~ Sárga könyves út ~

2023. szeptember 15., péntek

Pamela Butchart: A kém, aki szerette a menzakaját – Blogturné



A Móra Kiadó jóvoltából megérkezett hozzánk Pamela Butchart Izzy Könyvek sorozatának a második része, A kém, aki szerette a menzakaját címmel. Ezúttal három bloggerünk nyomoz együtt Izzyvel és a barátaival, hogy megmentsék az iskolát és a világot a furcsa francia cserediáktól. Tartsatok velünk, és a turné végén nyerhettek egy példányt a történetből ti is!


Miért választottam ezt a könyvet?

Őszintén szólva, alig vártam, hogy megjelenjen ez a könyv, és elolvashassam. Az első részen annyira jól szórakoztam, szó szerint hangosan nevettem, kuncogtam rajta, hogy újra át akartam élni ezt az élményt.


Véleményem a könyvről

Izzy és a barátai osztályába ezúttal egy francia lány érkezik új osztálytársként. Izzy megpróbál összebarátkozni vele, segíteni neki a beilleszkedésben, de Mathilde visszautasítja a kedvességét, és nagyon furcsán viselkedik. Nem mellesleg nemhogy megeszi a pásztorpitét a menzán, hanem még repetázik is belőle! Szóval biztos, hogy kém, aki el akarja pusztítani az iskolájukat, és talán az egész világot...

A regény stílusában egyáltalán nem kellett csalódnom. Ugyanúgy egy nagyon cuki, humoros történetet kaptam, mint az első rész esetében. Együltömben fel is faltam, és nagyon feldobta az estémet. Megint sikerült végignevetnem, -kuncognom, -vigyorognom az elsőtől az utolsó oldalig. Izzyék gyermeki fantáziája, a gyerekszájas poénjaik, az, ahogyan félreértik a dolgokat, egyszerűen annyira aranyos, hogy képtelenség nem szeretni ezt a sorozatot még felnőttként is.

Természetesen ahogyan az első rész esetében nyilvánvaló az olvasó számára, hogy Izzyék tanárnője nem űrlény, úgy ezúttal is nyilvánvaló volt, hogy Mathilde nem francia kém. De pont ezért volt izgalmas az egész történet. Ugyanis bár tudtuk, mi nem Mathilde, azt nem tudhattuk, hogy valójában kicsoda. Hiszen tényleg furcsán viselkedett, de vajon miért...

Olvasás közben próbáltam rájönni, miért viselkedik úgy, ahogy, miért teszi azt, amit. Nagyjából sejtettem az érzelmi hátterét a tetteinek, de a pontosok okokra nem tudtam rájönni. Viszont amikor kiderültek, az teljesen logikus volt. Mathilde helyében én is furcsán viselkedtem volna.

Úgyhogy leültünk, és néztük. És egyszerűen NEM HITTÜNK A SZEMÜNKNEK! Jodi hányós hangokat adott ki, Zach meg azt mondta:
– Ez a csaj NEM NORMÁLIS!
Maisie pedig azt:
– Mi van? MIT csinál?
Ő ugyanis nem látott semmit, mert olyan kicsi, és amúgy is be volt csukva a szeme.
Így aztán közvetítettem neki.
– Megeszi az EGÉSZET... És most még REPETÁZIK is!

Izzyt természetesen alap, hogy imádtam, de nagyon a szívemhez nőttek a kis barátai is. Főképp Maisie, aki kis félős és ájulós. Tetszett, hogy bár ezek a tulajdonságai nem könnyítik meg éppen a nyomozást, a barátai mégsem hagyják őt cserben. Ha kell a hátukon cipelik őt, de nem hagyják ki a közös nyomozásból. Ez a baráti összetartás igazán szép tanulság az olvasók számára is.

Továbbra is nagyon tetszik a könyv kivitelezése. A betűméret nagyobb, ami mind a gyerekeknek, mind a kissé rosszul látó vagy szemfáradtsággal küzdő felnőtteknek megkönnyíti az olvasást. A fontos szavakat, nyomatékosítani akart dolgokat nagybetűkkel kiemelik, ami megint csak segíti a gyerekeknek a megértést. Ezen kívül a belső, fekete-fehér illusztrációk legalább annyira cukik és viccesek, mint maga a történet. Imádom Thomas Flintham stílusát!


Hogy tetszett ez a könyv?

Legalább annyira vicces és érdekes volt, mint az első rész, úgyhogy alig várom a harmadik könyvet. A karakterek nagyon cukik, tetszik, ahogy barátként összetartanak, a nyomozós szál érdekes, és megvan a maga tanulsága a sztorinak.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki egy nagyon aranyos és nagyon vicces ifjúsági krimitörténetet szeretne olvasni.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

A történetben központi nyomként szerepel a menzakaja, ezért ezúttal a menzával kapcsolatos kérdéseket fogunk feltenni nektek. Írjátok be a válaszotokat a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Kérdés a játékhoz:

Melyik volt anno az a menzakaja, amit a világ minden kincséért sem ettél volna meg? (Ha nem jártál menzára, akkor melyik lett volna az?)


Állomáslista:

09. 15. Spirit Bliss Sárga könyves út
09. 16. KönyvParfé
09. 17. Könyv és más

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése