~ Sárga könyves út ~

2021. szeptember 25., szombat

Lindsay Jayne Ashford: Rejtély az Orient Expresszen



Miért választottam ezt a könyvet?

Mindig is nagyon szerettem Agatha Christie krimijeit, ezért érdekelt, hogy egy más által írt, de Christie-ről szóló regény vajon milyen lehet, felérhet-e Ashford regénye a krimik királynőjének szintjére.


Véleményem a könyvről

A történet – egyik – főszereplője maga Agatha Christie, aki álnéven felszáll az Orient Expresszre, hogy elmeneküljön a magánélete gondjai elől. A férje ugyanis elhagyta valakiért, akit nemsokára feleségül is vesz majd. Agatha utazás közben összeismerkedik két másik nővel, Katharine-nel és Nancyvel, akik mindketten nehéz titkokat őrizgetnek. A három nő barátságot köt, és egy közel-keleti ásatás felé veszik az irányt. Ám a múlt itt is utoléri őket.

Őszintén szólva, amikor belekezdtem a könyv olvasásába, nem tudtam, mire számítsak. Egy krimiregényt kapok a krimik királynőjének főszereplésével? Vagy egy életrajzi regényt? Három nő barátságának és életének történetét? Egyáltalán mennyiben valós és mennyire fikció ez a történet?

Ahogy haladtam előre, kitisztult a kép, és rájöttem, hogy ez a nők titkai ellenére nem egy krimi lesz. Először kicsit féltem tőle, hogy így vajon le tud-e kötni a történet, de aztán teljesen beszippantott. Érdekelt, hogy mikor derül ki Nancy titka (és valóban kapcsolódik-e Agathához, vagy véletlenről van szó), mi lesz Agatha reakciója rá, és vajon mit rejteget Katharine.

Ezenkívül érdekes volt azoknak a helyeknek a leírása, bemutatása, ahol Agatha megfordult. Velence, Damaszkusz, Bagdad, Ur. Az Orient Expressz, egy piac, fürdő és ásatás. Az ember a szavak segítségével igazán egzotikus és izgalmas helyekre juthatott el. Nem mellesleg olvasás közben elgondolkoztam azzal kapcsolatban, hogy vajon az adott helyek hogyan, miként ihlették meg Agatha Christie-t, hiszen megjelennek a krimijeiben is.

A regényből sok mindent megtudhattunk Agatha Christie életével kapcsolatban, ami nem fikció volt. A válásáról, arról az időszakról, amikor könyvbe illő módon eltűnt és a rendőrség kereste, az Orient Expresszen való utazásáról és a Katharine-nel való barátságáról, aki tényleg valós személy volt.

– A házasság mindig egy ugrás az ismeretlenbe, még akkor is, ha úgy gondoljuk, teljesen ismerjük a másikat. Valakiknek működik, de azt kétlem, hogy sok igazán boldog házasság volna.

Számomra Katharine karaktere volt a legérdekesebb. Vagány, intelligens mégis magának való nőnek tűnt, akinek az első férjével történt valami szörnyűség. Furcsán viszonyul a férfiakhoz, mégis feleségül megy – látszólag érdekből – az ásatás vezetőjéhez. Számomra szimpatikus karakter volt, ezért érdekelt, hogy miért viselkedik ilyen titokzatosan. Arra nem számítottam, ami végül kiderült róla, de nagyon sajnáltam őt, hogy át kell mennie mindazon nehézségen, amit rá osztott az élet. És nagyon drukkoltam neki, hogy valamilyen módon boldogan végződjön a története.

A három nő közül Nancy volt az, aki fiktív karakter. Elszökött a férjétől és egy másik férfitól terhes éppen. A történet elejétől lebegtetik előttünk azt a lehetőséget, hogy éppen Agatha férje a gyerek apja. Agatha "látomásai" a vonaton megjelenő férjéről is ezt támasztották alá, de valami furcsa volt ezzel kapcsolatban, azért vártam, hogy kiderüljön, mi is az igazság.

A történet vége kalandosra sikeredett Nancy férje miatt. Nagyon féltem tőle, hogy végül valahogy sikerül elszakítania a babát az anyjától. A sztori vége kicsit szomorúra sikeredett, de összességében elégedett vagyok vele.


Hogy tetszett a történet?

Kíváncsian vártam, le tud-e kötni egy félig fiktív regény Agatha Christie életéről, de a három nő kalandjai, titkai teljesen beszippantottak, ahogyan az utazásuk és az egzotikus környezet is.

Szóval összességében NAGYON TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Akik bele akarnak kicsit látni Agatha Christie életébe, és részt akarnak venni vele egy közös utazáson, amely egzotikus helyekre vezet.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése