint találjon valami fogást rajtam.
– De most nincs harag, ugye? – kérdezte, én meg éreztem, hogy elvörösödik az arcom. Hát már attól is én érezzem kínosan magam, ha sérteget, és ez rosszulesik?
– Nincs harag – válaszoltam. Erre megvonta a vállát, és sarkon fordult.
– Ha majd megint szellemet látsz, azért szólj, én is kíváncsi lennék rá!
– Éppen most gyalogoltál át rajta – szóltam utána, mire megtorpant. Egy pillanatra félelmet láttam a szemében. Hiába próbált közömbös meg flegma lenni, láttam, amikor beleborzongott.
– Ne ne szívass! – mondta, de a vigyora már nem volt az igazi. Gyors léptekkel menekült az osztály után.
– Ezt megérdemelted – suttogtam, és végre rajtam volt a sor, hogy nevessek.

Az író tökéletesen eltalálta azt, hogy miként kell gyerekeknek ijesztőbb történetet írni. Nem lépte át azt a határt, ami már egy gyereknek sok lenne, de pont annyira borzongató volt a sztori, hogy azt mind a fiatal, mind a felnőtt olvasók élvezhessék.

Tetszett, hogy nemcsak a paráztatáson volt a hangsúly, hanem volt a történetben nyomozás, előkerültek olyan problémák, amiket akármelyik átlagos fiatal átélhet, valamint az első szerelem témája is felderengett. Vagyis mindenből került a történetbe, amitől egy ifjúsági történet kalandos, izgalmas és klassz lehet.

Kioko karakterét nagyon bírtam, belevaló, kemény lány, aki hasonlókon megy keresztül, mint Timo, ezért ő az egyetlen, aki megérti őt. Ketten összefognak, hogy rájöjjenek, miként szabadulhatnának meg a szellemüktől, aki nem is annyira békés, mint azt elsőre hitték. Tetszett, hogy bár ifjúsági sztoriról van szó, valódi tétje van Timo és Kioko döntéseinek, konkrétan az életük múlik azon, sikerrel járnak-e.

Mivel mindig is szerettem használni az agyamat, bírtam a rejtélyeket, ezért imádtam, hogy Kioko rejtvényekkel teszi próbára Timót. Szeretem az okos karaktereket, az okos lány karaktereket pedig még annál is jobban.

Timo és Kioko nagyon klassz kis csapattá váltak, élveztem a nyomozásukat, tetszett, hogy bár alig ismerték egymást, szinte azonnal össze tudtak hangolódni, és tökéletesen együtt tudtak dolgozni.

Nem tudom, lesz-e folytatása ennek a történetnek, de én szívesen olvasnám. Meg persze bármit szívesen olvasok Holden Rose-tól, mert ő is azon magyar írók közé tartozik, akikről tudom, hogy mindig hozzák az általam elvárt minőséget.


Hogy tetszett a könyv?

Számomra nagyon klassz szórakozás volt. Mindent megtaláltam benne, ami szerintem egy jó, borzongató ifjúsági regényhez szükséges.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki szereti a kalandos, izgalmas, misztikus, fiataloknak (és fiatal lelkűeknek) való történeteket.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A könyv főszereplője, Timo szellemet lát, ezért a játék során nektek is szellemeket kell keresnetek. Minden állomáson elrejtettünk egy-egy filmbeli szellemet, keressétek meg őket, és írjátok be az adott film címét a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)


Állomáslista:

06. 29. Spirit Bliss Sárga könyves út
07. 01. Könyv és más

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése