~ Sárga könyves út ~

2020. március 28., szombat

Guillaume Musso: Az írók titkos élete – Blogturné


A Park Könyvkiadó jóvoltából újabb Guillaume Musso-könyv juthatott el a magyar olvasókhoz, ezúttal Az írók titkos élete címmel. Ez a krimi egy írópalánta és egy kiégett író életébe kalauzol el, és halálos titkok húzódnak a történet hátterében. Most négy bloggerünk mondja el a véleményét a könyvről, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt belőle. 


Miért választottam ezt a könyvet?

Mussótól már több könyvet is olvastam, és vagy kiemelkedően jó olvasmányt kaptam tőle, vagy simán csak jót, de a lényeg, hogy mindig jól szórakoztam. Épp ezért kérdés sem volt számomra, hogy Az írók titkos életét is el szeretném olvasni. Az csak extra motiváció volt, hogy a könyv az írók életéről szól, vagyis a témája közel áll hozzám.


Első gondolatok

Amikor belelapoztam a könyvbe, azonnal odavoltam az elején található térképért. Az is tetszett, hogy nemcsak a regény szövege található az oldalakon, hanem újságcikk, interjú és egyéb plusz érdekességek is.

Az elején kicsit megzavart az, hogy hol E/1-ben, hol E/3-ban voltak a részek, helyre kellett tennem magamban, hogy a kezdő író és a kiégett író szemszöge, valamint az egyéb részek hogyan állnak össze egyetlen egésszé. De végül beleszoktam a dologba.


Történet

Raphael Bataille kezdő író egy ideiglenes könyvesbolti állás miatt a Beaumont-szigetre megy. Itt él az egyik író példaképe is, Nathan Fawles, aki húsz évvel ezelőtt hirtelen visszavonult, elzárkózott a világtól, és nem írt egy sort sem, de senki sem tudja, miért. Raphael megpróbál a közelébe férkőzni, hogy elolvastassa vele az egyik kéziratát, és hogy kiderítse, mi történhetett a kedvenc írójával.

Közben brutális gyilkosság történik a szigeten, amit a rendőrség lezár, se ki, se be nem mehet senki, míg ki nem derül, ki az elkövető. Raphael a szigeten ragad, és közben egyre több sötét titokra derít fényt, amely miatt az élete is veszélyben forog.

Raphael részeit E/1-ben olvashatjuk, és elsőre úgy tűnik, mintha a történet egy általa írt regény lenne, amiben utólag megírta a nyomozását, élményeit. Nathan részei E/3-ban íródtak, vagyis bár főszereplő, őt távolabbi nézőpontból szemlélhetjük meg, kevésbé láthatunk bele a fejébe. Ahogy fentebb is írtam, a váltásokhoz először hozzá kellett szoknom, de végül sikerült.

A gyilkosságok középpontjában két betörő, egy meggyilkolt család és egy fényképezőgép áll. Nagyon kíváncsi voltam rá, hogyan kapcsolódik össze végül ez a három szál. Őszintén szólva, a végkifejlet és megoldás számomra kicsit váratlan volt. Úgy hozott be az író egy történelmi szálat, hogy előtte egyetlen utalást sem tett rá. Így pedig olvasóként, magamtól lehetetlen lett volna rájönni a titkok megoldására. Én jobb szeretem azokat a krimiket, amik elrejtik számunkra a nyomokat, és hagyják, hogy esetleg néhány szemfülesebb olvasó kitalálja legalább a titkok egy részét teljesen egyedül.

Ennek ellenére a cselekmény izgalmas volt, végig aggódtam Raphaelért, Nathanért, kíváncsi voltam, hogy Mathilde, a Nathan után kutató újságírónő hogyan jön a képbe, valóban csak a firkászkíváncsiság vezeti-e vagy más is áll a háttérben. Szóval olvasás közben nem unatkoztam. És volt a regényben egy ütős csavar is, amire egyáltalán nem számítottam Raphaellel kapcsolatban. Csak a végső megoldás jött hirtelen, jobb lett volna már korábban valamilyen módon behozni ezt a történelmi szálat, hogy számításba vehessük, mint lehetséges megoldást.


Karakterek

Raphael karaktere a tipikus kezdő írópalántáé, aki még lelkes, mindennél jobban író szeretne lenni, mert azt gondolja, hogy attól majd megváltozik az egész élete. A példaképétől szeretne tanácsokat kérni, de ez nehezen megy úgy, hogy Nathan Fawles olyannyira elvonult a világtól, hogy ha valaki a birtokára lép, azt puskával üldözi el. Raphaelnek szerencséje van, mert végül Nathannak lesz szüksége rá egy nyomozáshoz.

Raphael szimpatikus karakter, de kicsit forrófejű. Imádok írni, de az biztos, hogy az életemet sosem kockáztatnám azért, hogy tapasztalatokat szerezzek, és legyen miről írnom. Egyetlen regény sem ér többet, mint az ember élete.

Nathan szintén érdekes karakter. Titokzatos, az ember nem tudja eldönteni, hogy bízhat-e benne, vagy van valami a múltjában, ami miatt tartani kéne tőle. Ahhoz képest, hogy elvileg magának való, és rálő a betolakodókra, egy szép nő, Mathilde könnyedén rá tudja venni, hogy beengedje a házába. Nekem ez is kicsit fura volt. Mármint, értem én, hogy a férfiak egy része egy szép nő láttán képtelen logikusan gondolkozni, de ha valakinek olyan titok van a múltjában, mint Nathanéban, akkor egy olyan nőt, aki újságíró, még akkor sem engedne be szerintem a lakásába, ha a világ legvonzóbb nője lenne.

Vagyis Nathan karaktere érdekes a titkai miatt, de sokszor számomra elég logikátlanul cselekszik. Raphaelt jobban megértem, még ha én nem is cselekednék úgy, ahogyan ő, mert nekem az életem fontosabb lenne, mint egy regény.

A többi karakterből elég keveset kapunk, mellékszereplők, akik bár részesei a bűnügynek, mégsem kapunk belőlük túl sokat. Mathilde is csak alig néhány jelenetben szerepel úgy, hogy szót is kap (nem csak mondjuk messziről figyelik, mikor megy el otthonról, vagy épp mások beszélgetnek róla).


Hogy tetszett a könyv?

Kíváncsi voltam végig arra, mi lesz a titkok és rejtélyek megoldása, a két főszereplőkaraktert is megkedveltem, főképp Raphaelt, de számomra a lezárás túl váratlan, a mellékszereplők túl mellékesek, és Nathan is időként logikátlanul cselekszik.

Ennek ellenére élveztem az olvasást, lekötötte a figyelmem, de a többi Musso-könyvet jobban szerettem.

Szóval összességében TETSZETT ez a könyv.


Kiknek ajánlom a könyvet?

Elsősorban azoknak, akik egyelőre még nem olvastak Mussótól, és ezért nincsenek nagy előzetes elvárásaik. Ezek nélkül nagyon élvezhető ez a regénye is. Ha valaki olvasott már tőle igazán jó regényt, az is belekezdhet, mert egyszeri kalandos kikapcsolódásnak tökéletesen megfelel. Csak ne várjon ennél többet, és akkor lesz egy kellemes délutánja, estéje.

Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT 



Nyereményjáték:

Ezúttal bloggereink oldalán egy-egy Musso-könyv szereplőinek nevét találhatod meg, a nevek alapján pedig ki kell találnod a könyv magyar címét, és beírnod ezt a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

Figyelem, a kiadó csak magyarországi címre postáz; a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére, hogy válaszoljon, ellenkező esetben automatikusan újat sorsolunk!


Nevek a játékhoz:

Vinca, Fanny, Thomas, Maxim


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

03. 28. Spirit Bliss Sárga könyves út
03. 29. Booktastic Boglinc
03. 30. Könyv és más
03. 31. Flora the Sweaterist

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése