~ Sárga könyves út ~

2020. november 27., péntek

Jennifer Chambliss Bertman: A feltörhetetlen kód (Könyvvadászok 2.) – Blogturné

 


Jennifer Chambliss Bertman szövevényes és titkokkal teli regényében igazán izgalmas játékot talált ki, a Könyvvadászatot. A kiválóan megírt és feszült történet folytatásában ismét San Francisco utcáin barangolhatunk és kódokat törhetünk fel. Ha a bloggerekkel tartasz az izgalmas úton, megnyerheted te is a Pagony Kiadó által megjelentetett kötet egy példányát. Könyvvadászatra fel!



Miért választottam ezt a könyvet?

Olvastam a Könyvvadászok-sorozat első könyvét is, ami számomra megmutatta, milyen egy tökéletes, izgalmas, kalandos ifjúsági regény. Azt is nagyon élveztem, ezért biztos voltam benne, hogy a második részt is imádni fogom.



Véleményem a könyvről

Emily és a többiek épphogy túl vannak az első kalandjukon, máris utoléri őket a következő. Tanáruk, Mr. Quisling titokzatosan viselkedik. Emilyék rájönnek, hogy a híres feltörhetetlen kód megfejtése után nyomoz, amely egy kincshez vezeti el az embert. A lánynak szüksége is lenne erre a kincsre, ugyanis a szülei kezdenek kifogyni a pénzből, és talán ismét tovább akarnak költözni. Emily viszont nem akar menni, ezért beleveti magát a nyomozásba. Közben gyújtogatássorozat rémíti meg a város lakóit, valaki Mr. Quislinget az orránál fogva vezeti, és nem fél attól sem, hogy másoknak ártson a céljai elérése érdekében.

Nagyon kedvelem ezt a könyvsorozatot több okból is. Egyfelől a történetben szereplő könyvvadászos játék igazán klassz. Valahányszor belevetettem magam a történetbe, magamban mindig azt kívántam, bárcsak valaki megvalósítaná ezt Magyarországon is, tutira részt vennék benne. Imádom azt is, hogy Emily igazi könyvmoly. Olyan fanatizmussal megy a könyvek után, ahogyan én tenném.

Ami viszont igazán kiemelkedő ebben a történetben, az a nyomozós krimiszál. Bár fiatalok a főszereplők és egy ifjúsági regényről van szó, vagyis nem lehet a sztoriban túl véres, túl ijesztő, sokkoló esemény, az ember mégis végigizgulja a könyvet az első oldaltól az utolsóig. Az író pont eltalálta az egyensúlyt, ami által a regény még besorolható az ifjúsági kategóriába, de elég izgalom van benne, hogy egy felnőtt olvasó is igazán élvezze. A rejtvények, rejtélyek nemcsak Emilyék, hanem az olvasó agyát is megmozgatják. Amikor titkosírással írt szöveghez értem, nem olvastam el a megfejtést, hanem először megpróbáltam magam megfejteni. Igazán szórakoztató volt.
 

A kincs megtalálására, úgy éreztem, nem sok esélyem van, úgyhogy elsősorban azt próbáltam megtippelni, hogy ki lehet a titokzatos gyújtogató. Két tippem is volt, de végül nem az erősebbik jött be. Viszont logikus volt ez a szál, és tetszett, hogy reálisan cselekedtek a fiatalok is a történetben. Mármint... vannak regények, ahol a gyerekek, fiatalok olyan dolgokat képesek megoldani teljesen egyszerűen, amit még egy felnőtt sem bírna. Például az éjszaka közepén csak úgy fogják magukat, és simán betörnek egy szigorúan védett helyre úgy, hogy azt a profi betörők is megirigyelhetnék. Az ilyen irreális jeleneteken én mindig kiakadok.

Ebben a könyvben azonban a főszereplő fiatalok a saját, reális kereteik között mozognak. Nem csinálnak hihetetlen dolgokat, csak olyasmit, amire az ilyen korú gyerekek tényleg képesek lehetnek. Pl. nagyon tetszett, hogy mikor át kellett menniük egy szigetre egy nyom miatt, akkor nemcsak úgy nekivágtak egyedül, hanem meg kellett kérniük a szüleiket, hogy ugyan menjenek már el oda túrázni családilag.

Emily és James igazán szerethető főszereplő, Emily testvére, Matthew pedig szimpatikus főbb mellékszereplő. Igazán megkedveltem őket, és miközben olvastam, szinte olyan volt, mintha velük együtt nyomozhattam volna.

Remélem, hogy lesz harmadik része is a könyvnek, és mihamarabb olvashatom majd. Biztos vagyok benne, hogy jó néhány izgalmas rejtély és nyomozás van még az író tarsolyában, amit regénybe lehetne foglalni.



Hogy tetszett a könyv?

Szerintem ilyen egy kiemelkedően minőségi ifjúsági regény. Imádtam, hogy a karakterekkel együtt nyomozhatok a feltörhetetlen kód által rejtett kincs és a gyújtogató után.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.



Kiknek ajánlom a könyvet?

Minden fiatalnak és felnőttnek, aki rövid időre nyomozóvá akar válni, és szeretne egy jót szórakozni az agya megtornáztatásával.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT

Nyereményjáték:

Hőseinkkel együtt veletek is San Francisco utcáin fogunk barangolni. A bloggerek bejegyzéseikben San Franciscoban játszódó filmekből találtok jeleneteket. A filmek címét kell l beírnotok a Rafflecopter megfelelő sorába.



Kép a játékhoz: 

Állomáslista:


11. 20. Könyvvilág
11. 22. Olvasónapló
11. 24. Hagyjatok! Olvasok!
11. 26. Spirit Bliss Sárga könyves út

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése