~ Sárga könyves út ~

2016. november 1., kedd

Halloweeni TAG


1. Faragott tök
Milyen könyvet faragnál töklámpásnak?


Ha elég ügyes lennék (ami nem vagyok), akkor kifaragnám tökből az Éjkirályt George R. R. Martin Trónok harca című könyvéből. Az elég ijesztő lenne, így passzolna a halloween hangulatához.

  
2. Csínyt vagy csokit
Melyik könyvszereplővel indulnál édességszerző körútra?


Ha ehetnék csokit, amit sajnos nem tehetek, akkor Alexandra Bracken könyvéből, a Sötét elmékből a főszereplőt, Rubyt vinném magammal. Körbejárnánk a szomszédokat, begyűjtenénk a csokit, aztán mindegyikük emlékezetéből kitörölné, hogy már ott jártunk, és így körbejárhatnánk őket még egyszer második adagért. :D


3. Édes kukorica
Melyik könyv marad számodra mindig ugyanolyan édes?

J. K. Rowlingtól a Harry Potter sorozat. Szerintem azt még 90 évesen is olyan lelkesen fogom olvasni, akár egy gyerek. Sok jó könyv létezik, de kevés van köztük, amelyik örökre megváltoztatja az ember életét, és ez a sorozat ilyen több szempontból is. :)


4. Szellemek
Melyik szereplőt látogatnád meg szellemként?


A Trónok harcából Joffrey-t. Pszichopata, de baromi gyáva, és ez a kettő együtt szánalmassá teszi őt a szememben. Ha megjelennék neki szellemként, valószínűleg összegömbölyödve visítozna a szoba egyik sarkában, mint egy levágni való malac. Mókás lenne. XD 



5. Jelmezbe bújni
Melyik szereplő bőrébe bújnál egy napra?


Anna Gavalda Vigaszág című könyvéből Kate lennék. A világtól távol, egy kis, természetközeli helyen él, saját kertje van, állatai és gyerekek veszik körül. Minden napja békés, stresszmentes, minden napját igazán kiélvezheti, valódi boldogság veszi körül. És ami fontos, az élete teljesen az övé. Nem kötik meg a világ láncai. Vagyis úgy él, ahogyan én is szeretnék, de valószínűleg sosem lesz elég merszem hozzá (sem lehetőségem). Egyetlen napra azért jó lenne érezni, milyen is ennyire szabadon élni. :)


6. Varázslók és boszorkányok
Melyik a kedvenc pillanatod a Harry Potterben?


Piton emlékeit szeretem a legjobban, aminek köszönhetően betekintést nyerhetünk a gyerekkorába, az érzéseibe, a valódi énjébe és tetteinek egyetlen okába. Szerintem ez az egyik legfontosabb rész a hét könyvben, mert ettől áll össze teljes, egész kirakóssá mind Piton, mind Dumbledore karaktere.


7. Vér és erőszak
Melyik könyv volt olyan ijesztő, hogy le kellett tenned közben, hogy szünetet tarts?

Bár nem horrorfilmes ijesztő értelemben, de Laurie Halse Anderson Hadd mondjam el… című könyvét kb. oldalaként abba kellett hagynom, annyira megviselt. Egy 13 éves kislányról szól, akit megerőszakoltak, és a gondolatai, érzései annyira megterhelőek voltak lelkileg, hogy képtelen voltam többet olvasni belőle egyszerre. Néhány mondat után már görcsben volt a gyomrom, és olvasás után is borús maradt a kedvem. Nagyon jó könyv, de depresszióssá teszi az embert, úgyhogy akkor ajánlott olvasni, amikor az ember egyébként épp jó passzban van.

8. Rémtörténetek zseblámpával
Melyik könyves karakter tudná a legrémisztőbb sztorikat mesélni?

A Trónok harcából Ramsay Bolton. Az a pasi annyira pszichopata, hogy már attól gyomorgörcsöm van, ha meglátom. Szerintem baromi véres és parás történeteket tudna mesélni arról, hogyan kínozta a körülötte lévő embereket.


9. Kísértetház
Egy könyv, aminek még a gondolatától is szabadulni akartál?


Ábel a rengetegben. Az egyetlen kötelező olvasmány egész életem során, amit képtelen voltam kiolvasni. A feléig jutottam, aztán a falhoz vágtam a könyvet. És ez mindent elmond, azt hiszem, mivel úgy vigyázok a könyvekre, mintha hímes tojások lennének. Egyszer majd bele akarok kukkantani így felnőttként is, mert gyerekként szörnyűnek találtam, de megeshet, hogy csak nem voltam még elég érett hozzá.
 

10. Halloween parti a haverokkal
Avagy kik szórakozzanak még a tag kitöltésével?


Nem jelölök be senkit, mert szerintem úgy mókás ez, ha nem kötelező. Szóval, aki érdekesnek találja, az töltse ki. :)

(A TAG-et a http://metaforaszennyezes.blogspot.hu/ oldalon találtam.)

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése