~ Sárga könyves út ~

2020. december 17., csütörtök

On Sai: A két herceg (Vágymágusok 2.) – Blogturné

 

A Könyvmolyképző Kiadó elhozta nekünk On Sai nagysikerű sorozatának, a Vágymágusoknak a második részét, mely A két herceg címet viseli. Ennek örömére a Blogturné Klub négy bloggere bemutatja Rianna izgalmas és mágikusan érzéki kalandjának folytatását, melyben bálokból, titkokból, és szívdöglesztő mágusokból se lesz hiány.
Tartsatok velünk, mélyedjetek el a Vágymágusok világában, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott könyv egy példányát.



Miért választottam ezt a könyvet?

Nos, imádom On Sai felnőtteknek szóló regényeit, az ifjúsági regényei közül pedig a Vágymágusok első részét is igen érdekesnek találtam. Kíváncsi voltam, hogyan folytatódnak a fiúruhát öltött Rianna kalandjai. Ahogyan arra is, hogy végül melyik srác lesz a befutó, Lidérc vagy Mort.


Véleményem a könyvről

A történet ott folytatódik, ahol az első könyv véget ért. Rianna még mindig a várban van a katonákkal, az újoncok között, ám legnagyobb meglepetésére az ikerbátyja belopódzik hozzá, és hajlandó vele helyet cserélni. Így Rianna visszakerül a normális életébe és a lányszerepébe. De persze szinte azonnal rájön, hogy az nem neki való. Közben mindenki készülődik a háborúra egy olyan ellenséggel, amiről még a katonák sem sokat tudnak (és így a regény nagy részében az olvasók sem).

A történet még mindig nagyon jól hozza a férfiak által uralt atmoszférát, amibe bekerül egy nő. Átérzem Rianna helyzetét, mert ha épp nincsen vírushelyzet, sok-sok férfival dolgozom együtt, akik néha gusztustalankodnak, néha hangoskodnak, és hát, férfiak... Alaphelyzetben persze férfiak között lenni akár még jó is lehet, ha amúgy jófejek (szerencsére a kollégáim azok), de Riannának nincs szerencséje. Többször megpróbálják bántalmazni, esetenként megölni, megvetik, amiért lányos (mivel férfinak hiszik). Szóval nincs jó helyzetben, mert igazi hímsoviniszták gyülekezete veszi őt körül. Azért persze vannak rendes férfiak is a várban, például Mort, akit kifejezetten megkedveltem.
 
A történet világa legalább annyira borzalmas egy nő vagy egy nem az elvárások szerint viselkedő férfi számára, akár a Trónok harcában, sőt, talán kicsit még jobban is. Hiszen itt pusztán azért szenvedett és/vagy meghalt egy csomó nő, a szipolyok, mert a férfiak féltek a varázsképességeiktől.

Az érdekes az, hogy olvasás közben, bár sokszor felháborodtam a várbeli férfiak viselkedésén, valahogy mégis átjött az, hogy valójában a társadalom, a neveltetésük, a környezetük tehet arról, hogy ilyenek. Adott világban ezt a viselkedést várják el tőlük, és hát az emberek többsége a valóságban is inkább behódol, semmint a kívülállók megvetettségének terhét viselje magán.

Szóval feminista nőként sokszor éreztem azt, hogy szívem szerint behúznék egyet egy-egy férfikarakternek, mégsem tudtam igazán haragudni a legtöbbjükre. És láttam bennük a változásra való képességet, amit Rianna közelsége hozott elő belőlük.

Rianna erőssége nem a fizikai ereje, a harci képessége, még csak nem is a szipolyok mágiája. Az ő valódi ereje a szeretet. A férfiak először meglepődnek ezen, gyengeségnek vélik, aztán mégis elgondolkoznak Rianna szavain. Persze a száznyolcvan fokos változás nem megy egyik pillanatról a másikra, de valamit mégis sikerült Riannának elindítania, ami talán kicsit módosít a férfiak gondolkodásmódján, viselkedésén, hozzáállásán végérvényesen. Meglátjuk...

Az biztos, hogy a katonák és Rianna között lejátszódó jelenetek erős érzéseket váltottak ki belőlem olvasóként. Hol jókat kuncogtam a humoros jeleneteken, hol kedvem támadt fejbe csapkodni a hülye pasikat és megvédeni tőlük Riannát. Na és persze, egy csomó jelenetben büszke voltam Riannára, mert képes volt egyedül is megvédeni önmagát, és jól megleckéztetni a férfiakat.

Rianna egyébként pont ezért tökéletes példakép a női olvasók számára. Erős, intelligens, a szeretet vezérli. Megállja a helyét a férfiak között, de nem azért, mert olyanná válik, mint ők, hanem önmagaként képes erre. Hiába visel férfiruhát, nem adja fel a saját személyiségét, azzal boldogul a várban.

A háborús cselekményszál csak a regény vége felé kezd beindulni, amikor is Rianna és mi, olvasók is megtudhatunk végre néhány dolgot az ellenségről, a hójárókról. Több olyan regényt is olvastam már, amelyben az ellenségről, egy másik népről az derült ki, ami itt is. De pont azért lettem kíváncsi az első titkok kiderülésekor, mert érdekelt, hogy egy már máshonnan ismert ötletet, hogyan tud On Sai egyedi és izgalmas formában feldolgozni és tolmácsolni.

Természetesen a szerelemi szál is fontos a regényben. Ezúttal Mort kevesebb szerepet kapott, amit én kicsit sajnáltam, mert nagyon megkedveltem őt. Elsősorban azért, mert most már nyíltan is megvédi Riannát a többi férfitól. Lidérc viszont előtérbe került, ahogyan a Riannához fűződő kapcsolata is.

Lidércről először azt gondoltam, hogy tipikus férfi. Az érzései megijesztik, főképp, hogy azt hiszi, Rianna is férfi. Túlságosan foglalkozik mások véleményével, de közben végzetesen vonzza valami Riannához. És a lányt is hozzá. Egy csomó ideig azonban nem értettem, miért haragszik Riannára annyira. Ahogyan még jó pár dolog furcsa volt számomra, például, hogy Zaher hogyan zúghat bele egy molesztálóba. Aztán jött a könyv vége, és minden összeállt. Kicsit furcsán, kicsit pikánsan, de nagyon jót nevetettem azon, hogy mi is bújt meg okként a háttérben. Ahogyan Rianna fején is átfutott a gondolat, én is hasonlóan éreztem: az adott titok a sors fricskája a nőket és melegeket alsóbbrendűnek tekintő, maguk alá taposó, beképzelt férfinem számára. Nem számítottam ilyen csavarra, bevallom őszintén, de bátor, egyedi és ironikus húzás volt On Saitól. Emelem a kalapom!

A regény vége pedig... Olyan súlyos függővég, hogy győzöm majd kivárni a folytatást!
 

Hogy tetszett a könyv?

Nagyon jól szórakoztam azokon a poénokon, amik abból adódtak, hogy egy lánynak együtt kell élnie egy csomó férfival úgy, hogy közben fiúnak kell tettetnie magát. Szerettem a Rianna és Lidérc közötti cívódást. Nagyon klassznak találom a könyv végén kiderülő titkot, aminek köszönhetően végre megértettem bizonyos karakterek furcsa viselkedésének az okát, jót szórakoztam a férfiakat érintő ironikus fricskán. Amit kicsit hiányoltam, hogy végre a hójárók és a háború szála is beinduljon, mert azzal kapcsolatban eddig elég keveset tudhattunk meg. De remélhetőleg a harmadik könyvben ez a szál kerül majd a középpontba.

Szóval összességében IMÁDOM ezt a könyvet.
 

Kiknek ajánlom a könyvet?

On Sai olvasóknak azt hiszem, felesleges, mert ők biztosan el fogják olvasni, szóval inkább olyanoknak ajánlom, akik még nem olvastak tőle, és szeretnének véglegesen az olvasójává válni.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT 
 

Nyereményjáték:

A Vágymágusok titkokkal teli világában minden elejtett szónak jelentősége van. Kémeinknek sikerült elcsípnie néhány fontos(nak vélt) üzenetet, ám akárhogy törjük a fejünket, sajnos képtelenek vagyunk rájönni, kitől is származhatnak. Segítsetek nekünk!

Minden állomáson elrejtettünk egy-egy fecnit a bejegyzésünk valamelyik szava alá (nehogy illetéktelen kezekbe kerüljenek), nektek pedig nincs más dolgotok, mint megkeresni őket, és kitalálni, melyik kitől származhat a rajtuk szereplő mondat. Ha ügyesek vagytok, és a szerencse is nektek kedvez, jutalmul hazavihetitek A két herceg egy példányát.

Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.


Állomáslista:

Blogturné
12. 07. Könyvvilág
12. 10. Sorok Között
12. 13. Sorok Között - Karácsonyi interjú
12. 16. Spirit Bliss Sárga könyves út
12. 19. Dreamworld
12. 21. Spirit Bliss Sárga könyves út – interjú
12. 22. Dreamworld - Idézetek
 

a Rafflecopter giveaway

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése