~ Sárga könyves út ~

2022. január 1., szombat

Évösszegző 2021



Nos, 2021-nek is vége, szóval nézzük, milyen is volt. 2020 végén írtam egy kis listát, hogy mit akarok megvalósítani 2021-ben. A felsorolt pontok közül sok mindent sikerült is, de persze akadt, ami elsikkadt a hétköznapi teendők között. Ezek közül kettőt még nem adtam fel, csak "majd egyszerre" halasztódtak. Valamint a Maguknak valók, egymásnak valók című regényemet sem fejeztem még be, de most, év végén egész szépen haladtam vele, úgyhogy ezen nem stresszelem magam. Szerintem jövő év közepére készen leszek vele, ha minden jól megy.

Munka szempontjából továbbra is elégedett vagyok. Még mindig úgy érzem, hogy megbecsülnek mint embert, és megbecsülik a munkámat és a tudásomat is. Sajnos a home office visszaszorult idén már, de igazából ennek is igyekszem a jó oldalát nézni, és nem keseregni rajta. Főképp, hogy azért a munkahelyem tett némi engedményt számunkra. Meg egyébként is szeretem a kollégáimat, próbálom félretenni a vírusveszéllyel kapcsolatos félelmeimet, és csak élvezni, hogy velük lehetek. Persze, az a sok pluszidő, amit a home office-szal nyertem 2020-ban, elveszett, igazából ez az, ami miatt hiányzik az itthonról végezhető munka, de ez van. Így is örülhetek, hogy olyan munkám van, amit szeretek. Ez keveseknek adatik meg.

Írás tekintetében is elégedett vagyok magammal annak ellenére, hogy még mindig a regényem közepén tartok. Kevés időm van írni, de megtanultam ezen nem stresszelni. Írok, amennyit írok, kész leszek, amikor kész leszek, kiadják, ha ki akarják adni, nem érdekel. Az érdekel, hogy amikor írok, azt igazán élvezzem. És ez megvan. A többi meg majd alakul szépen.

Idén egy kicsikét kevesebb könyvet olvastam, mint múlt évben, de home office nélkül ez érthető. Ám így is elég sok könyvet faltam fel, ami klassz. A többségükről pedig sikerült írni is nektek. Az egyelőre nektek még nem elmondott és YouTube-os projektjeimen még mindig rágódom. Ezerszer belevágtam mindkettőbe, de valahogy nem éreztem rá, miként is kéne ezeket csinálni. És amíg így van, addig a próbálkozásaim nem nyilvánosak. De biztos vagyok benne, hogy egyszer majd rájövök, hogyan tudom ezeket úgy csinálni, hogy nekem is jó, és nektek is érdekes legyen.

A titkos célomat idén is elértem, de ez nem publikus dolog.

A másik nagy vágyam felé megtettem az első néhány lépést, most év elején meg kell tennem egy nagyobbat is, aztán meglátjuk, mi hogyan alakul majd.

A súlyomat még mindig tartom, amire nagyon büszke vagyok. Nem estem vissza, igyekszem továbbra is egészségesen étkezni és eleget mozogni.

Emellett már nemcsak a testem, hanem a lelkem egészségére is elkezdtem odafigyelni. Légzéstechnikát tanultam, és egyéb módszereket találtam, hogy a stresszt, elfojtott frusztrációt és szorongást visszaszorítsam a megfelelő szintre. Valamint elkezdtem másképp szemlélni a világot. Az apró semmiségeken igyekszem nem idegeskedni, csak a valóban fontos problémákra koncentrálok. Viszont észreveszem a világ apró szépségeit, és értékelem is őket. Elég hitetlenül álltam neki ennek a szemléletváltásnak, de ha az ember nem hisz el feltétel nélkül mindent, hanem kiszűri a módszerek közül azt, ami számára valóban működik, akkor tényleg hasznos. Persze nem lettem egyelőre Buddha, megvannak még a gondjaim, időnként visszaesik az ember a módszerek ellenére, de fejlődök. És ez is olyan, mint az étkezéssel kapcsolatos életmódváltás. Időnként meginog az ember, de ha olyankor nem adja fel, hanem tovább folytatja, amit elkezdett, akkor nincs nagy baj.

No, és akkor jöjjenek a tények és adatok:

1. Ebben az évben 120 könyvet olvastam el.

2. Ebben az évben 112 könyvről hoztam nektek értékelést.


2021-ben a kedvenc top 7 magyar könyvem:

1. On Sai: Lucy



4. R. J. Hendon: Gyomláló





2021-ben a kedvenc top 10 + 1 külföldi könyvem:




4. Stephen King–Owen King: Csipkerózsikák









2021-ben a kedvenc top 9 mesekönyvem:











2021-ben a kedvenc top 5 + 1 nem regény könyvem:

1. Yuval Noah Harari: Sapiens



4. Jennifer Teege– Nikola Sellmair: Nagyapám engem agyonlőtt volna




Terveim 2022-re:

1. Megtartani azokat a dolgokat ebben az évben is, amik előző évben jók voltak.

2. Lelkileg továbbra is fejlődni.

3. Továbbra is tartani az új életmódomat és a súlyomat.

4. Befejezni a Maguknak valók, egymásnak valók című regényemet most már tényleg, és haladni az Átokvérűvel.

5. Meghozni egy életre szóló döntést.

6. Ebben az évben is elérni a titkos célomat.


Azt hiszem, ennyi lenne... Nagyon boldog új évet mindenkinek! :)

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése