~ Sárga könyves út ~

2019. július 27., szombat

John Marrs: A tökéletes pár – Blogturné


A Netflix készít a közeljövőben egy 10 részes sorozatot John Marrs: The One című regényét alapul véve. Ismerjétek meg ezt a különleges történetet, mely akár napjainkban is játszódhatna: felfedezték azt a gént, melynek segítségével megtalálhatod a DNS-párodat, aki a legjobban illik hozzád. De mi van, ha már van párod? És ez csak egy a millió kérdés közül, ami felmerül a sokszor sokkolóan izgalmas történetben. Tarts bloggereinkkel és nyerd meg a Maxim Kiadó által felajánlott 3 példány egyikét a játékunk során. 

Őszintén bevallom a bűnömet, már hónapok óta ott állt a polcomon John Marrs A tökéletes pár című könyve, és valamiért nem mertem belekezdeni. Valamiért úgy gondoltam, hogy ez egy ifjúsági regény lesz, és pont azt a korszakomat éltem, amikor inkább valami komolyabb, felnőtteknek való történetre vágytam. Most viszont kiderült, hogy sorozat készül a könyvből, ezért úgy gondoltam, jó, eljött az ideje, hogy végre pótoljam a lemaradásomat. És milyen jól tettem! Ez a könyv ugyanis teljesen más, mint amire számítottam a fülszöveg alapján.

Ami tetszett

1. Romantikus, de nem nyálas

A regény arról szól, hogy egy tudósnő rájött, hogy a DNS-ünk által megtalálhatjuk azt a valakit, aki a tökéletes pár lesz számunkra. Ha valakinek egyezik a DNS-e egy másik emberével, akkor szinte 100%, hogy első látásra vonzódni fog az illetőhöz, de ha mégsem, rövid időn belül kialakul benne a szerelem érzése a másik iránt. A fent említett tudósnő létrehoz egy társkereső oldalt, amelynek köszönhetően mindenki rábukkanhat a DNS-párjára (természetesen némi pénzért cserébe).

A történetben öt DNS-pár megismerkedését, életútját követhetjük nyomon. Vagyis elsőre azt gondolná az ember, hogy egy romantikus regényt tart a kezében. De nem! Mind az öt pár esetében ugyanis becsúszik némi gikszer a dologba. A DNS-párkereső oldal összehozza a sorozatgyilkost egy rendőrrel, a menyasszonyával éppen esküvőre készülő férfit egy másik férfival, a magányos, szeretetéhes nőt egy elvileg balesetben nemrég elhunyttal, egy munkamániás, gazdag nőt egy szegényebb, nem túl művelt férfival, végül pedig egy az USA-ban élő nőt egy Ausztráliában élő férfival.

Vagyis minden párosításban van valami, ami miatt egyfelől nem lesz rózsaszín felhős és nyálas a sztori, másfelől az izgalmas, érdekes, pörgős cselekménynek köszönhetően kap egy kis krimis, thrilleres beütést is.

Őszintén szólva, tőlem mindig is távol álltak a rózsaszín felhős, romantikus történetek, szóval mikor rájöttem, hogy A tökéletes pár nem ilyen, nagyon-nagyon megörültem. Végül pedig már bántam, hogy csak most vettem le a könyvet a polcról, mert igazán tetszett.

2. Karakterek

Az öt párosból sikerült négyet úgy megalkotni, hogy az számomra izgalmas legyen, és ne tudjam előre, hogy mi fog történni velük, a szerelmükkel. A negyedik párossal sem volt semmi gond, csak épp előre tudtam, hogy mi lesz a csavar az ő szálukban, és emiatt kicsit kevésbé voltak érdekesek, mint azok, akiknél izgatottan vártam, mi is derül majd ki.

A Gyilkos elméket kedvelő emberként a sorozatgyilkos Christopher és a rendőr Amy fejezeteit kifejezetten vártam, mert mindig is érdekelt, hogyan működik egy pszichopata agya, lelke. Nagyon érdekes volt, hogy valaki képes hidegen, érzések nélkül meggyilkolni egy ártatlan embert, közben viszont van egyetlen személy az életében, akit tiszta szívből szeret, és aki szép lassan képes változásokat elérni a személyiségében. Izgatottan vártam, hogy vajon ez a változás végleges vagy ideiglenes, ahogyan azt is, mi lesz, ha kiderül az igazság, mit tehet egy rendőr, ha megtudja, élete szerelmének legfőbb életcélja, hogy meggyilkoljon harminc nőt.

A másik páros, aki még piszkálta a fantáziámat, Ellie, a gazdag cégtulajdonosnő és Tim, a szegény átlagpasi. Valahogy tudtam, hogy van valami titok kettejük között, ami majd bekavar, de arra egyáltalán nem számítottam, ami végül történt. Szóval nagyon sikerült meglepni azzal, hogy végül oda futott ki a kapcsolatuk, ahová. Főképp, mert én Ellie-re pozitív karakerként gondolok, aki bár követett el nem etikus dolgokat a munkája során, lényegében nem követett el hatalmas bűnt. Hiszen mindenki a saját sorsa kovácsa. Az, hogy valaki pl. kést ad a másik ember kezébe, nem jelenti azt, hogy az adott embernek le is kell szúrnia vele valakit. Ha megteszi, az már az ő döntése, vállalja is érte a felelősséget.

Nick helyzete lelki és pszichológiai szempontból izgalmas. Lehetséges, hogy valaki a huszonakárhány évet úgy él le, hogy a nőket szereti, van egy menyasszonya is, akibe úgy érzi, hogy szerelmes, aztán egyik pillanatról a másikra kiderül, hogy meleg, de legalább is biszexuális? Hogy beleszeret egy férfiba pusztán a közös DNS-ük miatt, miközben soha az életében nem vonzódott korábban egyetlen férfihoz sem? És ha a DNS-pár honlapjának igaza van, akkor hogyan hagyhatná el egyik napról a másikra valaki azt a nőt, akinek életre szóló szerelmet és holtodiglan közös életet ígért? Nagyon nehéz helyzet, amelyben biztos, hogy mindegyik fél sérül valamilyen módon, és kérdéses, hogy lehet-e jó döntést hozni végül vagy sem.

És végül ott van Mandy, aki akkor találkozik először a DNS-párjával, amikor elmegy a temetésére. Nekem végig elég bizarr volt, hogy bár a DNS-párja már nincsen, Mandy úgymond tagja lesz a férfi családjának, és még egy olyan ötletre is igent mond, ami bennem ezernyi kérdést és félelmet felvet. Az ő szála volt az, amely több fordulatot is tartogatott számomra, és bár végig voltak megérzéseim, nem számítottam arra, ami végül kiderült.

Már csak az ötödik, kevésbé meglepő páros maradt, amelynek Jade a női karaktere. Ő az, aki jó messze él ausztráliai párjától, és távkapcsolattal kezdik a dolgot. Végül a kolléganői biztatására repülőre pattan, és ekkor jön az első fordulat, ami végül is meglepett, de miután ezen a meglepin túlvoltam, már lényegében tudtam, hogy mire is számíthatok Jade szálával kapcsolatban.

3. A vég

Nagyon örülök annak, hogy a történet vége sem lett rózsaszín habos-babos. Persze van, aki megkapta a boldogságát, és van, aki nem. De erről nem beszélnék többet, majd mindenki megtudja a könyvből, kinek a sorsa végződött pozitívan, és kinek negatívan. Az viszont biztos, hogy az én ízlésemet kielégítette ez a lezárás. Nem mondom, hogy minden tetszett, pl. a rendőrnő végső döntése (amiről szintén nem mondom el, mi volt) szerintem nem méltó egy rendőrhöz, ám úgy nagy általánosságban megkaptam, amit vártam, de egyben sikerült meglepni is.

Amin elgondolkoztam...

Ez a DNS-pár dolog nagyon érdekes. Mármint belegondolni, hogy van valahol valaki a világban, aki tökéletesen illik hozzád csak azért, mert biológiailag törvényszerűen vonzódtok egymáshoz. A könyvben is leírják, hogy sokszor totálisan lehetetlen párosok jönnek létre, olyanok, akik természetben nagyon elütnek egymástól. És persze, tudom, hogy az ellentétek vonzzák egymást, de... szerintem, ha a lelkiek, a természet, a közös jövőcélok nem egyeznek, akkor hiába a biológiai vonzalom, ez nem lehet igaz szerelem. Nem véletlen, hogy a könyvben is vannak olyan DNS-párok, akik csak tönkreteszik egymást, ártanak egymásnak, és akiknek gallyra fut végül az élete.

Természetesen tudom, hogy a vonzódás egy jó nagy része színtiszta biológia, de hiszek abban, hogy az igazi szerelem ennél több. Biológia és még valami lelki dolog, ami független a DNS-től, feromonoktól, hormonoktól és egyéb testi dolgoktól. Valami, ami nélkül vonzódás lehetséges, de szerelem nem.

Kiknek ajánlom a könyvet?

Akik szeretnék öt izgalmas páros útját végigkövetni a szerelem ösvényén, egy fordulatokban és titokban gazdag történet során.

Értékelés: NAGYON TETSZETT.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet: KATT

Nyereményjáték:

Igaz-hamis játék a DNS-ünkkel: Minden állomáson találsz egy érdekességet, amiről el kell döntened, hogy igaz vagy hamis. A nyerteseket azok közül sorsoljuk, akik minden állomáson helyes megfejtést írnak be a doboz megfelelő sorába. A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz! Sok szerencsét!


Állítás a játékhoz:


Az ember DNS molekulájának a hossza kb. annyi, mint a Föld és a Nap közötti távolság 600 szorosa.


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

07. 26. Spirit Bliss - Sárga könyves út
07. 29. A Szofisztikált Macska
08. 01. Könyv és más


Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése