A BerGer Kiadó jóvoltából igazi űrkalandban és nyomozásban vehetünk részt, 2020-ban ugyanis megjelent náluk Nyulász Péter és Ritter Ottó könyve A Gemini-kód. Amely egyébként 2 in 1 kötet, ugyanis a címadó mese mellett még egy mesét találhatunk benne A képtelen képrablás címmel. Ezúttal három bloggerünk véleményezi a könyvet, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek egy példányt.
Miért választottam ezt a könyvet?
Mostanában elég sok mesekönyvet olvastam, de a legtöbb régimódi mese volt. Persze ezek is tetszettek, de ezúttal valami modernre vágytam. Olyanra, amit kifejezetten a 21. századi gyerekeknek írtak. És ez a könyv, amiben fontos szerepet játszik a számítástechnika, az űrutazás, a nyomozás, ilyennek tűnt.
Véleményem a könyvről
Először is meglepett, hogy egy mese helyett valójában kettőt kaptam. Amikor kiválasztottam ezt a könyvet, valahogy nem tűnt fel, hogy 2 in 1 módon épül fel, de ez persze kellemes meglepetés volt számomra. Bár a könyv egy sorozat sokadik része, önmagában is teljesen érthető és élvezhető mindkét benne lévő mese.
A fejezetek rövidek, a betűtípus jól olvasható, a betűk elég nagyok, vagyis azon gyerekeknek is tökéletes, akik még csak most tanulnak olvasni, és nemcsak élveznék a mesét, hanem gyakorolnának is. A szöveg mellett rövid magyarázatok találhatók az olyan kifejezésekről (pl.: MMORPG, nickname, avatár, skill, sólya, bináris kódrendszer stb.), amelyeket esetleg nem ismer mindenki, valamint rövid kis érdekességek arról, hogy ki találta fel a hajszárítót, honnan ered a bingó szó, kicsoda Kántor és hasonlók. Ezen kívül egy külön oldal van szentelve a Naprendszer bolygóinak is. Vagyis a kalandok közben tanulhatunk is néhány új dolgot.
A mesék szereplői különféle fajtájú kutyák, akik emberi tulajdonságokkal vannak felruházva, és alapvetően emberként viselkednek, gondolkoznak, éreznek. Mivel a gyerekek nagy része odavan a kutyákért, ez ad némi pluszt számukra olvasás közben. Az első mesében, A Gemini-kódban heckertámadás éri az egész bolygót, ezért Pongrác és csapata (többek között az unokaöccse és -húga) nekivág az űrnek, hogy kiiktassák a Gemini-kódot, és megmentsék a világot.
Ez a mese kalandos, izgalmas és az űrnek köszönhetően misztikus is. A gyerekek alapvetően érdeklődnek az űr iránt, ezért úgy vélem, azonnal bevonzza majd őket a történet. A legvégén van egy csavar, ami engem kicsit zavart. Sok szappanoperában ellőtték már ezt, úgyhogy én jobban örültem volna, ha nem így alakulnak a dolgok. Ettől függetlenül viszont igazán élveztem az űrutazást, űrharcot és kódfejtést Pongrácékkal.
A második mesében eltűnik néhány festmény, amelyet éppen aukcióra szántak, és minden nyom arra mutat, hogy Pongrác titkárnője, Juli Puli volt a tettes. Pongrác ezt képtelen elhinni, ezért nyomozásba kezd.
Tetszett a változatosság, az, hogy ez a mese teljesen más volt, mint az előző. A sci-fi után kaptunk egy kis krimit. Érdeklődve vártam, hogy mire jut Pongrác a nyomozással, és most nem éreztem azt a cseppnyi elégedetlenséget a történet végén, mint az előző esetében. Klassz kis történet volt, jó csavarral lezárva.
Hogy tetszett a könyv?
Szórakoztató és kalandos volt, olyan, ami valóban a 21. század gyerekeinek szól. Bejött, hogy két nagyon különböző történetet kaptunk, és a sci-fi, valamint a krimi világába is beléphettünk kicsit. Az is klassz, hogy nemcsak szórakoztat, hanem tanít is a könyv a kis magyarázataival.
Szóval összességében TETSZETT ez a könyv.
Kiknek ajánlom a könyvet?
Azoknak a gyerekeknek, akik érdeklődnek az űr és a nyomozás világa iránt, és szeretik az izgalmas kalandokat.
Ha kíváncsi lettél, itt megvásárolhatod a könyvet:
KATT
Nyereményjáték:
A Gemini-kód egy számítógépes vírus, épp ezért a mostani játékunkban olyan mesekönyvekről lesz szó, amelyeknek a számítástechnika a témája. Minden egyes állomáson találhattok egy fülszöveget, amely alapján ki kell találnotok, mely mesekönyvről van szó. A címét be kell írnotok a Rafflecopter dobozba, és máris esélyetek nyílik rá, hogy megnyerjétek a könyvet!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
Fülszöveg a játékhoz:
Lucy is alig várja, hogy elkezdődjön a programozó szakkör a suliban. Ám ott pechére azokkal a lányokkal kerül egy csoportba, akiket inkább elkerülni szeretett volna, és végtelenül lassan haladnak az anyaggal is.
Közben viszont sorra kapja a kódolt üzeneteket. Hogy megértse a programozói nyelven írt leveleket, segítséget kellene kérnie valakitől… De kitől? Lucy hamarosan rájön, hogy a programozás – éppúgy, mint a barátság – időt és kitartást igényel, de egyben a legnagyobb buli is.
Állomáslista:
10. 17. Spirit Bliss Sárga könyves út
10. 18. Utószó
10. 19. Veronika’s Reader Feeder
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése