~ Sárga könyves út ~

2024. április 18., csütörtök

Rupi Kaur: Gyógyító szavak – Blogturné



Rupi Kaur gyógyulását a versírás segítette, így ebben a különleges kiadványban különféle feladatokat és írásgyakorlatokat ad az olvasóknak, hogy ők is sikeresen feldolgozhassák a traumáikat a szavak által.
Tartsatok bloggereinkkel, akik részt vettek ezen az irányított utazáson a saját lelkükhöz. Ne felejtsetek el játszani se, hiszen a Könyvmolyképző Kiadónak hála egy szerencsés olvasó megnyeri a Gyógyító szavakat!


Miért választottam ezt a könyvet?

Olvastam Rupi Kaur eddig megjelent versesköteteit, és bár nem igazán áll hozzám közel a rímeket nem tartalmazó szabadvers, a gondolatok, amiket átadott a szavaival, nagyon is átérezhetőek, érthetőek számomra. Így kíváncsi voltam, hogy miféle feladatgyűjteményt állított össze.


Véleményem a könyvről

Őszintén bevallom, kicsit féltem, hogy ez a könyv mégsem az írásról szól majd, hanem csak ugyanolyan átlagos pszichológiai önképző feladatos könyv lesz, mint amik már korábban a kezemben jártak. Nem mintha azok nem lennének jók, ha a megfelelő szakember állítja össze őket a megfelelő feladatokkal, de Rupi Kaurtól inkább valami olyasmit vártam, ami ténylegesen szoros kapcsolatban áll az írással.

És szerencsére azt is kaptam.

A könyv elején elolvashatjuk Rupi Kaur gondolatait arról, hogy mi is a költészet, hogy ki lehet kreatív, hogy kiknek szól a könyv, mi is a szabad írás és mit jelent Kaurnak, hogy ő miként kezdett el írni, és hogy hogyan határozza meg a saját stílusát. Végül pedig tippeket kapunk azzal kapcsolatban, hogy is álljunk a feladatokhoz, az íráshoz.

A feladatos része a könyvnek négy fejezetből áll, ami négy témakörhöz kapcsolódik. Fájdalom, szeretet, szakítás, gyógyulás.

A fejezetek elején egy-egy saját verset találhatunk Kaurtól, valamint egy kis írást arról, hogy neki mit jelent az adott témakör szava, az adott fejezet. Tetszett, hogy Kaur odafigyelt az olvasói lelkére, megírta, hogy ha egy feladatot ki akarunk hagyni, akkor nyugodtan. Vagy ha szükségünk van némi szünetre, vagy csak arra, hogy lehunyjuk a szemünket, és vegyünk néhány mély levegőt, akkor tegyük meg. Mert a témák és feladatok, valamin az írás segítségével leáshatunk a lelkünk legmélyére, és az nem mindig könnyed és kellemes.

Bár őszintén bevallom, még nem csináltam végig a könyv összes feladatát, de amiket igen, azokat nagyon élveztem. Igyekeztem spontán és őszintén leírni a gondolataimat, érzéseimet, így néha olyasmi is kijött belőlem, amiről nem hittem volna, hogy valaha is le fogom írni. De jólesett. Egyfelől az, hogy kiírhattam magamból, másfelől az, hogy egyáltalán írhattam valamit. Sokáig az írás volt az életem, aztán mivel meg kell élnem valamiből, beszippantott a felnőttek világa, és a 8 órás állásom mellett valahogy már nem ment úgy az írás, mint régen. Most viszont a feladatoknak köszönhetően könnyedén születtek meg a sorok a kezem alól.

A feladatok érdekesek, változatosak, beindítják az ember fantáziáját és az emlékeit is előhozzák. Valamint segítenek feldolgozni az érzéseinket. Én leginkább azokat a feladatokat szerettem, amelyeknél verset kellett vagy azt is lehetett írni. Nem tudom, miért, mert életem során több novellát és regényt írtam, mint verset, de valamiért időnként rám jön a versírás, és akkor nagyon jólesik.

Kaur a feladatok során sem engedi el az olvasói kezét. Megpróbál segíteni, támpontot nyújtani, ihletet adni ahhoz, hogy képesek legyünk kiírni magunkból a gondolatainkat és érzéseinket. Például szavakat ad, amikkel kapcsolatban írnunk kell, vagy elkezdi az első mondatot, esetleg különböző szituációkat képzeltet el velünk.

Bár a turné most lezárult, biztos, hogy a még elmaradt feladatokat is végig fogom csinálni, mert szerintem több szempontból is jót tesznek nekem.


Hogy tetszett ez a könyv?

Azt kaptam, amit reméltem, és amit Rupi Kaurtól a verseskötetei alapján elvártam. A feladatok szórakoztatóak, kreatívak, valóban ráveszik az embert az írásra, és segítenek a gondolataink összefoglalásában, az érzéseink kimondásában.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Mindenkinek, aki szereti az írás által kifejezni azt, ami a fejében és a lelkében van, és úgy érzi, jót tehet neki, ha önmaga előtt is megnyílik a könyv oldalain.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:


Nyereményjáték:

Rupi Kaurnak már három verseskötete jelent meg a Könyvmolyképző Kiadónál, és játékunk is ezekkel kapcsolatos. Minden állomáson találtok egy verset, és meg kell válaszolnotok, mely kötetben jelent meg az adott írás! Jó keresgélést!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


Vers a játékhoz:

„igen
lehetséges
gyűlölni és szeretni is valakit
egyszerre
én is ezt teszem magammal
mindennap”


Állomáslista:

04. 12. Szembetűnő
04. 13. Readinspo
04. 17. Spirit Bliss Sárga könyves út

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése