~ Sárga könyves út ~

2024. május 17., péntek

Elizabeth Lim: A sárkány ígérete – Blogturné



A Menő Könyveknek köszönhetően már hazánkban is olvasható Elizabeth Lim nagysikerű duológiájának második része, A sárkány ígérete. Ráadásul a kiadónak hála, szemet gyönyörködtető, éldekorált változatban szerezhetik be a történetet a magyar olvasók. Az ázsiai mesék és mítoszok világából merítkező fantasy bloggereinket is elvarázsolta. Tartsatok velünk, derítsük ki együtt hogyan folytatódik a történet és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet.


Miért választottam ezt a könyvet?

Olvastam az első részt, és bár engem nem nyűgözött le annyira, mint másokat, de egész érdekes volt. És mivel annak az ígéretével zárult, hogy végre jobban megismerhetem a sárkányok világát, úgy gondoltam, megéri elolvasni a második részt is.


Véleményem a könyvről

Először is a borítón lévő illusztráció és az élfestés csoda szép lett. Ez a könyv egyszerűen gyönyörű, olyannyira, hogy a szüneteimben való olvasás közben ezt még a kollégáim is megjegyezték nekem.

Nehéz a megszokott módon néhány mondatban összefoglalni, miről is szól ez a könyv, mert őszintén szólva, szerintem három különálló könyvet sűrített bele az író egyetlen könyvbe. A könyv első 185 oldala az, amit az előző rész vége, a könyv címe és a fülszöveg ígért számomra. Ez játszódik ugyanis a sárkányok világában. És emiatt egy kicsit becsapottnak érzem magam, mert a könyv nagy részétől nem azt kaptam, amit előzetesen ígértek nekem. Azt gondoltam, hogy az egész könyv a sárkányok világában fog játszódik, jobban megismerhetjük azt az egyébként kifejezetten érdekes víz alatti világot, a sárkányok alkotta társadalmat, ami miatt el akartam olvasni ezt a második részt.

Seryuból bár keveset kaptam az első könyvben, nagyon érdekes karakternek találtam már ott is, sokkal érdekesebbnek, mint Takkant, és alig vártam, hogy ebben a sárkányosnak ígért részben jobban megismerjem őt. Már csak azért is, mert a fejemet tettem volna rá, hogy ő is szerelmes Shioriba, és ez a sárkány-ember szerelem sokkal érdekesebbnek tűnt, mint a Takkannal való szerelmi szál. A könyv elején rögtön fel is csillant a szemem, amikor is Seryu egy bizonyos módon akarja megmenteni Shiorit attól, hogy az apja, a sárkánykirály megölje. De ez a szál végül teljesen elhalt.

Aztán a könyv nagy részében visszatérünk megint a szárazföldre, Takkanhoz és Shiori testvéreihez, és azt követhetjük végig, ahogy a sárkánygyöngyöt megpróbálják eljuttatni az eredeti tulajdonosához, és közben megpróbálják legyőzni Bandurt is. Vagyis lényegében visszatérünk az előző regényhez. Amúgy annak ellenére, hogy nem ez volt az írói ígéret, ez a középső rész izgalmas volt, lekötött, gyorsan haladtam az olvasásával, mert mindig történt benne valami akciódús. Ami egyfelől tényleg jó volt, mert fenntartotta a figyelmemet, másfelől viszont sokszor úgy éreztem, hogy az író random problémákat dobál be egymás után, pont azért, hogy fenntartsa a figyelmemet. Sokszor nem láttam a logikát az eseményekben, nem értettem, mi értelme az adott dolgoknak, hová vezetnek majd (sokszor zsákutcába). Például történik egy mérgezéses eset, ami érdekes, kíváncsi lettem, ki a tettes, de a könyv végéig eltűnik ez a szál, és csak akkor kerül elő körülbelül két mondat erejéig megint. Vagy bejön egy új érdekes karakter, egy 13 éves varázslófiú, aki alapvetően tényleg izgalmas szereplőnek tűnik többféle szempontból is, lehetne kezdeni vele valamit. Lehetne belőle hős, áldozat, vagy akár kiderülhetne róla az is, hogy ő a gonosz, akinek összefutnak a szálak a kezében a háttérben. De ehelyett a karaktere felbukkan, aztán gyorsan el is tűnik.

– Vedd körül magad olyanokkal, akik mindig szeretni fognak – kezdtem bele –, a hibáiddal és a vétkeiddel együtt. Találj családra, akik minden nappal egyre gyönyörűbbnek látnak, még akkor is, amikor a hajadat már fehérre festi a kor. Légy a fény, ami lángra gyújtja valaki lámpását!

A harmadik, megint csak rövidebb rész pedig azokról a mágiagyűlölő fanatikusokról szól, akik Shiori országában élnek, és el akarják pusztítani a lányt, hogy örökre elzárva tartsák az emberi világtól a mágiát és a démonokat. Nos, ez a rész is alapvetően izgalmas volt, csak még izgalmasabb lehetett volna, ha nem csak kb. 170-180 oldalon, hanem egy egész könyvben fejti ki az író.

Szóval igen, imádtam a sárkányok tenger alatti világát, de többet akartam volna belőle, egy saját könyvet érdemelt volna, én pedig azt, hogy az író betartsa az előzetes ígéretét. Izgalmasnak találtam a sárkánygyöngy-visszajuttató és Bandur-legyőző középső részt, és ez elég hosszú is volt, viszont random akciók helyett inkább valami kidolgozottabb cselekmény kellett volna. És alapvetően nagyon érdekelt volna egy mágiagyűlölő fanatikusok vs. Shiori és a démonok párharc, csak szintén hosszabban kifejtve, egy teljes könyvben.

Bár a fentiekből azt gondolhatnátok, hogy nem igazán tetszett ez a rész, de ez nem igaz. Igazából sokkal jobban tetszett, mint az első rész, sokkal jobban lekötött és érdekelt, csak egyszerűen három nagyon érdekes alaptörténet lett belezsúfolva egyetlen könyvbe, amiből kettő nem lett kifejtve annyira, amennyire ki lehetett volna fejteni, és ez szerintem hiba volt.

Ebben a könyvben egyébként jobban megkedveltem Takkant. Míg az első részben annyira nem érdekelt, itt rájöttem, hogy igazán kedves, hűséges, türelmes, bátor és önfeláldozó. Szóval jó ember. És szeretem a jó embereket. Úgyhogy végül is annak örültem, hogy Seryu ilyen téren nem kavart be végül.

De akit nagyon imádtam, az Kiki, Shiori papírmadara. Annyira aranyos volt, és teljesen átéreztem, hogy mennyire szeretne igazi madár lenni. Imádtam, ahogy teljes szívvel harcolt, imádtam, hogy mennyire kötődik Shiorihoz, és azt is, hogy saját kis madársereget szervezett. Bátor kis papírmadár, igazán megszerettem őt.

És Shiori apjának a személyisége is jobban kinyílt előttem. Örülök, hogy őt is jobban megismerhettem ebből a részből, mert érdekessé teszi a karakterét az, hogy egyszerre apa és uralkodó is.


Hogy tetszett ez a könyv?

Jó volt a könyvben található három különálló történet alapötlete, élveztem is az olvasását mindhárom résznek, de én három külön könyvben írtam volna meg ezeket, mert így túl gyors, túl random volt minden. Viszont több karaktert is mélyebben megismerhettem és megszerethettem, aminek örülök.

Szóval összességében TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Azoknak, akik szeretik a pörgős, akciódús könyveket, amikben mindig történik valami, és kedvelik a keleti kultúrát.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Ebben a játékban most nincs más dolgotok, mint figyelmesen elolvasni a kiadó által feltöltött beleolvasó fájlt és válaszolni a feltett kérdésekre, a megoldást pedig beírni a Rafflecopter megfelelő sorába.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kérdés a játékhoz:

Milyen fegyvert hozott magával Shiori?


Állomáslista:

05. 02. Csak olvass!
05. 06. Utószó
05. 08. Readinspo
05. 14. Spirit Bliss Sárga könyves út
05. 16. Dreamworld

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése