~ Sárga könyves út ~

2021. december 28., kedd

Rácz-Stefán Tibor: Nincs hozzád hasonló – Blogturné Extra



Turnénk kezdetével egy időben jelent meg Rácz-Stefán Tibor legújabb romantikus, erotikus regénye, amely Kristóf és Csongor megható és elgondolkodtató történetét meséli el! A turné végén Könyvmolyképző kiadó jóvoltából egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a Nincs hozzád hasonló egy példányát! Tartsatok velünk!


1. Legújabb regényed, a Nincs hozzád hasonló a felnőtteknek való, erotikus tartalommal bíró rubin pöttyös könyvek csoportjához tartozik, de írtál már több fiataloknak szóló vörös pöttyös könyvet is. Melyik áll íróként és olvasóként közelebb hozzád, a VP vagy az RP?

Olvasóként sokkal jobban szeretem a Vörös Pöttyös köteteket, különösen mert ott a realista történetek mellett megjelenik a fantasy vagy éppen a disztópia is, amik mindig is közel álltak hozzám

Íróként mindkét zsánerben szeretek alkotni, és leginkább azért, mert mindkettőben az élet egy más oldalát mutathatom meg, más történetszálakat és karaktereket. Emiatt nem is tudnám azt mondani, hogy egyiket jobban szeretném a másiknál, hiszen a történet a döntő.


2. Csongor megismerkedik a nagyon helyes Kristóffal, akit a túlsúlyos férfiak vonzanak csak és kizárólag. Csongornak viszont muszáj életmódot váltania és fogynia, ha nem akar súlyos betegségekkel küzdeni, és esetleg idejekorán meghalni. Vagyis párkapcsolat és egészség/élet közül kell választania. Ha te lennél a helyében, miként döntenél?

Mindenképpen azt a döntést hoznám meg, amit Csongor, bármennyire is nehéz. A regény írása során végig arra törekedtem, hogy megmutassam, ez egy valós konfliktus, mert érzésem szerint ez tényleg egy komoly dilemma. Leírva egyszerűen hangzik, hogy „válaszd az egészséged”, de ha egész életedben csak arra vártál, hogy valaki úgy szeressen, ahogy vagy, és az a valaki ennyire tökéletes, mint Kristóf, akkor felmerülnek kérdések, problémák. Például van-e értelme hosszú életet élni úgy, hogy nem tudod lesz-e még valaha társad, vagy válaszd a rövid életet, vállalva az egészségügyi kockázatokat is, de boldogságban, azzal a partnerrel, akibe szerelmes vagy. Szerintem ez a kérdéskör – mint úgy általában az élet – nem fekete és fehér. Legalábbis én ezt akartam átadni a történet során.


3. A regényben leírod az orvosi vizsgálatok és megbeszélések folyamatát. Orvosoktól, dietetikustól, sőt, egy már lefogyott pácienstől is kap Csongor támogatást, tippeket. Szerinted mi kell ahhoz, hogy valaki tényleg kitartson az életmódváltása mellett?

Akarat és önfegyelem, enélkül szerintem nem megy. Előbbi szerintem sokunkban megvan, ki ne akarna változtatni a testén, és mosolyogni, ha a tükörbe néz? Az önfegyelem a nehéz dolog, amikor elkezded az életmódváltást, és hiányoznak a régi ízek, a régi rutin, és úgy érzed, megfosztod magad valamitől. Az eredmények lassan születnek meg, a rossz berögződéseket és a szokásokat pedig nehéz legyőzni. Szerintem ezzel a legtöbben tisztában vagyunk, akik valaha is próbáltunk „jóban lenni a tükörrel”.


4. A könyvben foglalkozol az olyan nőket érintő problémákkal is, mint például a párkapcsolati erőszak vagy a családon belüli egyenlőtlen, inkább a nőket terhelő munkamegosztás, és szerintem nagyon pontosan vázolod fel ezeket. Honnan szerzed a nőket sújtó gondokkal kapcsolatban az ihletet, információkat?

Figyelmes hallgatóság vagyok, és rengeteg témában olvasok is, informálódom.

Több ismerősöm is van például, aki nemrég lett anyuka, és ők meséltek nekem rengeteget arról, hogy az anyaság miként változtatta meg az életüket, és a boldogság mellett milyen nehézségekkel szembesülnek. És én azt tapasztalom, hogy a szülőség rossz, nehéz oldaláról ritkán beszélgetünk, a régi időkből annyi ártalmas szokás maradt ránk, amik ellen fel kell szólalni. Többek között ezért is került be ez a történetszál a kötetbe.


5. A történetben Csongor ad néhány tanácsot a legjobb barátnőinek, Rebekának és Liának. De milyen tanáccsal szolgálna a férfitársainak? Mi az, amit mindenképpen fontosnak tartana elmondani a világ összes férfijának, ha tehetné?

A játszótéren voltunk egyszer, éppen a legjobb barátom kislányát csúszdáztattam, amikor egy apuka bejött a gyerekeivel, és hallottam két anyukát áradozni arról, hogy az a férfi mennyire jó apa, amiért lehozza a gyereket, és milyen szerencsés emiatt a felesége. Ott én csak pislogtam, a kislány még lesett is rám a nagy barna szemeivel, hogy mi van. Azért nem jár senkinek sem medál, ha odafigyel a gyerekére, ha lehozza a játszótérre, ha elmegy érte az óvodába, ha pelenkáz, ha anélkül csinál meg a háztartásban dolgokat, hogy megkérné rá a párja. Igenis szerepet kell vállalni a gyereknevelésben, különösen, ha mindkét szülő dolgozik.

Viszont tudom, hogy sok férfi érzi azt is, hogy semmi sem elég jó, amit csinál, és minek kezdjen bele, ha fejcsóválás lesz a vége az eredmény miatt. Nekik azt üzenném, hogy a kommunikáció és a közös problémamegoldás a leghatékonyabb, amit ebben az esetben csinálni lehet.


6. Csongort tinédzserkorában csúnyán elárulta a legjobb barátja. Te képes lennél megbocsátani egy ekkora árulást?

Megbocsátani simán, különösen, ha valaki fiatalkorában, tizenévesként követett el ilyet. Az ember még felnőttként is sok meggondolatlan dolgot tesz, amit aztán megbán, én is csináltam olyat még három éve is, amire utólag nagyon nem vagyok büszke. Egy gyerek pedig pláne sok ilyet tehet. Szóval igen, megbocsátanék az illetőnek.

A kérdés az, képes lennék-e még valaha megbízni benne, újra közel engedni magamhoz. Anyukám szokta mondani, a bizalmat csak egyszer lehet eljátszani, és nagyon nehéz utána visszanyerni. Így jó eséllyel nem tepernék azért, hogy az illető újra az életem része legyen.


7. Kristófot nem igazán sikerült megkedvelnem egészen a történet végéig, bár úgy gondolom, direkt úgy írtad meg őt, hogy én és mások is így érezzünk. Ennek ellenére őszintén bevallom, nagyon kíváncsi lennék egy róla és a fétisproblémájáról szóló regényre, amelyből kiderül, milyen lelki sebei vannak, mitől alakult ki ez a fétise, és hogyan dolgozza fel a gondjait, hogy végül normális, a párjának nem ártó párkapcsolatban tudjon élni. Tervezed esetleg, hogy írsz majd egy regényt Kristófról?

Örülök, hogy így is sikerült megkedvelned Kristóf karakterét. Itt én elbúcsúztam tőle, jelenleg nem látom magam előtt, hogy írjak róla, aztán ki tudja, hátha egyszer valamelyik karakterem betéved egy bizonyos kávézóba, ahol egy helyes barista srác szolgálja majd ki, nagy mosollyal az arcán, de a kávén már nem lesz szívecske.

És igen, Kristóf karaktere direkt lett így megírva, nagyon figyeltem rá, hogy átjöjjön az, amit át szeretnék adni. Például ott az a bizonyos fejezet a végén, amikor megtörténik a nagy beszélgetés, direkt lett Kristóf nézőpontjából átadva, hogy egyértelműbb legyen, a fiú miért hozza meg azt a döntést, amit, és miért mondja Csongornak azt a bizonyos dolgot.

Illetve, én nem tudom mennyire nevezhető fétisnek, netán ártó párkapcsolatnak egy chaser és egy (super)chubby szerelme, hiszen a heteró világban is van olyan, hogy valaki csak az ázsiai lányokra, vagy csak az izmos fiúkra bukik.

Különösen azért mondom ezt, mert több olyan nagyobb darab srácot ismerek, akiknél a „fogyókúra” egy szitokszó, mert jól érzik magukat a bőrükben, nincsenek önértékelési problémáik, és így nyilván egy chaserrel történő párkapcsolat is teljesen másként tud működni. Ismerek személyesen olyan chaser srácot is, aki csak olyan duci sráccal kezd ki, aki elfogadta és szereti a testét, pont a problémák elkerülése végett.

Azt vallom, önmagunk elfogadása a kulcs, és amíg egy chubby srác nem azért tartja a súlyát, hogy a párja vele maradjon, addig én nem fújnék riadót.


8. Nagyon termékeny szerző vagy, szinte biztosra veszem, hogy alig jelent meg a könyved, máris dolgozol egy újabb regényen. Megtudhatunk erről valamit?

Bizony, ez jó tipp volt. :) Jelenleg egy vörös pöttyös LMBTQ-regényen dolgozom, ahol egy focistasrác coming outja és az életének a megváltoztatása a központi téma, no és a szerelem. Meg az új barátok és a továbbtanulás félelmei. A könyv egy tételmondata a Neoton Família slágeréből származik: "leláncolnád önmagad, közben szabadságod kéred". Ezt akarom átadni ebben a történetben.

Vannak még egyéb regényötleteim is, meglátjuk, mit írok meg legközelebb.


9. Hol és mikor dedikáltathatják veled legközelebb az olvasóid a saját Nincs hozzád hasonló-példányukat?

Reményeim szerint tavasszal már lesz Könyvfesztivál, de mióta bejött a Covid, szinte lehetetlen előre tervezni, hiszen nem tudhatjuk, mit hoz a jövő. Ezzel együtt nagyon remélem, hogy lesz még lehetőség a személyes találkozásra az olvasókkal, mert az az igazi megkoronázása az írói létnek.

Egyetértek veled, én is remélem, hogy jól alakul majd a jövő év ilyen szempontból is. Köszönöm szépen az interjút! :)

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A regény főszereplője, Csongor túlsúlyos, de nem ő az egyetlen, akinek a Könyvmolyképzőnél megjelent regények közül feleslege van. Minden állomáson találtok egy súllyal kapcsolatos idézetet, és az a feladatotok, hogy kitaláljátok, mely regényből származik! Jó keresgélést!

(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)


Idézet a játékhoz:

– Szerinted mióta tudom, merre jár az a tavaszi tekercs? – válaszolta nagyon nem suttogva.
Az a seggfej lekövérezett?


Állomáslista:

12. 27. Spirit Bliss Sárga könyves út (Interjú)

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

1 megjegyzés:

  1. Sziasztok Barátaim, Puskás Juditnak hívnak Budapestről, Magyarországról Szakmailag sebész orvos vagyok, 52 éves vagyok, kérem figyelmesen olvassa el a valós életem tanúságait, hogyan állítottam vissza egykori szerelmemet két napon belül gyertyák megosztása után. ima, jó szándékom van itt megosztani a jó hírt Tudd, hogy ez az információ segít valakinek, aki most olvassa, meggyógyítani a megtört szívet, és két napon belül helyreállítani az elveszett szerelem kapcsolatát. Lehet, hogy az én tartózkodásom is hasonló, már évek óta házas voltam Áronnal, a múlt hónapban szakított velem, mindent megtettem, hogy újra szeressen, de hiábavaló volt minden, amit tettem, szerettem volna, ha visszajön. mert volt két közös gyerekünk és annyira szeretem, hogy nem bírom nélküle, mindent megkérdeztem tőle, megígértem, de nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a munkatársamnak, ő a legjobb barátom, és azt tanácsolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot a Drigbinovia Szerelmi varázslattal, ez az egyetlen, ami segíthet, de én az a fajta vagyok, aki soha nem hisz abban, hogy létezik szerelmi varázslat. működhet, nem volt más választásom, mint megpróbálni, küldtem egy üzenetet doctorigbinovia93@gmail.com Email és whatsapp +12162022709 és viber +12066713285. Drigbinovia azt mondta, segíthet visszaszerezni a férjemet, hogy ne aggódjak, hogy minden rendben lesz három munkanap előtt, gondosan követtem minden utasítását, hogy mit tegyek a házamban egy szerelmi varázslat ima közben. az éjszaka. Drigbinovia sugárzott egy varázslatrészletet a szerelemről, és meglepő módon , A második nap 05:00 körül volt. hogy bocsánatot kérjen tőlem, és azt mondta, hogy hazajön, mert hiányzik neki a családja, annyira izgatott volt, hogy visszafogadtam őt. Drigbinovia a legjobb módja annak, hogy megmentse a házasságát, csak meg kell próbálnia?

    VálaszTörlés