~ Sárga könyves út ~

2020. április 20., hétfő

Ecsédi Orsolya: Nyanyacraft (Kell egy csapat 2.) – Blogturné extra


Karácsonyra jelent meg Ecsédi Orsolya új mesekönyve, a Nyanyacraft. A humorral teli történet főhősei ezúttal egy számítógépes játék világában találják magukat. Tarts velünk a blogturnén és az extrák mellett nyereményjátékok is várnak rád. 


1. A Kell egy csapat-sorozat második részeként jelent meg a Nyanyacraft című mesekönyved, amely a számítógépesjáték-függőségről szól. Volt esetleg a környezetedben olyan fiatal (vagy épp felnőtt), akinek meg kellett küzdeni ezzel a problémával, ezért választottad ezt a témát?

Igen, én magam. :) Klasszikus függő talán nem voltam, de az biztos, hogy egy időben, amikor nagyon sok szabadidőm volt, egészségtelenül sokat játszottam, főleg MMORPG-ket, mint a World of Warcraft és a Lord of the Rings Online. És bizonyos értelemben a gyerekem is függő, mint az összes barátja és ismerőse is, kivétel nélkül, hiszen ha választhatnak, hogy digitális játékot játsszanak vagy bármi mást, mindig a digitális nyer. Most, a karanténban viszont épp jól jön, hogy vannak olyan közös online játékaik, amiket tudnak együtt is játszani. 


2. A könyv főszereplője természetesen ismét a három jó barát, Zizu, Anka és Báti. Ám ezúttal a kalandok során inkább a két lány kapja a főszerepet, és Báti amolyan legyőzendő (és meggyőzendő) ellenfél lesz. Miért változtattad meg a hármas felállást ilyen módon ebben a második részben?

Főleg azért, hogy Báti megkaphassa, amire mindig is vágyott: hogy ő legyen a legerősebb és a legbátrabb. És hogy rájöhessen, hogy ez nem minden. Ilyen értelemben viszont főszereplő ő is, mert végül ő vállalja a legnagyobb feladatot, amikor saját magát győzi le, vagy legalábbis segít a lányoknak, hogy sikerrel járjanak. 


3. Annyira felismerhetően írtad le a stratégiai szerepjátékok működését a mesében, hogy meg kell kérdeznem: te is játszol/játszottál ilyenekkel? Ha igen, van/volt kedvenced?

Igen, játszottam. A kedvencem még a régi városépítős játékok közül a Caesar 3 volt, de persze játszottam a Civilization- és az Age of Empires-sorozattal is. A birodalomfejlesztős online játékok közül a Hódító volt az első, amivel hosszabb időt töltöttem. A telefonos játékokba már nem csúszom bele annyira, rövid ideig kötnek le. 


4. Zizu, Anka és Báti három különböző népet vezet a számítógépes játékban. Melyik nép állt a legközelebb a szívedhez írás közben? Ha választhattál volna közülük, te melyiküket vezetted volna?

Nagyon tetszik ez a kérdés! :) És a legjobb, hogy nem kell elméleti választ adnom rá, pont azért, mert játszottam hasonló játékokkal korábban. Én mindig a mágiahasználó kasztokat és népeket szoktam választani, tehát ebben a kérdésben Bátival vagyok. Viszont azt is szerettem volna megmutatni, hogy a különböző képességek leginkább csapatban játszva, egymást kiegészítve érvényesülnek, nem elég az ész, kell hozzá az erő (Zizu) és a találékonyság (Anka) is, ha meg akarunk oldani egy problémát. 


5. Lehet, hogy buta kérdés, de nagyon nem vagyok otthon a számítástechnika terén. A Nyanya elnevezést Zizu és Anka találja ki a Nayna márkájú számítógépes rendszerre és játékra. Valóban létezik a Nayna, vagy csak te találtad ki?

Egyáltalán nem buta kérdés, nem létezik ilyen, csak én találtam ki. Kerestem egy hihetően hangzó márkanevet, és rákerestem a neten, hogy biztos lehessek benne, nincs ilyen. Igazán nem szeretném egy valódi játék hitelét azzal rontani, hogy szőröstül-bőröstül elnyeli a gyerekeket, még ha bizonyos értelemben ez is az igazság. :) 


6. Ha felajánlanák neked, hogy bekerülhetsz a kedvenc játékodba, hogyan döntenél? Itt hagynád örökre a tökéletlen valóságot a számodra tökéletes játék kedvéért?

Nem. A számomra tökéletes játékokban élni elég stresszes és véres élmény lenne. Hamar eljönne a game over. 


7. Van már ötleted, hogy milyen téma kerül a Kell egy csapat-sorozat harmadik könyvének középpontjába?

A harmadik részt már megírtam, a kiadó válaszára várok. Ezúttal közkívánatra Ulrikot, a tacskó formájában élő sárkányt és az őrzőjét, Lóri bácsit tettem a középpontba, őket kell segíteniük a gyerekeknek egy nagyon fontos probléma megoldásában. Felbukkan persze a többi szereplő, például a titokzatos Kábeles is. 


8. Mivel most elmaradnak a személyes író-olvasó találkozók és könyves események, készülsz valami online meglepetéssel az olvasóid számára? 

Igen, készülök. A Könyvfesztivál mindig is az egyik kedvenc eseményem volt, nagyon sajnálom, hogy elmarad. A részletek még alakulnak, de remélem, hogy egy részét sikerül személyes találkozás nélkül is megvalósítani. A Facebook-oldalamra pedig eddig is tettem fel olyan tartalmakat, amik talán könnyítik a bezártság elviselését a gyerekeknek, és ezután is ezt tervezem.


Akkor reméljük, hogy találkozunk a virtuális Könyvfesztivál néhány programján, én is örülnék neki. :) Köszönöm szépen az interjút! :)


Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT 


Nyereményjáték:

A Nyanyacraft főhősei egy számítógépes játékban találják magukat. Azoknak, akik szeretik ezeket a játékokat, most fellélegezhetnek :)

Minden állomáson egy népszerű játékból találtok képet, nektek pedig a rafflecopter doboz megfelelő sorába kell beírni, hogy mely játékról van szó.


Kép a játékhoz:


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista:

04. 10. Csak olvass!
04. 20. Spirit Bliss Sárga könyves út extra állomás

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése