~ Sárga könyves út ~

2022. december 27., kedd

Richelle Mead: Vámpírakadémia – Blogturné




Lissa Dragomir és Rose Hathaway kénytelen visszatérni a Szent Vlagyimir Akadémiára, ahol nem vár rájuk más, csak a viszálykodás és a rengeteg pletyka. Tartsatok bloggereinkkel, hogy megtudjátok, mi történik velük a vámpíriskola vaskapui mögött, de ne felejtsetek el játszani se! A turné végén megnyerhetitek az Agave Könyvek kiadó által felajánlott nyereménypéldányt!


Miért választottam ezt a könyvet?

Anno megnéztem a történet filmváltozatát, ami enyhén szólva is borzalmas volt. Bár a sztoriban láttam lehetőségeket, a kivitelezést nagyon elszúrták. Viszont sokaktól hallottam, hogy a könyv más, az sokkal jobb, érdemes elolvasni. Úgyhogy már évek óta tervben volt, hogy beszerzem a könyvet és elolvasom, de valahogy sosem jött össze. Aztán most, hogy megjelent az új kiadás, végre pótolni tudtam ezt az elmaradásomat is.


Véleményem a könyvről

A történet két barátnőről szól. Lissa Dragomir vámpír és az uralkodói családok egyikének egyetlen túlélője. Rose Hathaway pedig nemcsak a barátja, hanem egyszer majd, miután kiképezték, a testőre lesz. A két lány megszökött a Szent Vlagyimir Akadémiáról, miután úgy tűnt, valaki ártani akar Lissának, ám két év elteltével rájuk bukkannak, és visszahurcolják őket az iskolába. Lissa élete ezek után is veszélyben van, és Rose az egyetlen, aki megvédheti őt.

Akik azt mondták nekem, hogy a könyv milliószor jobb a filmnél, azoknak igaza volt. Míg a filmet röhejesnek tartottam, a könyv kifejezetten érdekes, kalandos, összetett és izgalmas volt. Szóval örülök, hogy sikerült elolvasnom. A legfőbb titkokra emlékeztem a filmből, de az apróságok szerencsére már törlődtek a fejemből, így szinte újdonságként hatott a történet.

Őszintén bevallom, Rose nem volt túl szimpatikus karakter először. Nem igazán bírom a bulizós, könnyűvérű, felelőtlen embereket. Persze, az ő dolguk, így is lehet élni, ha nekik ez jó, de én nem ilyen barátot választanék magamnak. Aztán Rose Dimitrij és a veszélyek hatására elkezdett megváltozni, fejlődni, komolyabban vette önmagát, az életet, Lissa védelmét, és onnantól kezdett kedvelhetőbbé válni a szememben.

Lissával kapcsolatban nem emlékszem, hogy a filmben előjött-e az önbántalmazás szála. Ha igen, akkor sem túl komolyan, mert semmi emlékem nincs róla. A könyvben viszont szépen felépítette az író az egészet. Ez egy nagyon komoly és fontos téma, amiről egy fantasytörténetben is jó olvasni. Klassz, hogy a mostani fiatalok az ilyen történetek által már információkat kapnak a lelki, pszichés problémákról is, mert így talán kevesebb ember marad végül a valóságban segítség nélkül. Ha a történetek által megértjük az önbántalmazás hátterében álló dolgokat, ha tudjuk, hogy ezt nem eltitkolni kell, hanem segítséget kérni, és azt is tudjuk, hogy ki nyújthat valós segítséget, akkor a bajban nem leszünk tehetetlenek és eszköztelenek. Szóval tetszett, hogy egy ifjúsági fantasy egy ilyen komoly problémával is foglalkozik, méghozzá úgy, hogy az ha nem is direkt módon, de oktató hatással legyen az olvasókra.

– Örülök, hogy jobban vagy – súgta. A hangja olyan volt, mintha a szája a hajamat érintené, a fülem felett. – Amikor láttam, ahogy leesel...
– Azt gondoltad: "micsoda balfék".

Dimitrij jóval szimpatikusabb és vonzóbb karakter volt a regényben, mint a filmben. A filmben nagyon gáz volt a színész, de a könyvbeli karakter esetében nagyon is értettem, hogy Rose miért zúgott bele. Imádtam, hogy az író odafigyelt arra, amire sok más romantikus sztori írója nem. Hogy Rose még kiskorú, Dimitrij viszont a húszas évei közepén jár, vagyis ő már felnőtt. Más sztorikban ilyenkor a férfit nem foglalkoztatja, hogy esetleg visszaélhet a korkülönbséggel, hogy az negatív hatással lehet egy fiatal lány személyiségére, életére. Itt viszont előkerül ez. Szerintem fontos arról beszélni, hogy egy 16 éves lánynak (vagy a történettől függetlenül, fiúnak) lehet fejlett teste, próbálgathatja a szárnyait flörtöléssel és egyebekkel, de attól még nem biztos, hogy készen áll lelkileg, pszichésen egy kapcsolatra és/vagy a szexre. Még akkor sem, ha ő úgy hiszi, készen áll. Hiába érett valaki testileg és tűnik nyitottnak, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy lelkileg is érett. A mai túlszexualizált világban ez egy kifejezetten fontos téma, mert sok ember nincs tisztában ezzel, és ha tudatosítjuk az emberekben ezt, akár ilyen történetek által, akkor talán kevesebb fiatal keveredik olyan helyzetbe, ami akár élete végig negatív hatással lehet a kapcsolataira, a szexuális életére.

Szóval ez a könyv két olyan fontos témát is előhoz (és szerintem pont a megfelelő módon), ami nagyon fontos lehet a fiatalok számára.

A titkokkal teli akciószál érdekes volt. Bár a film miatt tudtam, hogy ki a hunyó és ki a segítője, így is élveztem a történetet. Főként, hogy a film sok érdekes apróságot kihagyott, ami pedig szerintem fontos lett volna, és nagyon örülök, hogy a könyvben viszont az író odafigyelt ezekre. Ennek köszönhetően a regény sokkal összetettebb, bonyolultabb, érdekesebb és érthetőbb lett, mint a film volt anno.

Őszintén kíváncsi vagyok a folytatásra, már csak azért is, mert azt már valóban teljesen tudatlanul olvashatom majd el.


Hogy tetszett a könyv?

A könyv milliószor jobb volt, mint a film, úgyhogy örülök, hogy végül sikerült elolvasnom. A fiatalok számára fontos témákat szőtt bele a történetbe az író, ami szerintem klassz, és az akciószál is érdekes volt. Na meg a karaktereket is jobban bírtam a könyvben, mint a filmben.

Szóval összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak, akik szeretnének egy klassz, fordulatos, érdekes vámpíros történetet olvasni.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Az Agave Könyvek kiadó rendkívül gondosan elérhetővé tette a könyv beleolvasóját, amely alapján válaszolnotok kell az állomásokon kihelyezett kérdésekre. Minden helyes válasz egy újabb esély a virtuális kalapban!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)


Kérdés a játékhoz:

Melyik városban bujkál Lissa és Rose?


Állomáslista:

12. 17. Függővég
12. 23. Sorok között
12. 27. Spirit Bliss Sárga könyves út
12. 29. Hagyjatok! Olvasok!

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése