~ Sárga könyves út ~

2022. február 27., vasárnap

Rupi Kaur: otthon test – Blogturné extra



Ismét a Könyvmolyképzőnél érkezik a legismertebb instaköltő, Rupi Kaur új könyve. A harmadik, "otthon test" című verseskötetében a tőle már jól megszokott stílusban olvashatunk szösszeneteket többek között a feminizmus, depresszió, bántalmazás, önmegvalósítás témaköreiben. Tartsatok velünk, ha érdekel, mit gondolunk a kötetről!


Íme a 10 + 2 kedvenc idézetem a könyvből:

1.

minden ami csak kell
már megvan bennem
nem kell
sehol máshol keresnem


2.

semmi sem ízletesebb
mint önmagad mellé állni


3.

próbáltam beilleszkedni egy rendszerbe
ami csak ürességet hagyott bennem

– kapitalizmus


4.

akkor találok majd békét
ha mondhatjuk erőszak
és nem vágják
az arcunkba hazudsz


5.

nem vagyok az életem áldozata
amin átmentem
előhozta belőlem a harcost
igazi megtiszteltetés hogy én ez a harcos lehetek


6.

ha valakinek nincs szíve
nem megoldás
hogy felkínálod neki a tiédet


7.

nem fogok úgy tenni mintha
butább lennék mint vagyok
csak hogy egy férfi
jobban érezhesse magát velem
akit megérdemlek
az majd látja nagyságomat
és még feljebb akar emelni


8.

senki sem jogosult eldönteni mit érsz
te ébredsz fel nap mint nap és éled az életed
egyedül a te véleményed
számít rólad


9.

akkor lett önbizalmam
amikor arra jutottam hogy a szórakozás
sokkal fontosabb mint
a félelmem hogy hülyét csinálok magamból

– tánc nyilvánosan


10.

micsoda megkönnyebbülés
felfedezni hogy
a fájdalmat amit
csakis a magaménak hittem
annyian mások
is érzik


10 + 1

ezen a bolygón
senki sem hitegeti magát jobban
mint a fehér férfi
aki minden elébe táruló
bizonyíték ellenére
azt hiszi a rasszizmus a szexizmus
meg a világ összes fájdalma nem is létezik


10 + 2

beszélgetés zajlik benned
nagyon figyelj oda
mit mond neked
a belső világod


Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Ebben a játékban magyar instaköltőket keresünk. A feladatotok, hogy keressetek ilyen szerzőket vagy Instagram oldalakat, és írjátok be azok nevét a Rafi dobozba – minden állomáson mást. Ha nem ismertek ilyeneket, segítségképp az értékelések szövegében elrejtettünk egy-egy linket, amelyek instaköltők oldalaira vezetnek, és ezeket felhasználhatjátok a játékban.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Állomáslista:

02. 25. Readinspo
02. 27. Spirit Bliss Sárga könyves út extra
03. 01. Hagyjatok! Olvasok! extra
03. 03. Hagyjatok! Olvasok!

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése