~ Sárga könyves út ~

2020. március 12., csütörtök

Rupi Kaur: A nap és az ő virágai – Blogturné Extra (idézetek)


Nemrég itthon is megjelent Rupi Kaur második verseskötete, amiben a költő ismét csodálatos gondolatokkal lepett meg minket. A kötetről a Blogturné Klub bloggerei mesélnek, a turné végén egy példányt meg is nyerhetsz belőle! 

Hoztam nektek mára néhány idézetet Rupi Kaur második kötetéből, A nap és az ő virágaiból. Rengeteg érdekes gondolatot, érzést vált ki az emberből a költőnő sok szövege, most a 10 kedvencemet olvashatjátok el. :)


1.


„te voltál az
aki késsel-villával esett nekem
kiéhezetten villanó szemmel
mint aki hetek óta nem evett
ötven kiló színhús voltam
amit megnyúztál és kibeleztél az ujjaiddal
mintha egy sárgadinnye belsejét kaparnád ki
én anyám után sikítottam
te a padlóhoz szögezted a csuklóm
és szottyadt gyümölccsé markoltad a mellem

ez az otthon most üres


nincs gáz
nincs villany
nincs folyó víz
az étel megromlott
tetőtől talpig rétegekben borít a por
a muslicák. a pókháló. a bogarak.
valaki hívjon egy vízvezeték-szerelőt
eldugult a gyomrom
és azóta hányok
hívjátok a villanyszerelőt
nem gyullad fény a szememben
hívjátok a takarítókat
hogy mossanak ki és akasszanak fel száradni”



2.


„a nem csúnya szó volt nálunk
a nemért korbács járt
kitörölték a szókincsünkből
kihasították a hátunkból
amíg illemtudó gyerekek lettünk
akik engedelmesen igent bólintottak mindenre

amikor rám mászott
minden porcikám meg akarta állítani
de ha belehaltam volna sem tudok nemet mondani
amikor sikítottam
nem jött ki más a torkomon csak a csend
hallottam amint a nem az öklével dörömböl a szájpadlásomon
könyörög, hogy engedjem ki
de nem tettem ki a kijárat táblát
nem építettem meg a tűzlépcsőt
nem volt sehol egy vészkijárat ahol a nem kitörhetett volna

mi haszna volt az engedelmességnek
amikor kezek
nem az én testemhez tartozó kezek
voltak bennem


– hogyan önthetném szavakba a bele nem egyezést felnőttként ha gyerekként sosem engedték meg nekem”



3.


„ahogy magadról beszélsz
ahogy lekicsinyled magadat
az már bántalmazás


– önsebzés”



4.


„nem kell olyan szerelem
amelyik kimerít
olyan embert akarok
aki energiával tölt fel”



5.


„többé nem hasonlítom
az én utamat senki máséhoz


– nem vagyok hajlandó megnehezíteni az életemet”



6.


„három lány apja lévén
érthető lett volna
ha ránk erőlteti a házasságot
ez volt a narratíva
a kultúrámban élő nőknek évszázadokon át
ő ehelyett a tanulást erőltette
mert tudta, hogy az felszabadít bennünket
egy olyan világban amelyik be akar zárni
ügyelt rá hogy megtanuljunk
szabadon létezni”



7.


„csilliárddolláros iparág omlana össze
ha elhinnénk hogy már elég szépek vagyunk”



8.


„amikor a lányom a hasamba költözik
úgy fogok beszélni hozzá
mintha máris megváltoztatta volna a világot
vörös szőnyegen fog kivonulni belőlem
felvértezve a biztos tudással
hogy mindenre képes
amire csak elszánja magát”



9.


„nem
most jött el az idő
hogy csendben legyünk
és helyet csináljunk neked
amikor nekünk egyáltalán nem volt helyünk
most
a mi időnk jött el
hogy kinyissuk a szánkat
és olyan hangosak legyünk amennyire csak kell
hogy meghalljanak bennünket”



10.


„a mi munkánk felszerelni
a nők következő nemzedékét
hogy túltegyenek rajtunk minden téren
ezt az örökséget hagyjuk magunk után


– haladás”



Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT

Nyereményjáték:

Ha szereted a verseket, akkor ez a játék könnyű lesz számodra! :) Minden állomáson találsz egy versrészletet, ebből kell felismerned a költőt és/vagy a vers címét, amit írj be a rafflecopter doboz megfelelő sorába.

Az értesítő levél megküldése után a nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésre válaszolni az e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz!


Versrészlet a játékhoz:


„Fiatal lány volt, ám ölébe ejtett
Szemmel már úgy ült, mint dús terhü nő,
Ki révedezve sejti már a rejtett
Jövőt, mely szíve alján csendbe nő,
Maga körül minden zajt elfelejtett,
Lesiklott róla Gond, Tér és Idő
Körötte durva, lármás utasok
Tolongtak, s ő csak ült és olvasott.” 


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

03. 10. Readinspo
03. 12. Spirit Bliss Sárga könyves út extra állomás
03. 14. Hagyjatok! Olvasok!
03. 16. Hagyjatok! Olvasok! extra állomás
03. 18. Sorok Között

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Oszd meg a Citromail-lel! Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése