~ Sárga könyves út ~

2022. május 27., péntek

Elisabetta Gnone: Olga, a papírlány – Talányka – Blogturné





Olga Papel különleges kislány. Ismeri a fák és az állatok titkait, rendkívül érzékeny a körülötte lévő világ rezdüléseire, de ami talán ennél is fontosabb, fantasztikus történeteket tud mesélni a barátainak. Meséinek egyik főhőse a szintén Olga névre hallgató papírlány, aki varázslatos utazásra indul, hogy hús-vér emberré válhasson. Tartsatok három bloggerünkkel, ismerjétek meg Elisabetta Gnone csodálatos könyvsorozatát, és nyerjétek meg a Móra Könyvkiadó jóvoltából az eddig megjelent három kötetet!


Miért választottam ezt a könyvet?

Kíváncsi voltam Olga teljes történetére, ezért kérdés sem volt, hogy az első két kötet után a harmadikat is elolvasom majd.


Véleményem a könyvről

Valószínűleg a kiadóhoz eljutott az, amit én is éreztem a második könyv kivitelezésével kapcsolatban, hogy Olga meséinek betűtípusa nem volt túl olvasóbarát, valamint a színes illusztrációk is hiányoztak olvasóként nekem, mert a harmadik könyvben kijavították ezeket a hibákat. A betűtípust is megváltoztatták olvashatóra, valamint a papírszerű, színes rajzokat is visszakaptuk. Szerintem, klassz, ha egy kiadó meghallgatja az olvasóit, felismeri a hibáit és kijavítja azokat, szóval ez egy nagyon jó döntés volt, és minden tiszteletem érte.

Ebben a részben Olga egyik legjobb barátja, Mimma elhozza magával az iskolai szünetre a városi legjobb barátnőjét, Mirinát Balicóba. Mirina nagyon félős, kényes lány, bár a városban Mimma jól kijött vele, itt, vidéken már csak idegesíti őt, mert úgy érzi, minden kalandban hátráltatva van miatta. Olga új mesébe kezd a hatására egy Talányka nevű kislányról, aki állandóan elrejtőzik a különböző rajzokban, festményekben, plakátokon és hasonló képeken, amikor valami baja van a világgal.

– (...) Azt akarjuk, hogy felnőjenek, de nincs türelmünk ezt kivárni. Felnőttként kezeljük őket, amikor még gyerekek! Vagy gyerekként bánunk velük, amikor már szinte kész felnőttek, aztán csodálkozunk, ha gyerekesen viselkednek. Meg kell tanulniuk szembenézni a világgal – mondogatjuk, majd olyan durvának, korruptnak és kegyetlennek tálaljuk nekik a világot, amilyen. Aztán csodálkozunk, ha a képzeletbe menekülnek. Elfelejtettük, mit jelent gyereknek lenni? 

Talán ez a rész volt az, ami a leginkább tetszett nekem. Egyfelől, mert tele volt kalanddal, izgalommal, másfelől, mert pontosan tudom, milyen Mirina-féle kislánynak lenni. Én is hasonló voltam, mindentől féltem. Az emberektől, a természettől, a sérülésektől, attól, hogy koszos leszek stb. Emlékszem, amikor kirándulni mentem kísérőként a húgom osztályával, és egy füves területen megálltunk piknikezni, én nem mertem leülni, csak ácsorogtam egy helyben, és rettegtem, hogy nehogy felém szálljon valami bogár. Szóval igen, kimaradtam egy csomó klassz kalandból, csak mert mindentől rettegtem. Persze kinőttem ezt, már simán besétálok a rovarok közé a térdig érő fűbe, és más félelmeimtől is megszabadultam, de tökéletesen együtt tudtam érezni Mirinával, és sajnáltam őt.

Olga nagyon érzékeny és kedves kislány, talán ő az egyetlen, akit nem idegesít Mirina, hanem próbál segíteni neki, igyekszik kellemesebbé tenni számára a különböző helyzeteket. A Talányka-mesébe is azért kezd bele, mert a történet passzol Mirina gondjaihoz, és reméli, hogy tanul majd belőle.

A három könyv meséi közül is talán Talánykáé tetszett a legjobban, egyfelől azért, mert vele is együtt tudtam érezni, másfelől azért, mert bár tényleg be lehetne ugrálni a különböző alkotásokba, totál király lenne így elbújni kicsit a világ elől. Egyébként azt hiszem, bár a mesében szó szerint az alkotások részeivé válik Talányka (és később a barátai is), van egyfajta metaforikus értelmezése is ennek. A művészet, a fantázia világában simán el lehet rejtőzni a valóság elől. Ott kikapcsolhatsz, egy kis ideig nem kell törődnöd a gondokkal, bajokkal. Legyen szó a könyvekről, képzőművészetről, zenéről vagy bármilyen művészeti ágról, az olyan kis különcöknek, mint én, a fantázia birodalma tökéletes búvóhely.

Az ember nem hagyja magára a barátját a viharban, (...).

Olga élete is talán ebben a részben a legkalandosabb. Valódi veszélybe kerül ő és a barátai, ami bár ijesztő, mégis pozitív hatással lesz a fiatalokra. Irina jellemére is kihatással lesz, és a második részben bimbózni kezdő szerelmi szál is jobban előtérbe kerül ezáltal.


Hogy tetszett a könyv?

Örülök, hogy kivitelezésben megint minőségi kötetet kaptam, történet szempontjából pedig talán ez a rész fogott meg a legjobban. Mind Olga része, mind Talányka meséje izgalmasra sikeredett.

Vagyis összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki úgy érzi, néha szívesen elbújna a fantázia és művészetek világában a valóság elől.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Olga jól ismeri erdő-mező élőlényeit, ezért most ilyeneket keresünk mi is a nyereményjátékunkban. Minden bejegyzésben elrejtettünk néhány kiemelt betűt, melyeket helyes sorrendbe kell tennetek és beírni őket a rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Állomáslista:

05. 27. Spirit Bliss Sárga könyves út - Talányka

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése